Sikeres évet zárt 2021-ben a SES

A SES, a globális tartalomközvetítési megoldások piacvezetője, közzétette a 2021. december 31-én végződő év pénzügyi eredményeit. 

Szilárd teljesítmény, 1 782 millió eurós bevétel és 1 091 millió eurós korrigált EBITDA(1) a pénzügyi előrejelzés felső határán. 

• Javuló tendencia a videók gyártása terén (-4,6% YOY – az előző év azonos időszakához képest (2,3) 2021-ben, ezzel szemben -8,0% YOY (2,3) 2020-ban), amely mehaladja a pénzügyi előrejelzéseket

• Rugalmas hálózati teljesítmény, +0.5% YOY (2,3) a COVID sújtotta környezetben

• A korrigált nettó nyereség 69%-kal 323 millió euróra nőtt, beleértve az alacsonyabb ismétlődő működési, értékcsökkenési és kamatköltségeket 

• A javasolt 2021. évi (2022-ben kifizetett) osztalék 0,50 euró A-részvényenként, amely 25%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest

 

Jó úton haladunk, hogy jelentős 2022. évi bevételeket és EBITDA-t érjünk el, valamint, hogy a differenciált növekedési befektetésekből hosszútávú értéket teremtsünk 

• A 2022-es csoportos bevétel előrejelzés körülbelül 85%-a (1 750-1 810 millió euró (4)) már szerződés alatt áll 

• A 2022. évi korrigált EBITDA előrejelzések (1030-1070 millió euró (4)) a hálózatok növekedését elősegítő többletköltségek ellenére is erőteljes jövedelmezőséget tükröznek 

• Több mint 900 millió dollár (5) hátralék a következőkre: SES-17 (üzemképes 2022 közepétől) & O3b mPOWER (szolgáltatás bevezetése 2022 végén)

 

Steve Collar, a SES vezérigazgatója a következőképpen nyilatkozott: „2021 erős év volt a SES számára, a célkitűzéseinknek megfelelő bevételekkel és korrigált EBIDTA-val. Több mint 1,2 milliárd euró értékben újítottuk meg kereskedelmi kapcsolatainkat és új üzleti sikereket is megunkénak tudhatunk, valamint korrigált nettó nyereségünk növekedése egyértelműen tükrözi az összes költségsorra összpontosításunkat és így az EBIDTA-hoz viszonyított nettó adósságunk 6 éves mélypontra érkezett.

 

Videó üzletágunk felfelé ívelő pályát mutatott, hiszen fontos kapcsolatokat újítottunk meg hosszútávú műsorszolgáltató partnereinkkel, a növekvő számú HD Tv-csatorna, valamint a HD+ szolgáltatásaink németországi bővítésének köszönhetően. A hosszan tartó, COVID teremtette környezettel a háttérben hálózati üzletágunk jól teljesített; a mobilitás fellendülése pedig hozzájárult a 2021 második felében tapasztalható éves növekedéshez, amely 2022-ben várhatóan felgyorsul.

2021 szintén kulcsfontosságú év volt C-sávú kezdeményezésünk szempontjából az Egyesült Államokban, hiszen teljesítettük az első fázist az FCC fizetési határidő előtt, és 977 millió (adózás előtti eredmény) dollárt kaptunk gyorsított áthelyezési kifizetésként. A második fázis a terv szerint halad, 2022 műholdak felbocsátásával teli év lesz, amely előkészíti az utat egy további 3 milliárd dolláros ösztönzés elindításához 2023 végén.  

 

Jövőbeli terveinket illetően 2022 júliusában piacra bocsátjuk a jövő hálózatát a SES-17 kereskedelmi forgalomba kerülésével, és az O3b mPOWER az év vége előtt már megkezdi a szolgáltatásnyújtást. A fogyasztók bevonása jó ütemben halad, majdnem 1 milliárd dollár értékű  restancia már aláírásra került, ideértve a hat legnagyobb hajótársaság közül ötöt, a Microsoftot, a Marlinket, valamint a Reliance Jio-val kötött mérföldkőnek számító vegyesvállalatunkat. Üdvözöljük továbbá az Európai Bizottság által a biztonságos és szuverén többpályás európai űrarchitektúra meghatározásában elért előrehaladást, amely jól illeszkedik infrastruktúránkhoz és elképzeléseinkhez.

 

Végezetül 275 millió euró készpénzt térítettünk vissza részvényeseinknek 2021-ben, megerősítve elköteleződésünket a fenntartható és vonzó részvényesi hozam iránt. Az 2021-es alaposztalék 25%-os növekedése tükrözi a SES hosszútávú növekedési alapjaiba és értékteremtésébe vetett bizalmunkat.”

 

 

Videó: a csoport bevételének 59%-a

2021. december 31-én a SES összesen már 8 386 tévécsatornát közvetített (évi 1%-os növekedés) több mint 355 millió televízióval rendelkező háztartás számára világszerte. Ez körülbelül 3 105 nagyfelbontású tévécsatornát foglal magában, amelynek száma 2020. december 31-hez képest 6%-kal nőtt. A SES hálózaton keresztül közvetített összes tévécsatornák 71%-át MPEG-4 formátumban, míg 5%-t HEVC formátumban sugározzuk. 

 

A fejlett piacokon (Nyugat-Európa és az Egyesült Államok) a fogyasztók méret-optimalizálása, az USA-beli nagykereskedelmi bevételek csökkenése és az alacsony árrésű szolgáltatásoknak való kitettség csökkentésére vonatkozó döntés, az előző év azonos időszakához képest bevételcsökkenéshez vezetett, bár a csökkenés sokkal lassabb ütemben haladt a 2020 és 2019-es trendekhez viszonyítva. 

 

A 12 hónapos előfizetés megújítás költségeinek 2021 márciusában bevezetett növekedése, valamint a fizető megrendelők átlagos számának folyamatos növekedése a HD+ előző év azonos időszakához képest bekövetkezett növekedéséhez vezetett Németországban. A jövőre nézve, a teljes éves előfizetés árnövekedéséből és az új Internet Protokoll alapú megoldások, mint például a HD+ ToGo (2021 októberében indult) és a HD+ IP (2022 februárjában indult) bevezetéséből várható a vállalat jövőbeli fejlődésének támogatása. 

 

Ezenkívül a nemzetközi piaci bevételek éves szinten változatlanok maradtak, miközben a Sports & Events bevételei folyamatosan javulnak, és 2020-hoz képest javult a teljesítmény, amelyet a COVID-világjárvány okozta járattörlések és késések is befolyásoltak.

 

Hálózatok: a csoport bevételének 41%-a

A Kormányzatban az új MEO- és GEO-kompatibilis hálózati és intézményi megoldások pozitív hozzájárulása mind az egyesült államokbeli, mind a globális ügyfelek számára a bevétel növekedését eredményezte 2020-hoz képest. Ezt részben ellensúlyozta 2021 harmadik negyedévében a szolgáltatások lemondása az Egyesült Államok Afganisztánból történő kivonulása miatt.

 

A Fix adatok esetében az alapbevétel alacsony egyszámjegyű összeggel csökkent az előző évhez képest, mivel a csendes-óceáni régióban és az afrikai nagykereskedelmi üzletágban az előző év azonos időszakához képest elért alacsonyabb bevételt még nem sikerült kiegyenlíteni az első számú mobilhálózat-szolgáltatók új üzleteinek folyamatos növekedésével, különösen az amerikai és ázsiai régiókban, valamint az új bevételekkel a globális felhőben. 

 

A mobilitási szegmensben a koronavírus-járvány szakadatlan hatásai a vásárlókra a kereskedelmi légi közlekedésben és hajózásban alacsonyabb bevételt eredményezett 2020-hoz képest. Ezt részben kompenzálta az előző év azonos időszakához képest pozitív teljesítmény a kereskedelmi szállítási bevételekben. A hosszútávú alapvető elemek erősek maradtak, és sorozatos bevételjavulás látható 2021 második felében, amely fellendülést tükröz a tengeri hajózásban ahogy a hajók ismét szolgálatba állnak, és új üzletágak további lehetőségeket biztosítanak a kereskedelmi légiközlekedési ügyfelek számára. 

 

Jövőbeli műholdkilövések 

2021. októberében az Arianespace sikeresen elindította a SES-17-et. Ez a Ka-sávú, nagy áteresztőképességű műhold várhatóan 2022 közepére lép kereskedelmi szolgálatba, és szélessávú összeköttetést fog biztosítani az amerikai, karib-tengeri és atlanti-óceáni térségben. Hosszútávú szerződő partnere a Thales Avionics, amely a SES-17-et fogja használni, hogy összeköttetési megoldást biztosítson a kereskedelmi légi közlekedési ügyfeleinek Észak-Amerikában. 

 

2021 novemberében a SES két geostacionárius Ku-sávú műholdat rendelt a keleti 19,2 fokos elsődleges orbitális pozícióba, hogy fenntartsa a vállalat európai nézőinek nyújtott prémium szolgáltatásait, valamint új lehetőségeket ragadhasson meg a régióban. Ez a két csereműhold (ASTRA 1P és ASTRA 1Q) várhatóan felváltja a jelenleg ezen a pályán az ügyfeleket kiszolgáló négy műholdat (ASTRA 1KR, ASTRA 1L, ASTRA 1M és ASTRA 1N), jelentős hatékonyságnövekedést érve el a keleti 19,2 fokot érintő beruházási igények több, mint 50%-os csökkentésével. 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció