6 milliárdos bevétellel számol idén az egyik magyar techcég
2021. november 18.
A Lightware Visual Engineering 1998-ban 3 millió forintos tőkével indult, mára pedig már olyan nagy nevekkel dolgozik együtt, mint a CISCO, Google, Microsoft, a Facebook, a KPMG, vagy éppen a Ferrari. A Lightware eszközei mára már nélkülözhetetlenek a Google hibrid munkavégzéséhez, illetve a Dubai világkiállításon több helyszínen, köztük a magyar pavilonban lévő elképesztő látványvilág megteremtéséhez. A tavalyi évet közel 4,4 milliárdos bevétellel zárta a Kft., ami egy visszaesés volt a korábbi évekhez képest, de idén már a Q3-ban átlépte a tavalyi eredményt, és az idei célszám a 6 milliárd.
A társaság 3 millió forintos törzstőkével indult 4, egyenlő arányban tulajdonos magányszemély által alapítva. A megtermelt eredményt a cég növekedésébe forgatták vissza, mindezt úgy, hogy külső forrásokat nem vettek igénybe. Emellett folyamatosan pályáztak különböző támogatásokra, ezek értéke az elmúlt húsz év során több mint egy milliárd forint összegű volt. A koronavírus-járvány hatására több mint 770 millió forinttal volt kevesebb a 2020-as árbevétel az azt megelőző évhez képest, ugyanakkor idén már jelentős mértékű fejlődés látható a Lightware életében. Már októberben elérték az 5 milliárdos határt, s a cég számításai szerint a 2021-es év végére elérik a 6 milliárdos bevételt is.
„Mindig is érdekelt a technológia, már kisgyermekként tudtam, hogy erre visz majd az utam, ezért is választottam tudatosan a mérnöki pályát. Az idei célszámunk, a 6 milliárd forint bevétel is azt mutatja, hogy a több mint 230 munkatársunk – itthon és külföldön egyaránt – nap mint nap azért dolgozik, hogy világszínvonalú termékekkel tudjuk ellátni a partnereinket. Olyan megoldásokat kínálunk, amelyek láthatatlanul és gördülékenyen segítik a felhasználókat abban, hogy az általuk megálmodott AV rendszerek megvalósuljanak. Folyamatosan a fejlődésre törekszünk, hogy még jobbak legyünk, és ez a számokban is megmutatkozik” - mondta el Vida Gergely, a Lightware Visual Engineering alapítója, mára egyedüli tulajdonosa.
A magyar cég elsősorban audio-vizuális technológiával foglalkozik és magas minőségű adatátviteli eszközöket fejleszt és gyárt, a sikere pedig abban rejlik, hogy mindezt minőségromlás és késleltetés nélküli 4K videójel átvitellel képesek megoldani. Az elmúlt években nagy figyelmet kapott live eventeknél is gyakran használják ezeket a termékeket, így például Billie Eilish vagy Rod Stewart is magyar Lightware berendezések segítségével jutott el a nézőkhöz világszerte.
A cég eszközeivel működtetik ugyanakkor a hibrid munkavégzést segítő hightech meeting room rendszereket is például a Googlenál vagy éppen a Facebooknál, ahol a meeting room-ok teljes vezérlése, automatizációja, a laptopok csatlakoztatása, de akár a világítás fel- és lekapcsolása is megoldható egyetlen érintőképernyőről. A cég jelentőségét mutatja az is, hogy a nívós német PROAV Awardon a Lightware Engineering a legjobb márkák közé került, méghozzá az Év márkája kategóriában.
Kapcsolódó cikkek
- Energiahatékonysági és környezetvédelmi díjakat vett át a Körber
- Óriásakvizíció a mikromobilitási piacon: A TIER felvásárolta a nextbike-ot
- Újra a Microsoft Magyarország lett a tech szektor legvonzóbb munkahelye
- Ismét a Magyar Telekom a legvonzóbb munkahely a telekommunikációs szektorban
- Idén is a legvonzóbb munkahelyek között a Vodafone
- A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei
- A jövő megoldásába fektetett az Enterprise Group
- Elismerték a Xerox fenntartható jövő iránti elkötelezettségét
- A Xerox megkapta a walesi herceg Terra Carta Pecsétjét
- A szén-dioxid-semleges mobilitás jegyében fog össze a Volkswagen és az EIT InnoEnergy