Dinamikusan nő az Euronics online értékesítése
2022. február 12.
Növekedési stratégiája részeként új szolgáltatásokkal kibővített, kívül-belül megújuló webshoppal jelentkezik az Euronics Műszaki Áruházlánc. Az üzlethálózat online forgalma 2018 óta több mint a duplájára nőtt, a dinamikus fejlődéssel párhuzamosan pedig folyamatosan emelkedik a fogyasztók elvárása is az internetes vásárlással kapcsolatban: a mostani webmotor cserét egy komplex UX (user experience) kutatás és felhasználói tesztek sora előzte meg, melynek célja a külső és belső felhasználói élmény magasabb szintre emelése.
Az Euronics online bevételeinek részaránya a cég teljes értékesítéséhez viszonyítva több mint kétszeresére nőtt a 2018 és 2021 közötti időszakban. A GKI Digital legnagyobb forgalmú magyar webshopokat rangsoroló listáján pedig a vállalat négy év leforgása alatt a 12. helyről a 6. helyre lépett előre.
Jelentősen növekvő online forgalom
Az áruházlánc online megrendelésszáma az elmúlt 3 évben átlagosan mintegy 40 százalékkal nőtt évről évre. Az oldalnak több mint 2 millió látogatója volt a 2021-es márciusi boltzár idején, és az ebből fakadó online forgalom növekedése jócskán túlszárnyalta még a 2020 tavaszán, a pandémia miatti lezárások első heteiben tapasztalt eredményeket is. Egy-egy rendelésnél ekkor átlagosan 50 ezer forint körül költöttek a vásárlók.
„Egyértelművé vált, hogy a vállalati növekedés szempontjából elengedhetetlen az online értékesítési csatornánk további dinamikus fejlesztése. Célunk, hogy a webes konverzió az elkövetkezendő 2 év során felzárkózzon a nagy nemzetközi e-kereskedők szintjére. Emellett szeretnénk a jövőben még előkelőbb helyen végezni a legnagyobb forgalmú magyar webshopok listáján is” – mondta el Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezetője.
Optimális vásárlói élmény az online térben
A webshop megújításának munkálatai már a pandémiát megelőzően kezdetüket vették, a vírushelyzet a projekt fontosságát azonban többszörösen is megerősítette. Végül közel 2 évnyi fejlesztés után, január második felében elindult az új rendszer.
„Az új oldalon a legfrissebb vásárlói trendeknek megfelelően fogalmaztuk újra a keresési logikákat, gördülékenyebbé tettük a regisztrációt és a kosárfolyamatot is. Ugyanakkor a regisztráció nélküli vásárlást is zökkenőmentesé alakítottuk, és tovább pontosítottuk az egyedi termékajánlásokat is a webshopon. Az utóbbi évek dinamikus választékbővülésére reflektál az új kategóriafa, amely maximálisan áttekinthető; a kategóriák közötti navigációban pedig nagy hangsúlyt kaptak az edukatív tartalmak” – tette hozzá Fazekas Bálint.
A magas színvonalú felhasználói élmény biztosítása mellett hasonlóan fontos szempont volt egy olyan webshopmotor kiválasztása, amely az egyre intenzívebb megterhelést rugalmasan képes kezelni.
A webshop az áruházi értékesítésben is segít
Az omnichannel értékesítési környezetben megfelelően működő, felhasználóbarát webshop nem csupán az online, hanem az offline értékesítés növekedésének egyaránt feltétele, hiszen az üzletekben vásárlók döntő többsége is online tájékozódik a termékekről a vásárlást megelőzően: a releváns információforrások között az egyik legfontosabb a kereskedők webshopja.
Az Euronics jövőre vonatkozó tervei között szerepel a digitalizáció kiterjesztése a cég működésének más területeire is, mint a vállalat automatizált raktára, valamint az edukációs anyagok további digitalizálása és egy munkarend-tervező alkalmazás kidolgozása a munkavállalók számára.
Kapcsolódó cikkek
- Európa legnagyobb logisztikai szoftvercége vette meg a Nexogen-t
- Óriáscég vette meg a magyar Nexogent
- Megújult az Euronics webshopja
- Bővíti hazai beszállítói körét a Schneider Electric
- Ismét a világ legmegbecsültebb vállalatai között a Schneider Electric
- Világszerte piacvezető szerepet tölt be a Vodafone az IoT szolgáltatók között
- Továbbra is piacvezető IoT-ban a Vodafone
- Megvannak ’Az Év Honlapja’ 2021 nyertesei!
- Az online paradigmaváltás szinte észrevétlenül írja újra a szabályokat
- Új kommunikációs igazgatóval és csapattal erősít a Schneider Electric