Szenzációs magyar siker a Sim Racing World Cup európai selejtezőjén
2022. augusztus 21.
A világ legjobb idejével Európa legkiválóbb virtuális pilótáit utasította maga mögé Tóth Dávid a Sim Racing World Cup július végi kvalifikációs selejtezőjében, így ő képviselheti hazánkat és egyben kontinensünket is a szimulátoros világbajnokság októberi monacói döntőjében. A szintén a Magyar E-sport Válogatott színeiben induló Pinczés Ádám is fantasztikus teljesítményt nyújtott: régiós összesítésben a hetedik leggyorsabb időt futotta, ezzel az abszolút hetedik helyet szerezte meg.
Július végén rendezték meg a Sim Racing World Cup 2022 kvalifikációs selejtezőjét az Asetto Corsa elnevezésű játék platformján, ahol hazánk két legjobb virtuális pilótája, Tóth Dávid és Pinczés Ádám állhatott rajthoz a Magyar E-sport Válogatott színeiben.
A szimulátoros világbajnokság 72 órás kontinentális válogatója során Tóth Dávid 278, Pinczés Ádám pedig 192 szabályos kört teljesített. A hihetetlenül erős mezőnyben csak tized-, illetve századmásodpercek döntöttek a versenyzők között.
Végül 1:33:197-as eredménnyel Tóth Dávid autózta virtuálisan a leggyorsabb időt, és ezzel nem csupán az európai mezőnyt, de a kvalifikáció összes régióját is maga mögé utasította. Kontinensünkről például Szlovénia legjobbját, a több autószimulátorban összesen nyolc világbajnoki címmel rendelkező Jernej Simončičot, aki így összetettben a második helyre futott be és ezáltal szintén ott lesz a döntőben, továbbá a Williams Racing Esports hivatalos versenyzőjét, a norvég Kenneth Gulbrandsent, aki negyedik lett, illetve a szintén norvég Tommy Østgaardot, aki jelenleg a Porsche gyári e-sport-csapatának pilótája és az ötödik helyezést érte el.
„Nagyon boldog vagyok! A három nap alatt körülbelül 16-18 órát tettem bele a készülésbe. Szerencsére az egyik kedvenc autómmal versenyezhettünk, tehát hamar hozzászoktam, ám kezdetben kicsit eltévedtünk a beállításában. A második napon azonban megtaláltuk azt a setupot, amellyel mi is gyorsabbak lettünk, és már aznap sikerült bebiztosítanom ezt az időt. A Sim Racing World Cup döntője lesz az első offline esemény, amelyen versenyzőként részt veszek majd. Büszke vagyok rá, hogy én képviselhetem Magyarországot!” – mondta el Tóth Dávid, a magyar rendezésű Sim Liga korábbi kétszeres győztese, aki 2022 februárja óta az Arnage Competition csapat tagja.
A szintén a Magyar E-sport Válogatott színeiben induló Pinczés Ádám is fantasztikus teljesítményt nyújtott: ideje mindössze 0,213 másodperccel maradt el Tóth Dávidétól, amellyel európai és régiós összesítésben is a hetedik leggyorsabbnak bizonyult, ezzel pedig a teljes, 77 fős mezőnyt tekintve az abszolút hetedik helyet szerezte meg.
„Természetesen szerettem volna ott lenni Monacóban, ugyanakkor nagyon örülök Dávid eredményének! A munkám miatt sajnos kevesebb időt tudtam a készülésre fordítani, mint amennyit szerettem volna, de igyekeztem mindezt behozni. Mindketten próbáltuk megtalálni a játék és az autó trükkjeit, folyamatosan figyeltük az ellenfeleinket is, például milyen gumit, váltóáttételt használnak, milyen íveken autóznak. Minden nap megosztottuk egymással a tapasztalatainkat, a közös munka pedig meghozta a gyümölcsét: a végleges setuppal sikerült felvennünk a versenyt a nemzetközi elittel, és Dávidnak egy szinte tökéletes kört futnia, amivel megnyerte a kvalifikációt” – emelte ki Pinczés Ádám, aki 2017 óta versenyzik a szimulátorozás világában nemzetközi szinten, jelenleg szintén az Arnage Competition csapat tagjaként.
Szenzációs eredményének köszönhetően Tóth Dávid, a Magyar E-sport Válogatott kiválósága Európa, és egyúttal a világ leggyorsabbjaként utazhat a Sim Racing World Cup 2022-es döntőjére, amelyet október 23-án rendeznek meg Monacóban.
Kapcsolódó cikkek
- Tóth Dávid képviseli a magyar e-sportot Monacóban
- E-sport siker Bakuban
- Magyar bronzérem a Tekken 7 Európa-bajnokságon
- Miért alureprezentáltak a nők az e-sportban?
- Miért a férfiak világa az e-sport?
- Elindult a harmadik K&H Junior Rocket Kupa
- Elindult a harmadik K&H Junior Rocket Kupa
- Folyamatosan növekszik az e-sport ismertsége és népszerűsége Magyarországon
- A felnőtt lakosság 56 százaléka szokott játszani videójátékokkal
- Hétezer dollárt játszott össze egy háromtagú magyar csapat