A forgalomirányítás leegyszerűsítése az Anybus Wireless Bridge segítségével

A forgalomirányítási megoldások specialistájaként ismert ITS Teknik az Anybus vezeték nélküli hidat alkalmazta a forgalomirányítás javításához. A technológia hatékony vezeték nélküli kommunikációt tesz lehetővé a forgalomirányítási rendszerek között, minimalizálja a fennakadásokat és zökkenőmentesebb működést biztosít. Ez az integráció támogatja az ITS Tekniket a forgalomirányítás hatékonyságának és megbízhatóságának fenntartásában.

 

ITS Teknik

 

A piacvezető dán ITS Teknik cég a közúti biztonságot és a hatékonyságot növelő közlekedésbiztonsági, tervezési és regisztrációs megoldásokra specializálódott. A közlekedési berendezések vezető globális beszállítóival együttműködve az ITS Teknik átfogó termékportfóliót kínál, amely magában foglalja a közlekedési jelzéseket, a modern intelligens közlekedési rendszereket (ITS), a jelzőrendszereket, a kerékpáros barométereket, a zöldhullám-technológiát a kerékpárosok számára, a mozgás közben megvalósított tengelysúly-mérést, parkolás-irányító rendszert, sebességjelzőket, automatizált forgalomirányítást, rendszámtábla-szkennereket, sávjelzőket, valamint dinamikus üzenetjelző táblákat.

 

 

Közlekedési jelzőrendszerek

 

Az ITS Teknik kulcsfontosságú területének számítanak a közlekedési jelzőrendszerek, ahol a legmodernebb megoldásuk a német smartmicro cég radarját használja. Ezek a 24 GHz-es radarok minden közlekedő helyzetét és sebességét érzékelik a lefedettségi tartományon belül. Akár 256 objektumot képesek követni több sávon keresztül. Ezek az adatok támogatják a valós idejű forgalomirányítást, segítve a jelvezérlés optimalizálását és a biztonság növelését.

 

A kihívás: a radarok összekapcsolása

 

A smartmicro által biztosított radar nem tartalmaz beépített kommunikációs megoldást, ezért az ITS Teknik egy olyan megoldást keresett, amival adatokat továbbíthat a radarról a vezérlőszekrénybe. „A szabványos módszer a kommunikáció kábelen keresztül történő továbbítása, de a meglévő kereszteződésekben az új kábelek telepítése nem egyszerű – jelentette ki Lars Jakobsen, az ITS Teknik alelnöke. – Egyes helyeken ásni sem szabad, de ha ez mégis megengedett, az utat vagy legalább egy sávot le kell zárni, ami nyilvánvalóan akadályozza a forgalmat. Az ásás ráadásul költséges is. Alvállalkozókat kell megbízni és soha nem lehetünk biztosak abban, hogy mit fogunk találni a föld alatt, ezért nehéz pontos becslést adni ügyfeleinknek.”

 

A megoldás: Anybus Wireless Bridge II Serial

 

A vezeték nélküli technológia hatékony megoldást kínál ezekre a kihívásokra. „A vezeték nélküli kapcsolat nagyon vonzó lehetőség, mert a meglévő oszlopokra felszerelhetjük a radart, majd vezeték nélkül csatlakoztathatjuk a kapcsolószekrényhez. Gyorsabb, olcsóbb és sokkal kevésbé zavaró” – magyarázta Lars.

 

A vezeték nélküli megoldás megtalálása érdekében az ITS Teknik a HMS Networks-szel működött együtt, amely a megbízható vezeték nélküli pont-pont kapcsolatok létrehozására tervezett Anybus Wireless Bridge II-t ajánlotta.

 

Az ipari érzékelők annak egyszerűsége és megbízhatósága miatt gyakran támaszkodnak a soros kommunikációra. Ebben az esetben a radarszenzor az Anybus Wireless Bridge II által teljes mértékben támogatott RS-422 soros interfészt használ.

 

Anybus Wireless Bridge II Serial

  

Hogyan működik?

 

Az Anybus Wireless Bridge II egyetlen, a tápellátást és adatátvitelt egyaránt biztosító soros kábelen keresztül csatlakozik a radarhoz. A kapcsolószekrénybe épített második híd az ITS interfészkártyájához kapcsolódik. A két hidat Bluetooth kapcsolattal párosították, lehetővé téve a vezeték nélküli kommunikációt a radar és a vezérlőszekrény között.

 

Az Anybus Wireless Bridge II (1.) egyetlen soros kábelen keresztül csatlakozik a radarhoz (2.), és párosították egy másik Anybus Wireless Bridge II-vel a kapcsolószekrényben.

 

Minden Anybus Wireless Bridge II soros kábelen keresztül csatlakozik a kapcsolószekrényhez.

 

A megbízható kapcsolatok kulcsfontosságúak a forgalom pontos irányításához. Lars magyarázata szerint: „Előre kell jelezni a jármű helyzetét, sebességét, a stopvonalhoz mért közelségét, valamint a pontos pillanatot, amikor a jelzést zöldről sárgára, majd pirosra kell váltani. A jelváltást a másodperc töredékére kell időzíteni.”

 

A projekt sikeresnek bizonyult: Anybus vezeték nélküli hidak 300 kereszteződésben kerültek telepítésre, összesen 1 600 egységben, amelyek 800 radart támogatnak.

 

A problémák közös megoldása

 

A vezeték nélküli technológia használata új alkalmazás a forgalom biztonságos és hatékony lebonyolítására, és sok új alkalmazáshoz hasonlóan ennek is volt néhány gyermekbetegsége. „Ha egy nagy jármű, például egy teherautó elhalad mellette, az megszakíthatja a vezeték nélküli kapcsolatot. Ahhoz, hogy a kommunikáció megfelelően működjön, nem lehet túl sok kihagyás az adatáramlásban. De szorosan együttműködtünk a HMS mérnökeivel, és közösen sikerült egy elfogadható szintre csökkentenünk ezeket a zavarokat.”

 

Jövőbeli tervek

 

Az ITS Teknik először 2015-ben kezdett dolgozni az Anybus Wireless termékekkel, az Anybus Wireless Bridge I-vel, majd az Anybus Wireless Bridge II-vel kezdve. A partnerség jól működik, és együtt küzdenek meg a soron következő kihívással.

 

„A kapcsolószekrények nagy része még mindig betárcsázós internetet használ – ez a technológia fokozatosan tűnik el. De ezt a technológiát gyorsabban szüntetik meg, mint ahogy a vezérlők frissítése megtörténne, ami kommunikációs problémákhoz vezet ezekkel a régebbi vezérlőszekrényekkel.”

 

Ennek megoldására az ITS Teknik és a HMS Networks egy HMS Netbiter használatát vizsgálja a forgalmi rendszer távoli eléréséhez. „A Netbiter lehetővé tenné számunkra, hogy 4G-n keresztül távolról programozzuk a forgalmi rendszert. E képesség nélkül, ha a betárcsázós internet meghibásodik, nem lenne módunk a forgalmi rendszer figyelésére, így minden probléma miatt a helyszínre kellene vonulnunk. Ez időigényes és költséges is.”

 

A radarszenzorok következő generációja a soros helyett Ethernet kommunikációt támogat majd, ezért az ITS Teknik azt tervezi, hogy megkezdi az Anybus II Bridge Ethernet tesztelését. Az Ethernet-hidak több adatot tudnak kezelni, és Anybus hozzáférési pontokkal is kombinálhatók, így átfogóbb felügyeletre nyílik lehetőség.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció