Európa legnagyobb logisztikai szoftvercége vette meg a Nexogen-t

A logisztikai szegmens egyik legnagyobb globális szoftver-szolgáltatója, a Transporeon felvásárolja a mesterséges intelligencia-alapú fuvartervező megoldásaival nemzetközileg is sikeres magyar Nexogen-t, amelynek szolgáltatásait a legnagyobb európai (Girteka) és magyar (Waberer’s) fuvarozók használják. A cég egész szektort forradalmasító, saját fejlesztésű innovációja - akár több millió euróval csökkentve a vállalatok költségeit - jelentősen növelheti a flották kihasználtságát, és olyan égető iparági problémákra nyújt megoldást, mint a sofőrhiány kezelése, a károsanyag kibocsátás mérséklése és az alacsony profitabilitás.

Kevesen gondolnák, hogy napjainkban a legnagyobb európai fuvarozó cégek flottáinak útvonalait egy budapesti irodában, magyar matematikusok és szoftverfejlesztők megfeszített munkájával létrehozott szoftverrel tervezik meg. Ez a sikertörténet a Kovács András és Farkas Márk által alapított Nexogen-hez kötődik, amely cég megoldásai ma már a vezető holland és francia optimalizáló szoftvergyártók termékeit utasítják maguk mögé nyílt tendereken és győzik meg a flottákat üzemeltető fuvarozókat, hogy rábízzák magukat és milliárdos vállalkozásaikat a hazai szakemberek munkájára.

 

A németországi székhelyű, globálisan is meghatározó piaci szereplőnek számító Transporeon érdeklődését is felkeltették a Nexogen eredményei és a két cég közötti szinergiák kiaknázásában ők is vonzó növekedési lehetőséget láttak.

 

„A Nexogen intelligens megoldásainak integrációja hozzájárul ahhoz, hogy a rendszerünket igénybe vevő fuvarozók tovább javítsanak a járművek kihasználtságán, illetve hatékonyan tervezzék meg a komplexebb megbízásaikhoz szükséges erőforrásokat. A magyar csapat mesterséges intelligencia által vezérelt szolgáltatásaival a flottaüzemeltetők minden szükséges információ, illetve szabály birtokában optimalizálhatják szállításaikat.” – fejtette ki a Transporeon vezérigazgatója, Stephan Sieber. 

 

Az általános európai sofőrhiány, a szigorodó fenntarthatósági követelményeknek való megfelelés, a várakozási idők és az üresjáratok csökkentésének igénye, valamint a költségek jobb kontrollálása olyan igényeket teremt, amit csak digitalizációval lehet megoldani. A Nexogen termékei egy komplex, messze nem evidens optimalizációs problémára szállítanak elegáns megoldást, mely nagy szerepet játszott abban, hogy a cég vonzó befektetéssé váljon a Transporeon számára.

 

„Mindig is arra törekedtünk, hogy egy olyan, évtizedes hagyományokon nyugvó szektorban, mint a fuvarozás, bizonyítsuk az adatok széleskörű felhasználására építő automatizálás és optimalizálás erejét. Az erős magyar mérnöki hátterünkre alapozva kezdettől fogva azon dolgoztunk, hogy a megoldásainkkal a vállalkozások hatékonyságának, nyereségességének támogatásán túl a sofőrök munkafeltételeit is komfortosabbá, tervezhetőbbé és jövedelmezőbbé tegyük. Az általunk képviselt holisztikus szemlélet alkalmas arra, hogy megszüntessük a piacot sújtó általános sofőrhiány káros következményeit, valamint pozitív hatást gyakoroljunk a munkavállalók életére pusztán már azzal is, hogy a hatékonyabb munkaszervezésnek köszönhetően a sofőrök több időt tölthetnek a hozzátartozóikkal. A Transporeon család tagjaként pedig ezután megoldásainkat jóval szélesebb kör számára juttathatjuk el, akár világszerte.” - mondta Kovács András, a Nexogen egyik alapítója, aki hozzátette, hogy az akvizíció lezárulta után is ő, valamint tulajdonostársai, Farkas Márk, Jermann Ádám és Kemény Attila felelnek a vállalat irányításáért.

 

A tranzakció az ilyenkor szokásos hatósági jóvágyásokat követően, várhatóan az első negyedében záródhat le. A tranzakció folyamán az eladók kizárólagos pénzügyi tanácsadója a Heal Partners, jogi tanácsadója a Partos & Noblet Hogan Lovells, adótanácsadója pedig a Tandax Advisory volt.  A Transporeon jogi és tranzakciós tanácsadói feladatait az EY látta el.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció