5 digitális tipp a kiskereskedők és az e-kereskedelemben dolgozók számára
2023. április 26.
A mai, rendkívül versenyorientált e-kereskedelmi környezetben a kiskereskedőknek minden rendelkezésükre álló eszközt fel kell használniuk ahhoz, hogy kapcsolatba lépjenek vásárlóikkal, növeljék az eladásokat, és felülmúlják versenytársaikat. Vessünk közelebbi pillantást arra, hogyan használhatják ki a vállalkozók a digitális és technológiai lehetőségeket az e-kereskedelemben!
1. Érje el az ügyfeleket ott, ahol a legtöbb időt töltenek: a mobilkészülékeiken
A világ lakosságának több mint kétharmada használt mobiltelefont 2022-ben, 95 millióval többen, mint 2021-ben. A népszerűsödéssel párhuzamosan a márkáknak is szükségük van arra, hogy mobilon keresztül lépjenek kapcsolatba vásárlóikkal. Az üzenetküldő alkalmazások például pontosan ezt teszik lehetővé. A vásárlók nagyobb valószínűséggel nyitják meg a telefonjukon megjelenő értesítéseket az üzenetekről, mint az e-maileket vagy egyéb médiumokat.
2. Ügyfelek bevonása személyre szabottan, üzleti üzenetek segítségével
Az üzleti üzenetek ideálisak célzott értesítések küldésére és egyfajta párbeszéd kialakítására a közösséggel. Ezek az üzenetek személyre szóló kampányok vagy beszélgetések formájában jelennek meg, amelyek segítenek a leadek kezelésében, az értékesítés ösztönzésében és a kapcsolattartásban a hűséges ügyfelekkel.
A márkák világszerte már aktívan kihasználják az üzleti üzenetküldés előnyeit. A Viber belső adatai szerint tavaly 31%-kal nőtt a kézbesített üzleti üzenetek száma. A promóció jellegűek (különleges ajánlatok, kedvezmények) száma 11%-kal, a társalgási üzenetek (élő ügynöki támogatás) száma 17%-kal nőtt, a tranzakciós üzenetek (rendelés visszaigazolások, szállítási nyomon követés, nyugták) száma pedig 73%-kal emelkedett.
Az üzleti üzenetek az e-kereskedelmi és viszonteladói vállalkozások számára rengeteg lehetőséget biztosítanak, amelyek konverzióhoz vezetnek. Íme néhány javaslat:
● Személyre szabott termékajánlások
● Exkluzív promóciók és kedvezmények
● Ügyféltámogatás és segítségnyújtás
● Rendelési visszaigazolások és szállítási értesítések
● Visszajelzések és vélemények megosztásának lehetősége.
Az ilyen típusú elérés kettős előnnyel jár: amellett, hogy bizalmat és hűséget épít az ügyfelekkel, növeli a marketing befektetés megtérülését is.
Példák üzleti üzenetekre az e-kereskedelemben a Vibertől
3. Chatbotok a zökkenőmentes ügyfél interakciók érdekében
A chatbotok egyre népszerűbbek, köszönhetően a gyors, automatizált ügyfélszolgálatnak és segítségnyújtásnak. Könnyen kezelhetőek, és számos feladatot képesek ellátni, mint például:
● Válaszok a gyakran ismételt kérdésekre
● Termékinformációk biztosítása
● Az ügyfelek segítése a vásárlási folyamat közben
● Segítségnyújtás a rendelés nyomon követésében és a visszaküldésben
● Személyre szabott promóciók és kedvezmények.
A chatbot marketingstratégiába történő bevonásával azonnali, folyamatos, egész nap elérhető támogatást nyújthat ügyfeleinek anélkül, hogy hatalmas ügyfélszolgálati csapatba kellene befektetnie, megadva nekik a lehetőséget arra, hogy az összetettebb feladatokra koncentráljanak. Ez nemcsak idő és erőforrások terén biztosít megtakarítási lehetőségeket, hanem hozzájárul az ügyfelek elégedettségének növeléséhez és az eladások sikerességéhez is.
Chatbotok márkák számára a Viber jóvoltából
4. Éljen a mobilhirdetések előnyeivel!
Számos lehetőség létezik a mobilos hirdetésre, amelyek segítségével szélesebb közönséghez juthat el, és nagyobb forgalmat irányíthat e-kereskedelmi áruházára. Íme a legfontosabb tippek a mobilhirdetések marketingstratégiába való beillesztéséhez:
● Használjon nem invazív lehetőségeket: A legtöbb felhasználó az alkalmazások és platformok esetében úgy tekint a hirdetésekre, mint amelyek megszakítják mindazt, amit éppen az eszközükön csinálnak, ezért a hirdetések alkalmazásban vagy webhelyen történő elhelyezésekor az a cél, hogy azok ne legyenek zavaróak vagy tolakodóak. Ez egy nehéz feladat: úgy kell felkelteni a figyelmet, hogy közben ne zavarja meg a felhasználókat. A Viberen például olyan natív elhelyezéseket választhatunk, mint csevegési vagy hívási képernyő, explore tab, speciális mappa, ahol a felhasználók üzleti üzeneteket olvashatnak, miközben a hirdetések tartalma egyértelműen megkülönböztethető, és megfelelően jelölve marad. Így biztosítjuk, hogy a hirdetések természetesen integrálódjanak a felhasználói felületbe.
● Maradjon az egyszerűségnél! A fogyasztók figyelméért olyan sokan versengenek, hogy fontos minél gyorsabban a lényegre térni. A mobil hirdetéseknek mindössze három másodperc alatt kell átadniuk az üzenetet ahhoz, hogy hatékonyak legyenek. Ráadásul mivel a mobil képernyők viszonylag kicsik, így nem jeleníthet meg egy hatalmas szövegeket. Legyen az üzenet tömör és ütős, és épp annyi információval ingerelje a fogyasztót, hogy a kívánt célhoz vezesse.
● Próbáljon ki látványos formátumokat! A felhasználók körében különösen a videó számít népszerű hirdetési típusnak, mivel könnyen felkelti a figyelmet, és nagyobb elkötelezettséget eredményez. A márkavideóktól kezdve, amelyek nem tolakodó, sokkal inkább vonzó tartalmat nyújtanak, a jutalommal járó videókig, amelyek lehetővé teszik, hogy a felhasználók kapjanak valamit a hirdetés megtekintése után, ezek a tartalmak ígéretesebbek, mint a bannerek.
Példák a natív mobil hirdetések elhelyezésére a Vibertől
5. Használja kreativitását az AR segítségével!
A kiterjesztett valóság (AR) segítségével szórakoztató és interaktív módon léphet kapcsolatba közönségével. Az AR kiválóan alkalmas márkája és termékei népszerűsítésére, legújabb innovációi bemutatására, és az ügyfelek lenyűgözésére.
A felhasználási lehetőségek száma korlátlan. Tegye lehetővé, hogy vásárlói felpróbálhassák a kiegészítőket, például napszemüvegeket vagy kalapokat, mielőtt döntenének a vásárlásról, vagy hagyja, hogy vásárlói új kollekciója egy-egy bútordarabját helyezhessék el szobájukban. Nem tudja eldönteni a vásárló, hogy melyik rúzs színe illik a legjobban saját alaptónusához? Most kipróbálhatja az AR funkciónak köszönhetően!
A Viber belső statisztikái megerősítik, hogy az AR-technológiák népszerűek a felhasználók körében. A 2021-es indulás óta az applikáció felhasználói közel 1 milliárd alkalommal használtak AR-lencséket a platformon. A márkák is élhetnek ezzel a lehetőséggel, és saját AR-lencséket hozhatnak létre a márkaismertség növelése és a marketingtevékenység támogatása érdekében.
A chatbotok és az AR kollaborációja a Vibertől
A marketingstratégia hatékonyságának maximalizálásához elengedhetetlen a kulcsfontosságú teljesítménymutatók nyomon követése és az adatvezérelt döntéshozatal. Elemezze kampányait, ismerje meg a trendeket, optimalizáljon ennek megfelelően és lássa, hogyan javul saját márkájának teljesítménye.
Szerző: Noa Bar Shay, a Rakuten Viber értékesítési és partnerkapcsolati igazgatója
Kapcsolódó cikkek
- 5 digitális tipp a kiskereskedők és az e-kereskedelemben dolgozók számára
- A Viber új funkciót vezet be az alkalmazás tárhelyének csökkentésére
- Új Viber funkció segíti a tárhelykezelést
- A busójárás inspirálja a Vibert a digitális hagyományőrzésre
- Öltözz busónak a Viberen és űzd el a telet
- Mit várhatnak a magyar márkák és felhasználók a Vibertől 2023-ban?
- Új funkciók és tervek a Viber erősítésére
- Új chatbotjával szabadítja fel a mesterséges intelligencia képességeit a Viber
- Új MI-alapú chatbotot indított el a Viber
- A Rakuten Viber jelentős fejlesztésekkel lépte túl a szuper alkalmazások státuszát