Óriási sikerrel zárult a budapesti ISSEP 2024 nemzetközi konferencia

Az ELTE Informatikai Kar és a Neumann János Társaság közös szervezésében az informatikaoktatás jövőjéről Lágymányoson rendezték meg a 17. ISSEP Konferenciát.

Az esemény az informatika oktatásának legújabb kihívásait és innovációit tárgyalta, összefogva kutatókat, oktatókat, tanárokat és a téma iránt érdeklődőket.

 

Az ELTE Kiválósági Alap, az EPAM, valamint a Neumann János Társaság támogatása és a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap 10 millió forintos hozzájárulása révén a konferencia nemzetközi mércével is kiemelkedő szakmai fórumot teremtett, ahol a legújabb kutatási eredmények találkoztak a pedagógiai gyakorlatokkal. 

 

 

Az ISSEP (International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution and Perspectives) nemzetközi konferencia az általános és középiskolákban informatika-oktatással foglalkozó kutatók és gyakorlati szakemberek fóruma, lehetőséget biztosít a tanárok és kutatók számára, hogy újra és újra átgondolják a tantárgy oktatásának céljait, kapcsolódását a mindennapi élethez, fejlesztésének módjait. Célja, hogy hidat építsen a tudományos kutatás és a gyakorlati oktatás között, elősegítse az informatika oktatásának fejlődését minden oktatási szinten.

 

A budapesti konferencia különleges programpontja a digitális kultúrát és informatikát oktatók számára rendezett Tanári Nap volt, amelynek célja, hogy gyakorlati megoldásokkal, új oktatási módszerekkel és jó gyakorlatokkal támogassa az informatikát oktatókat. 

 

 

Az előadások a gyakorlati pedagógiai megközelítéseket helyezték középpontba, a délutáni műhelyfoglalkozásokon a résztvevők különböző oktatási eszközöket, módszereket és projekteket ismerhettek meg, többek között a micro:bit használatát, az elektronikus eszközök nélküli programozást és a számítógépes gondolkodás fejlesztésének más lehetőségeit. Az eseményt egy informatikai akadályversenyre is színesítette.  

 

A tanácskozáson Huszár Ferenc, a Cambridge-i Egyetem gépitanulás professzora Oktassuk a gépeket: hogyan tanítsunk mesterséges intelligenciát tinédzsereknek? címmel tartott előadást, Vipul Shah, az indiai Tata cég kutatója Informatikaoktatás forráshiányos környezetekben címmel indiai motivációs eszközöket mutatott be, amelyek nemcsak a fejlődő országokban használhatók, Szlávi Anna, a Trondheimi Egyetem kutatója pedig Lányoknak is való az informatika (?/!) című előadásában pedig az informatikaoktatásban érvényesülő sokszínűség és esélyegyenlőség témáját járta körbe.

 

 

A rendezvény lehetőséget nyújtott a nemzetközi szintű kapcsolatépítésre is. A Springer Lecture Notes in Computer Science sorozatba bekerülő publikációk garantálják, hogy az itt bemutatott kutatások a nemzetközi tudományos életben is visszhangra találnak, míg a helyi kiadványban az új kezdeményezésekről, kezdődő kutatásokról adtak hírt a résztvevők. A 0. napon megrendezett Doctoral Consortium a PhD-hallgatók számára nyújtott barátságos, ám kritikus környezetet munkájuk bemutatására és az egymással való kapcsolatépítésre.

 

A szervezők és résztvevők egyetértettek abban, hogy a konferencia a tudományos ismeretek bővítésén túl arra is szolgált, hogy a jövő informatikai oktatásának alapjairól és felépítéséről eszmét cseréljenek, különös figyelmet fordítva a változatosságra, az oktatás egyénre szabására, a sokszínűségre és az inkluzivitásra.

 

Hangsúlyozták: az ISSEP konferenciasorozat továbbra is azon dolgozik, hogy a jövő generáció informatikaoktatásával kapcsolatos kutatások, innovációk bemutatásának élvonalába tartozzon, és minden évben egyre több résztvevő számára biztosítson nemzetközi szinten lehetőséget a tanulásra, a tapasztalatcserére és szakmai fejlődésre.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció