Közel félmilliárd tonna CO2-kibocsátás elkerülésében segítette ügyfeleit a Schneider Electric

Az idei második negyedév végére már 481 millió tonnára nőtt az a szén-dioxid mennyiség, amelyet nem bocsátottak ki a légkörbe a Schneider Electric ügyfelei a cég megoldásainak és szolgáltatásainak köszönhetően. A társaság legfrissebb fenntarthatósági jelentése szerint a környezetbarát alapanyagok aránya a termékeiken belül már elérte a 22 százalékot, a csomagolásnál alkalmazott egyszer használatos műanyagok aránya pedig jóval 50 százalék alá csökkent.

A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat kiadta legfrissebb, 2023 második negyedévének végéig elért eredményeit bemutató fenntarthatósági jelentését. A társaság 2021-ben indított el egy 2025-ig tartó programot, az abban megfogalmazott célok teljesítését pedig azóta is folyamatosan méri és publikálja. A fenntarthatósági program most tart félidejénél és az elmúlt években jelentős előrelépést ért el a cég.

 

A vállalat 11 globális és több mint 200 helyi célkitűzést fogalmazott meg a kezdeményezés elindításakor. Ezek közé tartozik, hogy segíti ügyfeleit abban, hogy számottevő mértékben csökkentsék CO2-kibocsátásukat, a cél ezen a területen a 800 millió tonnás érték elérése 2025-ig. Az idei második negyedév végére 481 millió tonna szén-dioxid-kibocsátás elkerülését támogatta a társaság, ami azt jelenti, hogy mindössze 3 hónap alatt 23 millió tonnával sikerült növelni ezt az értéket. 

 

 

A program részeként jelentős vállalásokat tett a Schneider Electric a felhasznált alapanyagokra és a csomagolóanyagokra vonatkozóan is. Az idei második negyedévben a termékekben használt alapanyagok 22 százaléka volt környezetbarát, a cél ezen a területen 2025-re az 50 százalékos arány elérése. A csomagolásban tovább csökkent az egyszer használatos műanyagok aránya, a júniussal zárult negyedévben már csak 46 százalék volt. A társaság újrahasznosított papírból készült kartonnal helyettesíti az egyszer használatos műanyagot, a cél az, hogy 2025-re teljesen eltűnjön a cég termékeinek csomagolásából.

 

 

A Schneider Electric nem csak ügyfeleit, beszállítóit is támogatja a fenntarthatósági törekvéseik megvalósításában. Ennek jegyében indította útjára Zero Carbon Project nevű kezdeményezését, melynek célja, hogy az ezer legnagyobb beszállítója CO2-kibocsátását 2025-ig 50 százalékkal csökkentsék. Az idei második negyedév végéig 19 százalékos csökkenést sikerült elérni. 

 

„Fenntarthatósági kezdeményezéseink átalakító jellegűek, így nem feltétlenül várhatók gyors győzelmek. Vannak területek, ahol hosszabb időre van szükség a még látványosabb előrelépéshez, de arra számítunk, hogy a program második felében jelentős eredményeket érünk el. Mivel már csak két és fél évünk maradt éghajlati és társadalmi ambícióink eléréséig, koncentráltnak és aktívnak kell maradnunk, hogy megfeleljünk a szemléletformáló vállalatunk alapelveinek: helyesen cselekedni a közjó érdekében, és mindenkit magunkkal vinni erre az útra” – mondta el Gwenaelle Avice-Huet, a Schneider Electric stratégiai és fenntarthatósági igazgatója. 

 

A Schneider Electric második negyedévre vonatkozó fenntarthatósági jelentése itt érhető el

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció