Megvannak a Yettel fejlesztői verseny nyertes koncepciói

Több mint kétszázan regisztráltak a Yettel és a Crafthub első közösen szervezett kétfordulós fejlesztői versenyére, a ‘Hack it your way’-re. A 24 órás maratoni döntőt egy háromhetes online válogató előzte meg, ahonnan csak a legjobb 12 csapat juthatott tovább. A döntős projektek az energiaválságra, fenntartható közlekedésre és a kis- és középvállalkozások hatékony működésére dolgoztak ki előremutató megoldásokat. A döntős csapatok az ötmillió forintos összdíjazás mellett értékes szakmai kapcsolatokkal is gazdagodhattak a Yettel szakértői, illetve mentorai által.

A fiatalokat, gondolkodókat, fejlesztőket és ötletembereket ösztönző verseny célja volt, hogy aktuális társadalmi kihívásokra hozzanak innovatív, újító technológiai megoldásokat. A kihívások között szerepelt a háztartások kiadásainak okoseszközökkel való csökkentése, a kis- és középvállalkozások hatékonyabb működésének elősegítése és a városi közlekedés környezetbarát, energiahatékonyabb újragondolása. 

 

A szeptemberben meghirdetett verseny elődöntőjére november 1 éjfélig közel 30 országból, összesen 223 versenyző jelentkezett: többek között egyetemi hallgatók, startupok, és már komolyabb fejlesztői tapasztalattal rendelkező szakemberek mérettették meg magukat. A szakmai zsűri a versenykiírás szerint a három kihívásra egyenként a legjobb 4-4, összesen 12 csapatot választotta továbbjutóként. Ők a november 9-10-én megrendezett 24 órás, személyes részvétellel zajló fejlesztői versenyen, tapasztalt mentorok segítségével tökéletesíthették a versenyre nevezett ötleteiket. Ezt követően 4 perc állt a csapatok rendelkezésére, hogy prezentálják megoldásukat egy zsűri előtt. 

 

 

A verseny abszolút győztese a Sheree csapat lett, akik az elérhető városi közösségi közlekedési eszközöket – mint elektromos roller, kerékpár, autó, stb. – egy applikáción belül kezelhetővé tennék, így támogatva a környezettudatos felhasználók szolgáltatófüggetlenségét. Jutalmuk 4500 euró.

 

A fődíjgyőztes projekt mellett továbbá minden kategóriában kihirdettek még egy-egy győztest, akik egyenként 2500 euróval lettek gazdagabbak. A „lakossági energiahatékonyságot célzó megoldások” kihívásban az UpWind csapat projektjét értékelte a legjobbnak a négytagú zsűri. A csapat megoldása lakáson belüli fényhatásokkal érné el, hogy a lakók hőérzete magasabb legyen, így komoly megtakarításokat érhetnek el a fűtésszámlán. A „fenntartható közlekedés” kihívás nyertes projektje a ShipD csapata, akik nagy kapacitású drónokkal biztosítanák a kórházak közötti létfontosságú eszközök és anyagok sürgősségi szállítását, amivel nem csak ezek szállítási ideje rövidülhet le, de az autóforgalomban tapasztalható nehézségeket is kiváltja. A „kis- és középvállalatok hatékonyságnövelése” kategóriában a TakeOff csapatának megoldását ítélték a legjobbnak, akik digitális szakmai közösségi hálót építenének a célcsoport számára, ahol az aktív tapasztalatcseréből adódó szinergiák juttatnák előnyhöz a résztvevő cégeket.

 

 

A főbb kategóriák mellett a zsűri egy 500 euró értékű különdíjat is kiosztott „cutting the edge” kategóriában a PartyBeast csapatnak, akik az éjszakai élet, szórakozás élményét tennék egyszerűbbé, és lehetőség szerint ezzel csökkentenék a szórakozás ökológiai lábnyomát: egyetlen alkalmazáson belül nyújtanának megoldást az eseménykereséstől a jegyvásárláson és barátok meghívásán keresztül a taxirendelésig, amelyre meglátásuk szerint ilyen komplexitással jelenleg egyetlen alkalmazás sem kínál lehetőséget. 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció