A Dentsu újabb jelentős lépést tett a teljes karbonsemlegesség felé
2022. december 27.
A dentsu globális ügynökségi hálózat a közelmúltban bejelentette, hogy vállalatainak működéséhez kapcsolódó közvetlen és közvetett (Scope 1 és Scope 2) karbonkibocsátás tekintetében nettó karbonsemlegessé vált. Mindez pedig csupán egy eleme a Dentsu fenntarthatósági törekvéseinek, szélesebb tekintetben a Dentsu Social Impact stratégiájának.
A nettó karbonsemlegeséget a dentsu úgy érte el, hogy Scope 1 Scope 2 szén-dioxid-kibocsátását néhány év alatt 53 százalékkal csökkentette, a fennmaradó kibocsátási volument pedig teljes mértékben környezetvédelmi projektek támogatásával kompenzálja. A jelentős csökkenést elsősorban úgy sikerült elérni, hogy a hálózat egésze immár 100 százalékban megújuló forrásból származó elektromos áramot használ a működéséhez.
A hálózat ezzel párhuzamosan megkezdte az egyéb közvetett kibocsátási értékeinek (Scope 3), ezen belül is elsősorban az ügyfeleknél végzett tevékenységek karbonlábnyomának csökkentését is. 2030-ra ebben a kategóriában is 46 százalékos csökkentést irányzott elő célként. Ennek megvalósítása érdekében vezeti be 2023-tól a cég médiatervező rendszerében (CCS Planner) azt a tervezési funkciót, amely immár paraméterként tartalmazza a tervezett kampányokhoz kapcsolódó szén-dioxid-kibocsátás mértékét is. Mindezzel alapvetően hozzájárul ahhoz, hogy a médiahirdetési piacon a klímaváltozás szempontjait a korábbiaknál hangsúlyosabban figyelembe vevő döntések szülessenek majd.
„A fenntarthatóság témája ma minden korábbinál aktuálisabb: azt tapasztaljuk, hogy nem csupán a saját ESG-céljaikat elérni kívánó ügyfeleinket foglalkoztatja, de a mai fiatalok számára is fontos aspektust jelent, amikor olyan munkahelyet választanak maguknak, amelynek társadalmi törekvéseivel is azonosulni tudnak – mondta Novák Péter, a dentsu Hungary vezérigazgatója. – A 2019-ben bevezetett Dentsu Goes Green programunk keretében az elmúlt időszakban a budapesti irodánkban is számos intézkedéssel segítettük elő az ökológiai tudatosság erősítését.”
Néhány példa a dentsu Hungary eddigi kapcsolódó eredményeire:
- Kinyomtatott anyagok visszaszorítása, nyomtatás esetén újrahasznosított papír, illetve újrahasznosított papírból készült irodai termékek (boríték, toll, jegyzetfüzet) használata
- Szelektív szemétgyűjtés
- Palackozott helyett tisztított víz, márkázott céges palackok alkalmazásával
- A városi közlekedés során lehetőség szerint tömegközlekedés vagy kerékpár, egyéb esetben e-taxi használata
- A lecserélt számítástechnikai eszközök felújítása és iskoláknak adományozása
- Régi ruhák „újrahasznosítása” adománybolt számára történő felajánlás révén
- Környezettudatos partnerek kiválasztása a működéshez szükséges termékek beszerzése során
- Aktív részvétel faültetési és városi környezetmegóvó programokban
“A fenti intézkedések folytatása mellett a dentsu Hungary jövő évre vonatkozó további tervei között szerepel, hogy üzleti utazások esetén a taxiszolgáltatás mellett a car sharing területére is kibővíti az e-autók igénybevételét. Emellett a teljes irodai világítás ledes fényforrásokkal újul meg, ami a működési költségek lefaragása mellett tovább csökkenti majd a szervezet ökológiai lábnyomát is” – tette hozzá Novák Péter.
Kapcsolódó cikkek
- Szövetségre lépett a H1 Systems és a MyActionCam
- Magyar tanácsadó-startup is ott van a régió leggyorsabban növekvő technológiai vállalatai között
- Az LG idén is bekerült a Dow Jones Fenntarthatósági Indexbe
- Az i4p a Deloitte Technology Fast 50 listáján
- Először került magyar cég a fejvadászok toplistájának élére
- Majd ötödével nőtt egy év alatt a Huawei márkaértéke
- Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics
- 82 millió euróért vásárolták meg a Szallas Groupot
- Lezárult a Szallas Group felvásárlása
- A dentsu bemutatta a 2023-as év 10 fő médiatrendjét