A DIGI Communications N.V. pénzügyi eredményei
2021. augusztus 16.
A DIGI Communications NV nyilvánosságra hozta a 2021. június 30-án véget ért félév (2021 H1) hat hónapjának pénzügyi eredményeit. A Csoport bevételei 2020 első félévéhez képest 11.5%-os növekedéssel elérték a 695 millió eurót, a 2020. június 30-i adatokhoz képest jelentősen, 15%-kal, 16.9 millióról 19.3 millióra növekedett RGU bázisnak köszönhetően. A korrigált EBITDA az IFRS 16 hatását figyelembe véve 251.3 millió; míg az IFRS hatását nem beleszámítva 210.6 millió eurót tett ki, amely 9%-os növekedést jelent a korábbi periódushoz képest.
Csoportszintű eredmények:
• Kiemelkedő növekedési profil: 2020 második negyedévéhez viszonyítva a bevételek 14.4%-kal 355 millió euróra növekedtek 2021 második negyedévben. A jövedelemteremtő egységek (RGU-k) elérték a 19.3 milliót Q2-ben, amely 15%-os növekedést jelent 2020 ugyanezen periódusához képest;
• Erős teljesítmény: a második negyedévben a kiigazított EBITDA* 129 millió eurót (beleszámítva az IFRS 16** hatását) és 108 millió eurót (az IFRS 16 hatása nélkül) tett ki, amely 11,8%-os növekedést jelent 2020 második negyedévéhez képest;
Románia – tartós növekedés:
• Kiemelkedő, 14,5%-os bevételnövekedés 2021 második negyedévében az egy évvel korábbi adatokhoz képest, köszönhetően a kivételes RGU gyarapodásnak. A fizetős tv RGU-k 15%-kal 5 millióra, a vezetékes internet RGU-k 18,9%-kal 3,5 millióra, a havi díjas mobilszolgáltatás RGU-k 11%-kal 3.9 millióra növekedtek;
Spanyolország – látványos növekedés:
• Látványos, 29%-os bevételnövekedés 2021 Q2-ben 2020 Q2-höz képest, az erőteljes RGU növekedésnek köszönhetően. A mobil RGU-k 27%-kal 2.7 millióra, a vezetékes internet RGU-k 140%-kal 327 ezerre növekedtek.
A DIGI Csoport 2021 első felében megőrizte kiemelkedő teljesítményét. A Csoport konszolidált bevételének 61%-át fő piaca, Románia adta, valamint az összes RGU 70%-át is ezen a piacon regisztrálták. Ami a bevételi teljesítményt illeti, a spanyolországi piac szerezte meg a második helyet a Csoporton belül a kiemelkedően dinamikus, a teljes bevétel 24%-át adó teljesítményével, amelyet Magyarország (14%), majd Olaszország (2%) követ.
Az eredmények növekedése elsősorban a minden piacon megfigyelhető RGU bázis növekedésnek tulajdonítható. A mobilszolgáltatás RGU-k száma elérte a 7.1 milliót (ami 1.1 millió RGU növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest), a fizetős tv szolgáltatás 5.9 millió RGU-val zárta a félévet (ami 0.6 millió RGU növekedés a 2020 H1 RGU-hoz képest), a vezetékes internet szolgáltatás pedig elérte a 4.6 millió RGU-t (azaz 0.8 millió RGU-val növekedett az egy évvel korábbi eredményekhez képest).
“Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy ilyen figyelemre méltó működési és pénzügyi eredményeket mutathatunk be befektetőinknek és partnereinknek 2021 első félévére vonatkozóan. Hálásak vagyunk ügyfeleinknek, amiért a DIGI-t választják távközlési szolgáltatójukként, és élvezik a konvergáló telekommunikációs kínálatunkat. Célkitűzésünk, hogy továbbra is minőségi szolgáltatásokat nyújtsunk megfizethető áron, valamint fejlesszük a vezetékes és mobilszolgáltatásunkat. Nagyra értékeljük munkatársaink elszántságát és professzionalizmusát, mellyel a kihívásokkal teli időszakban is biztosítják a folyamatos szolgáltatást.” - mondta Serghei Bulgac, a DIGI Communications N.V. vezérigazgatója.
_______________
* kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény.
** 2019. január elsejével bevezetett új nemzetközi pénzügyi beszámolási standard, mely megjeleníti a számviteli mérlegkimutatásban a pénzügyi lízing mellett az operatív lízinget is a korrektebb összkép, eredménykimutatás, és összehasonlíthatóság érdekében.
Kapcsolódó cikkek
- Elrajtolt az eMAG magyar vállalkozásokat segítő programja
- Lenovo csoport: első negyedéves eredmények, 2021/22
- A Lenovo rekordot döntött az első negyedévben, megduplázva nettó bevételét
- A Samsung bejelentette fenntarthatósági törekvéseit
- Már saját tévéjük és podcastjuk is van a mestereknek
- A Magyar Telekom 2021. második negyedéves eredményei
- Euronics: egy értékesítő átlagosan közel 400 ezret keresett
- 2021-ben a Xiaomi érte el a leggyorsabb növekedést az Internet és Kiskereskedelem kategóriában
- A Xiaomi a Fortune Global 500-as listájának 338. helyére lépett
- 450 millió forintos befektetési kört zárt a Blue Colibri