A GLAMI divatkereső az AI segítségével teszi kereshetővé a fenntartható divatcikkeket a webshopok kínálatában
2023. október 8.
A GLAMI mesterséges intelligencia alapú divatkereső platform felületén mostantól 13 európai ország 4300 webáruházának több mint 17 millió terméke között kereshetnek a felhasználók különböző környezetbarát termékjellemzőkre.
A GLAMI.hu divatkereső mint a fenntartható divat elkötelezett támogatója környezetbarát keresési szűrők bevezetésével támogatja az etikus gyakorlatok előmozdítását a divatiparban és az online kereskedelemben. Az AI-támogatással működő szűrők segítségével a felhasználók mostantól egyetlen kattintással megtalálhatják azokat a termékeket, amelyek megfelelnek valamely választott fenntarthatósági feltételnek.
A felhasználók jelenleg két fő fenntarthatósághoz kapcsolódó keresési kategória közül választhatnak: az összes terméket szűrhetik Fenntartható márkák, illetve Fenntartható anyagok alapján. Ezenkívül 16 szűrő szolgál a nemzetközi textilipari tanúsítvánnyal rendelkező termékek megjelenítésére (BCI, B Corporation, Bluesign, BSCI, CmiA, Fair trade, Fair Wear, GOTS, GRS, LWG, OCS, OEKO-TEX, PETA-approved Vegan, RDS, RWS, Textile Exchange), valamint további 4 egyéb etikus jellemzők szerint történő keresésre (Organikus anyagokból készült, Újrahasznosított anyagokból készült, Vegán, és Tisztességes munkakörülmények között készült (Fairtrade)).
A webshopok széttagolt kínálatának rendszerezéséhez elengedhetetlen a vizuális és szöveges termékinformációk gyors és hatékony felismerése ezért a GLAMI architektúrája a Transformer technológiát használja a termékjellemzők azonosítására. A ChatGPT által is alkalmazott algoritmus több mint 130 termékjellemzőt képes automatikusan felismerni, így rövid idő alatt termékek millióit képes osztályozni, valamint segítségével mindössze 1%-ra csökkenthető a kategorizálatlan termékek aránya a rendszerben.
„A fenntartható divat egyre nagyobb teret hódít, 2023-ban már márkák százai alkalmaznak környezetbarát gyakorlatokat, népszerűsítik az etikus gyártási folyamatokat, vagy a körforgásos kezdeményezéseket. Hiszünk abban, hogy fogyasztói szokások megváltoztatása és a digitális innováció együtt képes jelentősen hozzájárulni az iparág globális károsanyag kibocsátásának csökkentéséhez és az etikus gyakorlatok további terjedéséhez, ezért fontosnak érezzük, hogy egy könnyen és gyorsan használható megoldással elérhetővé tegyük a fogyasztók számára a tudatos választás lehetőségét” – mondta Xenofon Eleftheriadis, a GLAMI globális kommunikációs vezetője.
A saját platform fejlesztése mellett a GLAMI.group az AI közösséghez és széles körben a nyílt forráskódú közösséghez is hozzájárul. A GLAMI 2022-ben nyilvánosságra hozta katalógusának egy részét, hogy az multimodális nyílt forráskódú osztályozási referenciaértékként szolgáljon a fejlesztőközösség számára. A következő évben egy oktatási anyagot adtak ki ehhez az adatkészlethez, amely bemutatja annak széles körű felhasználási lehetőségeit.
„A globális online kereskedelem bevételeinek legnagyobb része – csaknem 20 százaléka – a divatcikkek értékesítéséből származott 2022-ben és a várakozások szerint 2023-2027 között évről-évre kb. 10%-os ütemben fog nőni*. Ez a gyors ütemű növekedés a jövőben még nagyobb igényt fog támasztani azokra az intelligens megoldásokra, amelyek képesek automatizáltan rendszerezni és a felhasználók igényeinek megfelelően személyre szabni a webshopok óriási kínálatát” – mondta Antonín Hoskovec, a GLAMI AI fejlesztési osztályvezetője.
_______________
*https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/fashion/worldwide
Kapcsolódó cikkek
- Tovább okosítja mesterséges intelligencia fejlesztéseit az Amazon Web Services
- A Continental és a Google Cloud közös fejlesztésének köszönhetően hamarosan beszélgethetünk autónkkal
- SAP kutatás az AI-lehetőségekről
- A digitalizált vállalatok jobban bíznak a mesterséges intelligenciában
- Ai kiállítást szervez a Prompter Csoport
- Művészetté formálódó Ai alkotások
- 12 pontba foglalt tanulmányt adott ki az AI vállalati integrálásáról a Bobcats Coding
- FOMO-szindróma az üzleti szférában: Nagy a nyomás az AI-megoldások alkalmazására
- A Logiscool-ban élmény és játék a mesterséges intelligencia
- Mindent megváltoztat: a vállalatvezetők 96%-nál az AI az egyik legfontosabb téma