Veszélyeztetik az emelkedő nyersanyagárak a beruházásokat
2022. február 16.
Az idén végre visszatért a vállalatvezetők beruházási kedve – derül ki az EY több mint 2000 vezérigazgató bevonásával készült nemzetközi felméréséből. A döntéshozók elsősorban a már meglévő vállalkozásaikba, a digitális átalakulásba és a fenntarthatóságot elősegítő megoldásokba fektetnének be, az egyre emelkedő nyersanyagárak azonban óvatosságra intik őket.
A megkérdezett vezérigazgatók közel kétharmada (59%) minél előbb elindítaná tervezett beruházásait, különböző külső tényezők azonban a korábbinál nagyobb óvatosságra intik őket. A válaszadók döntő többsége (87%) az emelkedő nyersanyagárak miatt aggódik leginkább, emellett a kereskedelmi feszültségeket (18%) és az éghajlatváltozás hatásait (17%) tekintik fontos tényezőnek a vállalat növekedése szempontjából.
„A döntéshozók készen állnak felpörgetni a beruházásokat, ugyanakkor a törékeny globális környezet, a jelentősen megemelkedett infláció és az üzleti tevékenység növekvő költségei - az egyre magasabb nyersanyagáraktól kezdve az energiaköltségek robbanásszerű emelkedéséig – bizonytalanná teszik a tervezést” – hangsúlyozta Kálmán László, az EY stratégiai és tranzakciós tanácsadással foglalkozó területének associate partnere. „Ebben a helyzetben az elérhető, kedvezményes finanszírozási forrásokat senki nem hagyhatja figyelmen kívül” – tette hozzá a szakértő.
A felmérés szerint a következő egy évben a felsővezetés olyan ügyleteket helyez majd előtérbe, amelyek javítják a vállalat működésének hatékonyságát (26%) és a fenntarthatósági (ESG) szempontokat is érvényesítik (20%). Tízből nyolc vezető (79%) már elkezdte vagy tervezi, hogy átalakítja az ellátási láncait a költségek csökkentése és a kockázatok minimalizálása érdekében. Az ágazatokat tekintve a technológia, az egészségügy és a fejlett feldolgozóipar azok, amelyekben jelentősebb ügyletekre kerülhet sor.
______________
Az EY 2022 CEO Outlook Survey kutatásról
Az EY megbízásából a Thought Leadership Consulting 2021. november és december között 53 országból összesen 2000 vezérigazgatót kérdezett meg, hogy megismerje véleményüket a globális kihívásokról, a növekedési és fenntarthatósági stratégiáikról, valamint a beruházási és felvásárlási terveikről.
Kapcsolódó cikkek
- Covidálló-e a hűség?
- Az internetes időpontfoglalás idővel kiválthatja a telefonos bejelentkezést
- Turizmus trend 2022-ben, Kelet-Közép-Európában
- A magyar vállalatoknak is fontos az etikus működés
- A technológiai fejlődés jobbá teszi a világot
- Nem mozdulnak a tech szakemberek a home office-ból
- Nem mernek hosszú távra tervezni a fogyasztási cikkek gyártói
- A hazai webáruházak a karácsonyi szezon győztesei
- Évi 5000 óra képernyő előtt - SMS-nyak szindróma
- Végérvényesen átalakulhatnak a fogyasztói szokások