Megjelent az E-sport Tudásbázis tanulmánykötet
2024. november 1.
Negyedik alkalommal került megrendezésre a Magyar E-sport Szövetség Oktatási Bizottságának szervezésében az ESTB (E-sport Tudásbázis) oktatási konferencia, amelyen bemutatták Magyarország első, kifejezetten oktatási célokra készült e-sport tanulmánykötetét.
A Magyar Telekom Székházában tartott konferencia résztevevői betekinttést kaptak a tudományos antológia tartalmába, ugyanis a tanulmánykötet szerzői mutatták be saját téma területüket. Az idehaza hiánypótló kötet a hazai e-sport szakértők legfrissebb kutatásait foglalja össze, és olyan elismert szerzők munkáit mutatja be, akik az e-sport és az oktatás közötti szinergiákat különböző tudományterületeken elemzik.
A HUNESZ célja, hogy elősegítse az e-sport fejlődését Magyarországon, és támogassa annak integrációját a hazai oktatási környezetbe. Az e-sport konferencia és edukációs programok kiváló alkalmat biztosítanak arra, hogy a szakértők, pedagógusok és szülők egyaránt részesei legyenek ennek az innovatív fejlődésnek.
A könyvbemtuatóval összekötött konferencia programjában a szakmai előadások mellett interaktív workshopok is szerepeltek. VR élmények az e-sportban: A résztvevők első kézből tapasztalhatták meg a virtuális valóság (VR) technológiák e-sportban való alkalmazását, és megismerhették, miként alakíthatja a VR az e-sport jövőjét, valamint az oktatási módszereket. ISCA European Esports Grassroots: workshopon pedig az európai e-sport közösségek fejlesztését támogató program hazai és nemzetközi tapasztalatait mutatták be. A résztvevők betekintést kaptak az ISCA azon kezdeményezéseibe, amelyek az e-sport alapvető fejlődését és a fiatal tehetségek kibontakozását célozzák, és amelyek keretében a HUNESZ is elindított egy utánpótlást támogató projektet.
E-sport Tudásbázis tanulmánykötetben szereplő szerzők és tanulmányok a következők:
• Biró Balázs: Az e-sportról: az Intergalaktikus Spacewar! Olimpiától az Olimpiai E-sport Játékokig
• Dr. Fromann Richárd: Betekintés a gamer szubkultúra szociológiai dimenziójába
• Dr. Novák Pál: Az e-sport jogi helyzete hazánkban
• Dr. Bányai Fanni: Az e-sportolók pszichológiai profilja – A videojátékokhoz fűződő motivációk és pszichés tényezők az e-sportolói karrier szolgálatában
• Andrejkovics Zoltán: Az E-Sport Csapat Felépítése
• Tischler Márk: Az E-Sport-Ipar Gazdasági Vonatkozásai
• Gáspár Péter: A média meghatározó szerepe az e-sport világában
• Fehér Gáspár: A vizuális megjelenés fontossága az e-sport világában
• Szabella Olivér: Az e-sport sporttudományi szemmel
• Dr. Habil Raposa László Bence: Sporttáplálkozási alapvetések az e-sportban
• Tóta Gábor: E-sport versenyszervezési alapok
• Dr. Rubicsek Norbert: Az e-sport integritása Magyarországon
• Kutyej Dániel: Kompetencia területek, és azok mérése az e-sport világában
• E-sport szülői szemmel: Subiczné Bodac Edina, Torzsásné Váczi Andrea, Domoszlayné Babják Orsolya
Kapcsolódó cikkek
- Megjelent az E-sport Tudásbázis tanulmánykötet
- E-sport csapat működését gyorsítja fel az SAP Business AI
- E-sport csapat működését gyorsítja fel az SAP Business AI
- Megnyílt Magyarország vadonatúj e-sport központja
- Megnyílt Magyarország vadonatúj e-sport központja
- Az Európai E-sport Szövetség tisztújításán magyar tisztségviselő is bizalmat kapott
- Elismert ex olimpiai vezetővel erősít az Európai E-sport Szövetség
- Rekordszámú intézmény a K&H Egyetemi E-sport Kupa idei versenyén
- Itt az egyetemi rangsor
- Közel háromezren vettek részt a PlayIT-n