Az LG új kampánya megtanít arra, hogyan nevelhetjük a hírfolyamaink algoritmusait

Az LG Electronics (LG) elindította Optimism your feed nevű globális kampányát. Az akció elsődleges célja, hogy pozitív és inspiráló tartalmak közzétételére ösztönözze a felhasználókat, és ezáltal egy optimistább hangulatot teremtsen a közösségimédia-platformokon. 

„Ügyfél és -emberközpontú vállalatként az LG az optimizmus hírnöke. A Life’s Good márkaígéret is azt üzeni, hogy a célunk pozitív változást előidézni a felhasználók életében. Ahhoz azonban, hogy optimista szemlélettel nézzünk szembe napjaink kihívásaival, tudatosnak kell lennünk az online világban és a való életben is” – mondta Hyo-eun Kim, az LG alelnöke és márkamenedzsment részlegének vezetője. „Az LG a mesterséges intelligencia korában is elkötelezett a Life’s Good márkaígérete és emberközpontú megközelítése mellett.”

 

Egy, az LG megbízásából készült friss globális felmérés*  szerint a közösségi média ugyanannyira forrása a szorongásnak, mint a szórakozásnak, a kapcsolattartásnak és a tájékozódásnak. A kutatás válaszadóinak csaknem fele (45%) számolt be arról, hogy a közösségi médiában megjelenő tartalmak, amikkel találkoznak ugyanannyi, vagy éppen több negatív, mint pozitív üzenetet hordoznak. Minden negyedik válaszadó (28%) úgy véli, hogy a hírfolyamok negatív tartalmai fokozták a szorongását, és minden ötödik kitöltő (20%) úgy érzi, hogy ezek az üzenetek boldogtalanná teszik.

 

A globális kutatás célja volt felmérni, hogy milyen tényezők befolyásolják az algoritmusok működését, és hogyan növelhető a pozitív tartalmak mennyisége a hírfolyamokban. Az eredmény az eredeti tartalmakból álló Optimism your feed videós lejátszási lista létrehozása lett, amely, ha a felhasználó interakcióba lép vele, több optimista tartalmat vonz a hírfolyamába.  

 

 

A videós lejátszási listát az LG Casey Fiesler informatikus, és etikus technológiával foglalkozó professzor, valamint a pozitív szemléletükről ismert globális TikTok-influencerek, többek között Tina Choi, Victoria Browne és Josh Harmon együttműködésével hozta létre. A listában több mint 20 pozitív üzenetet közvetítő kisfilm található a kifejezetten motivációs videóktól a pozitív érzéseket keltő tartalmakig.

 

„Az ajánló algoritmusok határozzák meg, hogy mit látunk a közösségi médiában, úgy, hogy a korábban fogyasztott tartalmaink alapján igyekeznek kikövetkeztetni, milyen tartalmak fogják jó eséllyel megragadni a figyelmünket. Emiatt egyre inkább egy irányba terelik a fogyasztókat, akár pozitív, akár negatív tartalmakról legyen szó. Kutatások kimutatták, ha nem gyakorlunk kontrollt ezek felett, könnyedén káros tartalmakba futhatunk. Az egyik első védelmi vonal a digitális írástudásunk fejlesztése lehet, és nagyobb tudatossággal kell viszonyulnunk az algoritmusok befolyásoló hatása felé is. Jó hír, hogy az algoritmusok részben idomíthatóak, tehát ha pozitív tartalmakat fogyasztunk ezeken a platformokon, akkor várhatóan többet is fogunk látni ezekből a későbbiekben” – mondta Casey Fiesler professzor.

 

Victoria Browne, világszerte ismert influencer és TEDxTalk előadó elmondta: „A közösségi csatornák algoritmusai jelentős hatással lehetnek az online látott tartalmak minőségére, ami kihathat a mentális egészségünkre is. Remélem, hogy sokak számára ez a videós lejátszási lista lesz a kiindulópontja annak, hogy megváltoztassák az algoritmus viselkedését, és életük minden területén pozitív szemléletet gyakoroljanak. A mentális egészséggel kapcsolatos nehézségek gyakran megbélyegzéssel járnak együtt, emiatt ritkán beszélünk róluk és gyakran láthatatlanok az ebből fakadó problémák. Az algoritmusnak pedig olyan tartalmakat kellene ajánlania, amelyek elősegítik az emberek közti kapcsolódást, nem pedig hátráltatják.”

 

Az Optimism your feed videós lejátszási lista már most elérhető az LG globális TikTok- (@lge_lifesgood) és YouTube-csatornáján (@LGGlobal), később pedig különböző influencer-együttműködések révén számos közösségimédia-platformon megtalálhatják majd a felhasználók. 

 

_______________________

*A globális felmérést az LG megbízásából a Dynata készítette.

A felmérés 2024. április 26. és május 2. között, a 22 és 65 év közötti, heti rendszereséggel TikTok-ot vagy Instagramot használók körében zajlott a következő országokban: Egyesült Államok, Mexikó, Brazília, Németország, Franciaország, Egyesült Arab Emírségek, KSA, Vietnám, Dél-Korea, India, Ausztrália. A felmérésben 600 fő vett részt, ebből 400 kitöltő az Egyesült Államok területéről, 200 fő pedig a többi piacról származott. A kvantitatív onlinr kérdőíves felmérést a Dynata a saját panelén keresztül folytatta le.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció