10,5 milliĂĄrd forintos forgalom az eMAG 2022-es Black FridayĂĄn
2022. november 21.
Új forgalmi csúcsot hoztak az eMAG Black Friday egyetlen napon át tartó akciói, az idei kampány megmozgatta a hazai online vásárlóközönség több mint kétharmadát. A kiemelt e-kereskedelmi eseményre láthatóan felkészülten érkezĆ vásárlók között a legnagyobb slágertermékek az öblítĆk és más fogyóeszközök voltak, de rendkívül sokan vették meg a karácsonyi ajándéknak szánt játékokat, vagy szereztek be új laptopot.
November 18-án reggel hét óra után kezdĆdött, és másnap hajnali 2 óráig tartott az eMAG 2022-es Black Friday kampánya, amely során több mint 166 ezer vásárló több mint 375 ezer termékre adott le rendelést 10,5 milliárd forint összértékben. A fekete pénteki termékek nagyjából harminc százalékát a kampányhoz csatlakozó Marketplace kereskedĆpartnerek kínálatából rendelték meg az ügyfelek.
A Black Friday akciós termékek iránt péntek reggel 8 óra 7 perckor volt a legnagyobb érdeklĆdés, amikor egyetlen perc alatt több mint négyezer rendelést adtak le az emag.hu oldalon. A reggel és napközben érkezĆ fekete pénteki vásárlók átlagosan közel 3 terméket tettek a kosarukba, míg az esti és éjjeli látogatók jellemzĆen egy-egy akciós terméket vettek meg, így a végleges forgalmi adatok alapján egy ügyfél átlagosan 2,3 darab árucikket rendelt. Az online bankkártyás fizetések aránya idén több mint 45 százalék volt a tavalyi 39 százalékhoz képest.
A korábbi évekhez hasonlóan idén is reggel vásárolták a legnagyobb értékƱ, eleve megvenni tervezett termékeket, például háztartási gépet, tévét vagy laptopot, de a mostani fekete péntek esetében a péntek déli ebédidĆ tájékán is volt egy második hasonló roham, illetve este tízkor is visszatértek a tudatos vásárlók, mert ekkor is jelentĆsen megugrott nagyobb értékƱ termékekre leadott rendelések száma.
A rendelések átlagos értéke idén a Hajdú-Bihar megyei (88 284 forint), és Pest megyei (79 481 forint) vásárlók esetében volt a két legmagasabb, a harmadik helyre pedig a Csongrád megyei vásárlók kerültek 78 821 forintos átlaggal. A teljes országra vonatkozó fekete pénteki átlagos kosárérték idén 74 971 forint volt.
Laptop, kazán és tévé a legdrágább rendelések között
A 2022-es Black Friday legdrágább megrendelt terméke egy különlegesen jó felszereltségƱ Apple MacBook Pro notebook volt 1 599 990 forintos kedvezményes áron, de egymillió forint felett rendeltek még Apple asztali munkaállomást, 195 centiméteres képátlójú OLED tévéket, és egy nagyvállalati nyomtatót is.
A rezsicsökkentés jegyében egy fekete pénteki vásárló egy teljes lakás fƱtésére alkalmas szilárd tüzelésƱ kazánt rendelt akciós áron, egy kicsivel több mint egymillió forint értékben. A tíz legdrágább fekete pénteki termék fennmaradó része prémium OLED és miniLED okostévék közül került ki.
A legnépszerƱbb fekete pénteki termékek
Ehhez képest egy átlagos fekete pénteki vásárló bruttó 170 ezer forint körüli árú tévét választott, laptopra pedig 123 ezer forintot költött. A tableteket 120 ezer forint körüli átlagáron rendelték, a mobiltelefonok eladási átlagára pedig 181 ezer forint volt.
Játékot közel 20 ezer forintért rendeltek a Black Fridayen az ügyfelek, a húsz legnépszerƱbb termék mindegyike a LEGO-szettek közül került ki.
A hƱtĆszekrények átlagos eladási ára 152 ezer forint körül mozgott, a mosó- és szárítógépeké pedig majdnem elérte a 168 ezer forintot. A napi háztartási cikkek közül egyértelmƱen a nagy kiszerelésƱ, akciós öblítĆ volt a legnépszerƱbb, amelyet a mosogatógép-kapszula és a vécépapír követett – ezekre a termékekre egy tipikus ügyfél 13 ezer forintot költött.
Kávéra, teára, illetve alkoholos és alkoholmentes italokra 5-6 ezer forint körüli összeget fordítottak. Érdekesség, hogy míg kutya- és macskaeledelre közel 12 ezer forintot szántak a vásárlók, akciós árú tartós élelmiszerre nagyjából fele ennyit költöttek az eMAG fekete péntekén.
“Az eMAG Black Friday egyetlen napon át tartó akciói megmozgatták a hazai online vásárlóközönség több mint kétharmadát. Azt gondolom, hogy ez az eredmény rendhagyónak számít a magyar kiskereskedelmi piacon. Vásárlóink érzékelhetĆen tudatosabban álltak az idei fekete péntekhez, impulzusvásárlók helyett felkészült, tájékozott fogyasztókkal találkoztunk az oldalon, akiknek több százezer releváns ajánlattal készültünk” – mondta el Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsának elnöke.
A 2022-es eMAG Black Friday legnépszerƱbb termékkategóriái:
1. Baba-mama termékek és játékok 51 376 darab
2. Szépségápolási készülékek és termékek 35 669 darab
3. Laptopok és IT termékek 34 403 darab
4. Televíziók és szórakoztató elektronikai termékek 25 023 darab
5. Háztartási kisgépek 23 144 darab
6. Háztartási eszközök és tisztítószerek 23 060 darab
7. Barkács és lakberendezési termékek 17 458 darab
8. Okostelefonok és okosórák 14 497 darab
9. HƱtĆszekrények és mosógépek 6 790 darab
10. Divattermékek 5 559 darab
KapcsolĂłdĂł cikkek
- Fekete pĂ©nteki csĂșcs az eMAG-nĂĄl
- Vége a Black Friday sikerének 2022-ben?
- Black Friday â egykor novemberi ĂŒnnep, de mi a helyzet most?
- A fekete pĂ©nteki vĂĄsĂĄrlĂĄssal kapcsolatban kĂ©szĂŒlt reprezentatĂv kutatĂĄs
- GLAMI: a magyarok közel fele tervez divatcikkeket våsårolni Black Friday alkalmåval
- Ma este indul a Black Friday a Vivre.hu-n
- NyĂĄri Black Friday a Vivre-n
- Ma este indul a Black Friday a Vivre.hu-n
- SzigorĂșan csak Ă©vente egyszer tart Black Friday-t az eMAG
- Black Friday: erre figyeljen, ha nem akarja sajĂĄt kezƱleg felcipelni az emeletre az Ășj szĂĄrĂtĂłgĂ©pĂ©t