K&H IT-s bravúr egy plasztikkártya mögött
2024. április 10.
Mi történik akkor, ha összeülnek a legnagyobb tech óriások és a legjobb pénzügyi IT szakemberek, akik az egészen merész ötleteket sem vetik el? Az Apple, a Google Pay, a Mastercard és a K&H rendszerét hangolták össze a K&H IT szakemberei ahhoz, hogy megvalósuljon az első elektronikus plasztikkártya, amellyel az addig csak mágnescsíkkal lehúzható SZÉP kártya mellett létrejött a digitális változat is, ami érintésmentes terminálnál és okoseszközös fizetéssel használható.
Közel kétéves fejlesztői együttműködést zárt az első digitális SZÉP kártya bevezetése. A bankkártyához hasonló kinézetű, azonban attól lényegesen eltérő háttérrendszerrel működő elektronikus plasztikkártya, ún. PVL, után - a bankkártyává válást egyből átugorva – szintet lépett a fizetési megoldás. A piacon elsőként megjelenő K&H digitális SZÉP kártyához „csupán” az Apple Pay és a Google Pay globális fizetési megoldásokat, a Mastercard bankkártya rendszert és a pénzintézet SZÉP kártya rendszerét integrálták a szakemberek.
Összetett rendszer az egyszerű használat mögött
„A mobiltelefonnal kényelmesen, egyszerűen használható funkció azáltal jöhetett létre, hogy a két, egymástól független rendszert, a bankkártyás és a SZÉP kártyás fizetési módot, úgy hangoltuk össze, hogy bár a működésben összefonódnak, a mögöttes adatok mégis elkülönülten tárolódnak. Csapat szinten egy rendkívül komplex, a bankkártyás szakértőket, a fejlesztőket és az üzemeltetést összehangoló projektmunkára és agilis fejlesztésre volt szükség. Persze ehhez a szakértőink tudása és tapasztalata mellett sok nyitottság, ötletelések, egymás meggyőzése, érvek-ellenérvek kellettek” – mutatta be a megoldást Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője. „A projekt igazi különlegességét a csapat számára azonban nem csak a technikai kihívás jelentette. Hanem az, hogy gyakorlatilag a legnagyobb tech óriáscégek, digitális fizetési szereplők, nemzetközi kártyatársaság amerikai, belga, francia, olasz és angol szakértőivel volt lehetőségük együtt gondolkodni. A megvalósítás során pedig egészen a valóságtól elrugaszkodott, „mi lenne, ha…” elképzelésekből végül egy jövőbe mutató sikeres innováció lett” – tette hozzá a szakember.
A K&H digitális SZÉP kártya a megjelölt, közel 6000 elfogadóhelyen használható azoknak a K&H bankszámlával rendelkező K&H SZÉP kártya birtokos ügyfeleknek, akiknek a telefonjukon van NFC funkció és iOS vagy Android operációs rendszerrel működik, illetve Apple Watch okosórájuk van. Az új szolgáltatáshoz elég a K&H mobilbankban hozzárendelni a K&H SZÉP kártyát az Apple Wallet-hez vagy a Google Pay-hez, ezt követően pedig az egyenleg lekérdezés és a tranzakciós előzmények is automatikusan elérhetők.
„A kereskedők és szolgáltatók bekapcsolódása a K&H digitális SZÉP kártya elfogadóhely-hálózatba folyamatosan zajlik. Azzal tehát, hogy digitalizáltuk a szolgáltatást a történet még nem ér véget, mostantól az elfogadókon a világ szeme, hogy általuk is elérhető legyen ez a fizetési mód is” – tájékoztatott Ozorai Dénes. Az aktuális elfogadóhely-listát a K&H SZÉP kártya oldalon lehet megtekinteni.
Kapcsolódó cikkek
- ReadyPay – a mobil kártyaelfogadó
- Mobil bankkártyaleolvasó a Vodafone-tól
- Egységes márkanév, online szerződéskötés – újítások fizetési megoldást kereső kereskedőknek
- Véleménykutatás készült az elektronikus fizetési és digitalizációs trendek témájában
- Reprezentatív kutatás készült az elektronikus fizetési megoldásokat használókról
- Az elektronikus fizetési megoldásokat vizsgálta az EFISZ
- Véleménykutatás az alternatív fizetési megoldásokról
- Az OTP Mobil új megoldással segíti a vállalkozásokat az elektronikus fizetésben
- Okostelefonból POS-terminál
- A vidék elektronikus fizetéssel kapcsolatos helyzetét vizsgálta az EFISZ