Miben nyújtanak többet a B2B webáruházak?
2022. augusztus 31.
A hagyományos webshopokhoz képest a legnagyobb eltérést abban találjuk meg, hogy ki számára készülnek ezek a virtuális áruházak. Hiszen amíg a hagyományos webáruház a vásárlókat szólítja meg, addig a B2B típusúak a kereskedők, forgalmazók, valamint a viszonteladók igényeit kell, hogy képesek legyenek kiszolgálni.
Mit kínál a B2B webáruház?
A webáruházak, mint amilyenek a GrenT Média sikertermékei, mára a piac egyik legfontosabb szereplőivé váltak. Sikereiknek nem szabtak gátat a Covid19 miatti vészhelyzetek és karanténok sem, s mára elmondható, hogy szerepük legalább olyan jelentős, mint a hagyományos offline áruházaké. Sőt, a kettő voltaképpen nem versenytársa, hanem kiegészítője, támogatója egymásnak.
Egy online webshop lehetőséget kínál arra, hogy a vásárló vagy megrendelő nyugodtan megismerkedhessen a teljes választékkal, mielőtt elkötelezné magát. Ez sokszor akkor is segítségnek bizonyul, amikor az érdeklődő a tájékozódást követően személyesen keresi fel az üzletet, illetve a kiválasztott áruk átvételét ebben a formában kéri.
A B2B webáruházak az árukészlet mellett bizonyos szolgáltatásokat is biztosítanak, így további elvárások kielégítésére is szolgálnak.
A B2B valójában a business-to-business kifejezés rövidítése. Ebben a helyzetben tehát az üzlettől az üzletig terjed a kapcsolat, s a webshopok ezen típusa voltaképpen a nagykereskedések internetes megvalósítását jelenti.
Ezzel szemben a B2C webshopok azok, amelyekkel átlagos felhasználóként, magánszemélyként alapvetően vásárolunk, s így ezek a vásárlók igényeinek kiszolgálását tűzik ki célként.
A lehetőségek kombinálhatóak is
A B2B2C webáruház arra is alkalmas, hogy mind viszonteladói partnerek, mind magánszemélyek számára árusítsa a nála kapható termékeket, azonban ebben az esetben a regisztráció, illetve a jogosultság elbírálása is elsődleges. Hiszen az ilyen típusú oldalakon hétköznapi személyként, illetve szakemberként vagy vállalatként eltérő lehetőségekkel fogunk találkozni.
Elvárások a funkciókkal szemben
Vannak átfedések az egyes változatok között, hiszen mindegyiknél fontos, hogy az adminisztrációs feladatok könnyen és egyszerűen megvalósíthatóak legyenek, hogy esztétikailag is megfeleljenek az elvárásoknak, miközben a termékek kiválasztása is a lehető legegyszerűbben történjen. Mindehhez egy átlátható és jól kezelhető felületre van szükség. Ezek az irányelvek vonatkoznak a megrendelés menetére is.
A szűrési lehetőségek, a könnyű navigáció, valamint a vizuális megoldások is magas színvonalon kell, hogy megvalósuljanak. Ahogy az sem árt, ha keresőoptimalizálás szempontjából is maximálisan megfelel az adott platform az elvárásoknak.
A B2B webáruházak esetén a fókusz a partnerek, üzletfelek igényeire és elvárásaira koncentrálódik. A célközönség ismerete támogatólag hat, amikor a megfelelő megoldások után kutatunk. A megrendelők elérhetősége szempontjából is számos döntést meg kell hozni. A cél pedig nem más, mint a vállalkozás sikere az online felületeken is.
Kapcsolódó cikkek
- Főleg új hűtővel, mosógéppel és fagyasztóval spórolnának a rezsin az eMAG-vásárlók
- Sok magyar webáruház megerősödhet ezekben a hónapokban
- Már nem éri meg külföldről rendelni, felpörögnek a magyar webshopok
- Jobban fogy a napelem, de még többen rendeltek kandallót az eMAG-tól júliusban
- A GLAMI új megoldása hiper-személyreszabott marketing technológiát kínál
- Teljesen átírták az online eladásokat az eMAG-nál az új rezsicsökkentési szabályok
- 6+1 szempont az ideális szállítópartner kiválasztásához
- A webáruházak sikere múlhat a futárcégen
- A szállítás díja, módja és ideje befolyásolja leginkább az online vásárlókat
- Jóval tudatosabban vásárolunk online 2022-ben, mint eddig bármikor