A Xiaomi a Fortune Global 500-as listájának 338. helyére lépett

A Xiaomi immár a harmadik egymást követő évben került fel a Fortune Global 500-as listájára. A vállalat idén a 338. helyet szerezte meg, jelentősen, 84 hellyel javítva tavalyi, 422. helyezését. Ezzel a növekedési ütemmel, 2021-ben a Xiaomi a világ leggyorsabban fejlődő vállalata az Internet és Kiskereskedelem kategóriában a Fortune Global 500-as listáján.

A Xiaomi pénzügyi jelentése szerint a vállalat teljes bevétele 2020-ban 245,9 milliárd jüan volt, ezzel az eredménnyel került a Fortune Global idei 500-as listájának a 338. helyére. A Xiaomi 2021-ben is dinamikusan fejlődik, mind a bevétel-, mind pedig a nettó nyereség növekedése messze meghaladta a piaci várakozásokat. 2021 első negyedévében a Xiaomi teljes árbevétele 76,9 milliárd jüan volt, ami 54,7%-os növekedést jelent az előző évhez képest, míg a korrigált nettó nyeresége 6,1 milliárd jüan volt, ami 163,8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

 

A bővülés hátterében az áll, hogy a Xiaomi folyamatosan növeli részesedését a csúcskategóriás okostelefonok piacán, az eladásai gyorsan emelkednek a nemzetközi piacokon és a vállalat kiskereskedelmi üzletága is erőteljesen fejlődik.

 

A Xiaomi úgy tudta fokozni a felhasználói élményt, hogy kiemelt hangsúlyt fektetett az ezt támogató technológiák fejlesztésére, a Mi 10 és Mi 11 termékcsaládnak köszönhetően pedig megerősítette a pozícióját a csúcskategóriás piaci szegmensekben. 2021 első negyedévében Kínában a 3000 jüan vagy annál értékesebb, a nemzetközi piacokon pedig a 300 euró vagy e feletti árazású Xiaomi okostelefonokból több mint 4 milliót szállított le a cég.

 

 

A Xiaomi globális terjeszkedése ugyancsak hozzájárult a növekedéshez. Július 16-án a Xiaomi bejelentette, hogy a Canalys legfrissebb kimutatása szerint a Xiaomi szállítja le világszerte az okostelefonok 17 százalékát, ami azt jelenti, hogy jelenleg, az Apple-t megelőzve, a világ második legnagyobb okostelefon brandje. A Xiaomi gyorsan bővül a külföldi piacokon: több mint 300 százalékos éves növekedést ért el Latin Amerikában, több mint 150 százalékosat Afrikában, és több mint 50 százalékosat Nyugat-Európában. A vállalat 2021. első negyedévi jelentése szerint a Xiaomi okostelefonok több mint 100 piacra jutnak el világszerte, a vállalat 12 országban vezető helyen szerepel az okostelefonok piacán - Indiában például már a 15-ik egymást követő negyedévben áll az első helyen - Európában a második legnagyobb mobilgyártó.

 

A Xiaomi boltok (Xiaomi Store) is gomba módra szaporodtak 2020-ban. Kínában a Mi Homes üzletek száma 2021. április végén meghaladta az 5500-at, míg a külpiacokon jelenleg több mint 1000 Xiaomi Store működik. A Xiaomi kiskereskedelmi hálózata világszerte rohamos ütemben bővül.

 

A Xiaomi számára továbbra is fontos a K+F-be és a tehetségekbe való befektetés: a vállalat új módszereket vezetett be a K+F csapaton belül a kimagasló teljesítmények elismerésére, és elindította a Xiaomi Smart Factory projekt második szakaszát. "A következő évtizedben a Xiaomi lesz a globális feldolgozóipar motorja" - nyilatkozta Lei Jun, a Xiaomi alapítója, elnöke és vezérigazgatója a vállalat alapításának 10. évfordulóján. Az okos gyártás lesz a Xiaomi egyik legfontosabb versenyelőnye. 

 

Megtartva vezető szerepét az okostelefonok piacán, valamint az AIoT és az okos gyártás terén, a Xiaomi belépett az okos elektromos járművek piacára is. 2021 márciusában a Xiaomi hivatalosan is bejelentette, hogy a vállalat Lei Jun vezérigazgató vezetésével egy 100%-ban a Xiaomi tulajdonában lévő leányvállalatot alapít az okos elektromos jármű üzletág elindítása érdekében. A következő 10 év során a Xiaomi nagyjából további 10 milliárd amerikai dollár befektetését tervezi. A kezdeti szakaszban a vállalat 10 milliárd jüan, azaz 1,55 milliárd dollárnyi befektetéssel indul. A Xiaomi várakozásai szerint az intelligens elektromos járművek újabb lendületet fognak adni a vállalat növekedésének.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció