âMiben segĂthetek?â â kĂ©rdezi a digitĂĄlis asszisztens
2022. szeptember 1.
Az elmúlt esztendĆkben számos bank kezdett digitális asszisztenst alkalmazni. A mesterséges intelligencia erejét hasznosítva a digitális asszisztensek idĆt takarítanak meg az ügyfelek számára az alapvetĆ banki mƱveletek terén, akik így még egyszerƱbben, gyorsabban és kényelmesebben intézhetik pénzügyeiket.
Egyre többen szoknak hozzá, hogy mindennapos online kereséseikhez, útvonaltervezéshez, feladat kiadáshoz olyan hang-vezérelt okos alkalmazásokat vegyenek igénybe otthonukban, mint az Alexa, a Siri vagy a Google Segéd. „Ahogy a hangalapú vezérlés technológiája egyre hatékonyabbá és pontosabbá válik, sokak számára úgy válik egyre egyszerƱbbé, hogy banki mƱveleteiket telefonon keresztül, egyszerƱ beszédhanggal végezzék, ahelyett, hogy kézzel írnák be a szükséges információkat” – mondja a téma szakértĆje, Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetĆje. Németh Balázs néhány olyan nemzetközi példát is említ, amelyeket javítják a bankolás élményét és amelyek miatt sokan szívesen kipróbálnák ezeket az új digitális segítĆket.
EgyszerƱbb keresés
Amennyiben a folyószámlánkról alapvetĆ információra van szükségünk â de nem akarjuk felhívni az ügyfélszolgálatot, vagy nem akarunk belépni az e-bankba â, a digitális asszisztens egyszerƱen megmondja az egyenlegünket. A legtöbb digitális asszisztens â mint például a Chase Bank Digitális Asszisztense â megmutatja a folyószámla egyenlegét, segíti a számlák kifizetését vagy átutalások kezdeményezését, áttekintést ad a megtakarításokról és ha kérjük, megadja a bankszámla számát is. Képes abban is segíteni, hogy szükség esetén zároljuk a bankkártyánkat, és a legfontosabb banki ügyleteket elintézi a mobilapplikáción keresztül.
Semmit a kéznek
Ha elege van a karakterek bepötyögésébĆl, a helytelen szavakat átíró javítóprogramokból, a digitális hangasszisztens gyorsabb és egyszerƱbb utat kínál a bankszámlával kapcsolatos információk megszerzésére. Egyes digitális asszisztensek beszélnek is, ahogy például Erica, a Bank of America mobilapplikációjában mƱködĆ virtuális segéd. Vagy a US Bank Smart nevƱ asszisztense, amellyel lehet beszélgetni, csak gombok nyomogatásával utasításokat adni, vagy éppen be is lehet pötyögni a kérést.
„A digitális hangasszisztensek azoknak az ügyfeleknek jelentenek könnyebbséget, akik szívesen használnak más, hangvezérelt szolgáltatásokat is a telefonjukon, így hasonló élményben részesül egy banki digitális asszisztens esetén is” – teszi hozzá Németh Balázs.
Gyors tranzakciók
Az olyan banki virtuális hangasszisztensek segítségével, mint Erica-val vagy a Smarttal, egyszerƱen és gyorsan lehet pénzt utalni, legyen szó akár családtagokról, barátokról vagy például szolgáltatókról. A Smartnak például hangutasításba lehet adni, hogy végezzen el egy átutalást. ElegendĆ annyit mondani, hogy „Helyezz át pénzt a megtakarítási számláról a folyószámlára!”; vagy „Küldj Gézának ötezer forintot!”; „Jegyezz elĆ harminc ezer forint határidĆs átutalást az autó törlesztésére!”.
A jövĆ bankja
A pénzintézetek világszerte hatalmas összegeket fordítanak a digitális technológiák fejlesztésébe. A digitális bankolás ma már természetes. Ahogy a digitális ügyfélszolgálati technológia fejlĆdik és egyre inkább elterjed a Sirihez, az Alexához és a Google Segédhez hasonló hangvezérelt applikációk használata, a banki ügyfelek úgy fognak egyre inkább a virtuális asszisztens által nyújtott szolgáltatásokra támaszkodni.
„A K&H Csoport a digitális technológiák innovatív alkalmazása révén igyekszik segíteni ügyfeleit, hogy még sikeresebbek legyenek pénzügyeik terén” – mondja Németh Balázs, aki kiemeli: „a jövĆben egyre okosabb digitális eszközöket alkalmaznak majd a bankok, amelyek egyre inkább személyre szabott információkat, késĆbb pénzügyi tanácsokat is nyújtanak majd az ügyfeleknek”.
KapcsolĂłdĂł cikkek
- K&H: lényegesen kevesebbet szånnak a cégek innovåcióra
- MestersĂ©ges intelligencia segĂti az uszoda szellĆztetĂ©sĂ©t
- K&H: megtriplĂĄzĂłdott a villanyautĂłk szĂĄma MagyarorszĂĄgon
- Az LG Ă©s a SoundHound megoldĂĄsĂĄval akĂĄr beszĂ©lgethetĂŒnk is majd az autĂłnkkal
- HangalapĂș vezĂ©rlĂ©s az autĂłban
- A Continental digitĂĄlis megoldĂĄst fejlesztett a raktĂ©r kiszĂĄmĂtĂĄsĂĄhoz
- MestersĂ©ges intelligenciĂĄval növelhetĆ a rakomĂĄny
- Ăgy fog minket segĂteni a mestersĂ©ges intelligencia a következĆ 10 Ă©vben
- MestersĂ©ges intelligenciĂĄval mƱködĆ chatbot segĂti a hazai pĂĄlyavĂĄltĂłkat
- A Codecool programozĂłiskola ĂŒgyfĂ©lszolgĂĄlata is a Talk-a-Bot rendszerĂ©t hasznĂĄlja