Egy évtizeden belül az 1000 km/h sebességű mágnesvonatokkal bővülhet az európai közlekedési hálózat

Nagy bejelentések helyszíne volt a megújuló energetikai fejlesztések legnagyobb európai seregszemléje, az idei The Business Booster Amszterdamban. Az októberi rendezvényen hozták nyilvánosságra, hogy az EIT InnoEnergy által támogatott Hardt Hyperloop stratégiai partnerségi megállapodást írt alá a Zelerosszal, aminek értelmében felgyorsítják a hiperhurok (hyperloop), az ultragyors mágnesvonat technológia fejlesztését. 

Az utas-és áruszállítás idejét radikálisan csökkentő hiperhurok lényege, hogy az egymáshoz csatolt, mágneses energiával hajtott járművek egy alacsony nyomású csővezetékben közlekednek, közel légüres térben, rendkívül kevés energiát felhasználva. Zajtalanul, kényelmesen és biztonságosan. Viszont a sebességük akár az 1000 kilométer per órát is elérheti, ami a néhány percesre, illetve – nagyobb távolságok esetén – pár órásra redukálhatja a jövőben 130 európai nagyváros közt a közlekedésre fordított időt. Ennek köszönhetően versenyképes kihívója lehetne ez a fenntartható közlekedési forma a repülésnek és a közúti szállításnak is.

 

Hardt Hyperloop és a Zeleros célja, hogy létrehozzanak ez olyan egységes működési rendszert, amely lehetővé teszi a hiperhurok technológián alapuló hatékony, zökkenőmentes, határokon átnyúló utas- és áruszállítást. A két vállalkozás a hiperhurok-hálózat tervezését, kockázatmentes megvalósítását helyezi fejlesztésük középpontjába. Terveik szerint 2030-ra megvalósulhat az első működő kísérleti útvonal, ami előkészíti a nyitott, hozzáférhető és versenyképes hiperhurok-ökoszisztéma létrejöttét. 

 

 

"A Zelerosszal kötött megállapodás a hiperhurok fejlesztéseket érintő együttműködés és konvergencia nagyszerű jele. Versengés helyett a kooperáción a hangsúly annak érdekében, hogy ez a forradalmi innováció valósággá váljon Európában és azon túl is." – fejtette ki Mars Geuze, a Hardt Hyperloop társalapítója, aki elmondta, hogy a technológiát Spanyolországban és Hollandiában tesztelik, amelyek fő helyszínei a groningeni Európai Hyperloop Központ (Groningen, Hollandia), illetve a Valenciaban található HyperTrack (Valencia, Spanyolország) lesz. A két vállalkozás közötti együttműködés révén a fejlesztők folyamatosan megosztják majd egymással az ezeken a helyszíneken végzett tesztelések tanulságait.

 

David Pistoni, a Zeleros vezérigazgatója szerint együtt képesek felgyorsítani a hiperhurok kereskedelmi forgalomba hozatalának folyamatát. Ugyanakkor úgy véli, hogy ez a kooperáció csupán az első lépés azon az úton, ami a hiperhurok-iparág kiépüléséhez vezet, mert az övékhez hasonló együttműködések, partnerségek fokozzák majd a piac összehangolását, illetve támogatják a kutatási és fejlesztési lehetőségeket az ágazat előrehaladásának előmozdítása érdekében.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció