Gartner nemzetközi elismerésben részesült a Prefixbox szemantikus termékkereső motorja
2021. augusztus 27.
A magyar Prefixbox szemantikus keresőmotorja és termékkereső moduljai kiemelt szolgáltatói elismerést kaptak a most megjelent Gartner 2021 Market Guide for Digital Commerce Search tanulmányban, ami az e-kereskedelmi kereső szektorban zajló trendeket és innovatív megoldásokat veszi górcső alá.
A Gartner elemzése szerint a perszonalizáció, a mesterséges intelligencia (AI) által javított relevancia és a szemantikus keresés azok a kulcstrendek, amelyek által az e-kereskedelmi piac vezetői versenyelőnyhöz juthatnak. Ezek mindegyike megtalálható a Prefixbox keresőmoduljaiban, az „Autocomplete”, a „Kapcsolódó Keresések” és a „Szemantikus Keresőmotor” termékekben, amelyek mind egy részletes keresőanalitika platformra épülnek.
Az „Autocomplete” modul az AI-alapon működő természetes nyelv feldolgozó és felismerő rendszer (Natural Language Processing (NLP) és Natural Language Understanding (NLU)) segítségével ad személyre szabott termékjavaslatokat. A „Szematikus keresőmotor” pedig lehetővé teszi az ekereskedők számára, hogy jobban megértsék vásárlóikat, és egyre relevánsabb javaslatokat biztosítsanak a termékek újra-rangsorolása, finomhangolása, a fejlett szinonimakezelés és az elgépeléseket kezelő „Speller” funkció segítségével. Ezen kívül a keresőmotor rendelkezik termékpromóció (merchandising) funkcióval, egy „Brand Promotion” nevű beépített hirdetési platformmal, amely a webáruházak és a márkák együttműködését teszi lehetővé a bevétel növelése érdekében, és vizuális kereséssel is. A Prefixbox termékek teljesítményét A/B teszt funkció támasztja alá és robusztus keresőanalitika platform támogatja őket.
“Nagy örömünkre szolgál, hogy a Gartner elismerte jövőbe mutató munkánkat. A termékkeresés egyrészt rendkívül hatékony eszköz a kereskedők számára az ajánlatuk fejlesztéséhez, másrészt a vásárlók folyamatosan növekvő elvárásai következtében rohamosan fejlődik ez az iparág. Mi arra törekszünk, hogy a lehető legjobban ki tudjuk szolgálni a kereskedők igényeit, sőt, túlszárnyaljuk az elvárásaikat, ezért töltöttünk nagyon sok időt a „Szemantikus keresőmotor” kifejlesztésével, amely az egyik legjobb a piacon” – összegzi Simon István, a Prefixbox alapítója és ügyvezető igazgatója.
Mivel a hatékony termékkereső alapvető fontosságú a webáruházak versenyképességének megőrzéséhez, az e-kereskedők nem hagyatkozhatnak többé a platformjaikba beépített keresőkre, hanem az erre szakosodott kereső szolgáltatók innovatív megoldásait kell alkalmazniuk. A SaaSmodellben működő cégek – mint a Prefixbox példája is mutatja – gyorsabban képesek fejleszteni, jobban lépést tudnak tartani a piaci trendekkel és a vásárlók növekvő igényeivel az intelligens termékkeresés iránt, mivel a webáruházak gyorsan és egyszerűen bevezethetik ezeket a megoldásokat, hosszadalmas fejlesztési munka nélkül.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar Prefixbox termékkeresője ott van a nemzetközi élvonalban
- A Prefixbox 500.000 eurót vont be, hogy új szintre emelje a webáruházak keresőjét
- Befektetést kapott a webáruházak keresőjét forradalmasító magyar startup
- Magyar startup sikere az e-commerce piacon
- A vásárlóktól tanul az intelligens keresőmotor
- Új keresőmotort használ a Bónusz Brigád
- A 2017-es év felkapott témái Magyarországon
- Mi érdekelte leginkább a magyarokat az idei évben?
- Google keresési trendek 2017
- 2016-ban sport eseményekre és filmekre kerestek legtöbben a magyarok