Glami.hu: szemĂ©lyre szabott tartalom nĂ©lkĂŒl labdĂĄba sem rĂșghatnak az e-kereskedelemi vĂĄllalkozĂĄsok

Az intelligens személyre szabási megoldások használata egyre inkább szükségszerƱvé válik a divat e-kereskedelemben, mivel segítségükkel nem csak a vásárló számára válik könnyebbé a releváns tartalmak megtalálása, de kedvezƑ hatással vannak a webáruház értékesítési mutatóira is.

A vezetƑ divat webáruházak kínálatát egy platformon összekötƑ www.glami.hu keresƑplatform piaci áttekintése szerint az e-kereskedelemben egyre inkább követelménynek tekinthetƑ az olyan intelligens katalógus, amely képes rá, hogy egyéni tartalmat kínáljon a vásárlók számára, továbbá azok a vállalatok, amelyek nem fektetnek be a mesterséges intelligencia alkalmazásába, valószínűleg lemaradnak az egyre fokozottabb piaci versenyben. A mesterséges intelligencia által támogatott weboldal fejlesztése jelentƑs erƑforrásokat követelhet a vállalkozásoktól, ezért sok kereskedƑ választja azt az utat, hogy csatlakozik egy olyan keresƑplatform katalógusához, amely fejlett ajánlórendszert mƱködtet.

 

A személyre szabásra való igény elsƑdleges oka, hogy egyre több fogyasztó tapasztalja meg az online vásárlás elƑnyeit és ezzel párhuzamosan egyre magasabb elvárásokat támasztanak a vásárlási élmény tekintetében. A MI-alapú megoldások segítségével a vásárlók könnyebben igazodhatnak el a webáruházak kínálatában, mivel az intelligens algoritmusok a felhasználók viselkedése alapján segítik Ƒket a megfelelƑ termékek megtalálásában. A felmérések szerint a fogyasztók 91%-a nagyobb valószínƱséggel vásárol olyan webhelyen, ahol felismerik az igényeiket, „emlékeznek” rájuk és ennek megfelelƑen releváns ajánlásokkal látják el Ƒket, valamint 48% elhagyja a vállalkozás webhelyét, ha ott számára nem releváns kínálattal találkozik. Mindemelett 83% számára nem okoz problémát megosztani adatait, ha cserébe egy személyre szabottabb élményben lesz része a következƑ vásárlások alkalmával*.

 

 

„A webáruházak ajánlási rendszerének fejlesztése elengedhetetlen a versenyképesség megƑrzése, ill. javítása szempontjából, amit jól érzékeltet az a Gartner piackutató által készített elemzés, amely szerint a Covid-19 járvány kitörése óta az e-kereskedelemi vállalkozások 77%-a vagy növelte, vagy fenntartotta mesterséges intelligencia eszközökre fordított kiadásait” - mondja Radek Bartyzal, a GLAMI MI csapatának munkatársa.

 

Az e-kereskedelem olyan vezetƑ szereplƑi mint AboutYou, a Bibloo & Urbanstore vagy a Footshop már régóta alkalmaznak ilyen rendszereket. Ilyen megoldás például, hogy az egyes webhelyeket az adott ország helyi igényeihez igazítják, a termékkategóriákat az oldalra jellemzƑ egyéni értékesítési adatok és a marketing szempontok alapján választják ki, valamint többségében a promóciók és kampányok megtervezése is az adott országra jellemzƑ elƑzmények függvényében történik. Emellett ezeken az oldalakon a terméklisták összeválogatása és megjelenítése mindig a legfrissebb munkamenet alapján történik, természetesen teljesen automatikusan. Ugyanakkor a személyre szabott ajánlórendszerek használata ma már nem csak a legnagyobbak privilégiuma: az MI-alapú technológia bárki számára rendelkezésre áll, és egyre több kisebb webáruház fedezi fel ezeknek az innovatív megoldásoknak az erejét.

 

„Ma már minden kis vagy közepes méretƱ webáruháznak is alkalmaznia kell valamilyen személyre szabási megoldást, mivel egyrészt ez javítja az összes e-kereskedelemben használt mutatószámot, másrészt, ha az ügyfelek azt tapasztalják, hogy nehézkes a vásárlási folyamat, egyszerƱen másik üzletet fognak keresni. Az önálló személyre szabási rendszer egy viszonylag magas költségƱ befektetés lehet, de alternatívaként a GLAMI is kínál AI-alapú megoldásokat partnereinek.  Ez nagy hozzáadott értéket jelent a kisebb márkák számára, mivel a személyre szabott kínálat létrehozásával a GLAMI nem csak jelentƑsen leegyszerƱsíti a divattermékek feltérképezését és vásárlását, hanem a felhasználók egy még szélesebb köre számára teszi láthatóvá a webáruház kínálatát" - magyarázza Radek Bartyzal.

 

A GLAMI-nál a személyre szabás kétféle módon történik. Az a legegyszerƱbb megoldás, amikor a felhasználó kiválaszt néhány terméket, majd a rendszer hasonlókat ajánl. Ebben az esetben a rendszer nem veszi figyelembe a felhasználó vásárlási elƑzményeit. A második módszer még hatékonyabban valósítja meg a személyre szabást. A rendszer bizonyos kategóriákba sorolja a termékeket és figyelemmel kíséri, mit nézett meg a felhasználó a korábbi vásárlások alkalmával. Ezt követƑen a rendszer a hasonló profillal rendelkezƑ felhasználók termékeit fogja ajánlani. A kategóriákba sorolás a termékek képe és leírása alapján teljesen automatizáltan történik, ami a GLAMI esetében több mint 100 teljes munkaidƑben foglalkoztatott munkatárs munkáját váltja ki.

 

„Egy vállalat számára nehéz lehet megbecsülni, hogy az MI-technológiába való befektetés mennyi idƑt és emberi erƑforrást képes megtakarítani, de a felhasználói elégedettség könnyedén mérhetƑ olyan mutatókban, mint például a konverziós arány. A GLAMI-nál mindig mérjük az egyes új felhasználói funkciók üzleti értékét is. A személyre szabott keresés GLAMI-ban történƑ megvalósítása után az olyan mutatók, mint az konverziós arány és a GMV (bruttó áruérték) több mint 10%-kal növekedtek.”

 

_________________

* Forrás: https://www.accenture.com/_acnmedia/PDF-77/Accenture-Pulse-Survey.pdf

 
 
 

KapcsolĂłdĂł cikkek

 

Belépés

 

 

RegisztrĂĄciĂł