Új fővárosi körzeti rádiós pályázatot készít elő a Médiatanács
2021. június 17.
Elfogadta a Budapest 96,4 MHz és egy veszprémi helyi rádiós frekvenciára szóló pályázati felhívás tervezeteit, emellett négy helyi vidéki frekvenciapályázatot zárt le e heti ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A grémium többek között túl hangos és burkolt reklámok, továbbá egy műsortámogató cég termékének szabálytalan népszerűsítése kapcsán is hozott döntéseket.
A tanács elfogadta a Budapest 96,4 MHz körzeti és a Veszprém 94,6 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű használatára vonatkozó pályázati felhívásainak tervezetét, a dokumentumok az NMHH honlapján június 18-ától olvashatók. A grémium döntött a Szolnok 97,1 MHz, a Veszprém 98,3 MHz, a Békéscsaba 91,8 MHz és az Eger 99,1 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára kiírt pályázatokról is: mindegyiken a nyertes az egyedül pályázó Karc FM Média Kft..
Az M1-en 2021 első negyedévében három esetben a reklámok átlagos hangereje túllépte a környezetükben mért műsorok átlagos hangerejét, ezért a testület 180 ezer forintos bírságot rótt ki a csatorna szolgáltatójára.
A Balaton Televízió szolgáltatóját szintén 180 ezer forintra bírságolta a Médiatanács, amiért a Portré – Kőszeginé Törköly Ágnes és a Balatoni 5letek – csodahelyek Fonyódon című műsorok egy-egy januári adásában egy ruhaszalon és egy bisztró bemutatásával – amely alkalmas volt a bemutatott vállalkozások népszerűsítésére – burkolt reklámot tett közzé. A Kisdunainfo internetes portál szolgáltatóját szintén burkolt reklám miatt figyelmeztette a tanács, amiért cikkeiben egy nyelviskola és egy weblaptervező cég szolgáltatásainak részletes bemutatásával azok igénybevételére sarkallhatta az olvasókat. Figyelmeztette a testület a City TV szolgáltatóját is, miután február végén az ÉPI-TECH Magazin egyik adásában a műsort támogató, építőanyagokat forgalmazó cég termékeinek beszerzésére ösztönözte a nézőket, ami jogszabályellenes.
A kecskeméti Gong FM szolgáltatójára összesen 50 ezer forint bírságot rótt ki a grémium, amiért szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb szöveget, helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő, közszolgálati műsort és magyar zenét tett közzé a vizsgált márciusi adáshéten. A testület a szankció alkalmazásakor ebben az esetben is figyelembe vette, hogy a pandémia idején a médiaszolgáltatók is nehéz helyzetbe kerültek – például a helyi jellegű műsorszámokkal kapcsolatos vállalásaik teljesítésekor.
A Médiatanács minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- Júniusban három budapesti rádiós frekvenciára is lehet pályázni
- Két vidéki frekvenciapályázat tervezetét fogadta el a Médiatanács
- Lezárult a Budapest 95,3 MHz-re kiírt rádiós pályázat
- A médiaszolgáltatási díjak elengedésével kapcsolatban ad tájékoztatást a Médiatanács
- Médiatanács: több mint 120 millió forint támogatás közösségi rádiók és televíziók működésére
- Csökkent a járvány alatt a televíziós termékmegjelenítések száma
- Megduplázódott az új magyar tévéreklámok aránya az előző félévben
- Médiatanács: 520 millió forint tévéműsorok készítésére
- Médiatanács: eredménytelen a Budapest 92,9 MHz frekvenciára kiírt pályázat
- Már bátrabban jelentek meg szponzorüzenetek a tévéműsorokban a második hullám alatt