Az ABB innovatív megoldásaival korszerűsítik a vasúti járműveket Németországban

Az ABB megrendelést kapott a svájci központú vasúti járműgyártó vállalattól, a Stadlertől. A szállítandó berendezésekkel a Stadler azt kívánja elősegíteni, hogy a kiválasztott vasúttársaságok, az Észak-Németországban működő Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein GmbH (NAH.SH), illetve a német fővárosban működő Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) javítani tudják a flottájuk energiahatékonyságát, és fenntarthatóvá tegyék az általuk irányított vasúti közlekedést. 

Az ABB szállítási terjedelme energiahatékony vonatási átalakítókat és a fedélzeti energiatároló rendszerekhez tartozó, nagy teljesítményű lítiumion-akkumulátorokat foglal magában. A felek a rendelések pénzügyi adatait nem hozták nyilvánosságra.  

 

 

„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy kiemelt partnerként működhetünk együtt a Stadler Germany-vel, amely bízik az ABB innovatív vonatási berendezéseiben, amelyek jelentősen segítik a fenntartható közlekedésre történő átállást a vasúti szektorban” – nyilatkozta Edgar Keller, az ABB Vontatási Divíziójának vezetője. „Az energiatárolási rendszereink tökéletes kiegészítői a kiemelkedő hatékonyságú vontatási átalakítókat tartalmazó portfóliónknak. Az akkumulátorok fejlesztése és a vasúti vontatás terén jelentős szaktudásra támaszkodhatunk, ami alapján innovatív megoldásokat tudunk kidolgozni és kínálni az ügyfeleink számára.” 

 

Az ABB vontatási átalakítóit és a lítiumion-akkumulátor alapú energiatároló rendszereit 55 db, új beszerzésű, akkumulátoros motorvonatra (kettős üzemmódú, hibrid motorvonat) telepítik.  A helyi közlekedési társaság, az NAH.SH megbízása világviszonylatban is a legnagyobb egyszeri, akkumulátoros motorvonatokra szóló megrendelés. Az akkumulátormodulokat az ABB svájci, Badenben működő, korszerű, félig automatizált üzemében gyártják majd. A kész akkumulátorokat a németországi Mindenben található, vontatási rendszerekre specializálódott gyárban építik be az energiatároló rendszerekbe. 

 

 

Az új vonatok egy részben villamosított hálózaton üzemelnek majd. A hálózat leghosszabb, nem villamosított szakasza 80 km hosszú, amelyen eddig dízelüzemű vasúti járművel közlekedtek. A nagy teljesítményű, hosszú élettartamú, magas belső (inherens) biztonsági szintű energiatároló rendszerek alkalmazása biztosítja, hogy a jármű nagyobb biztonság mellett, minden üzemmódban, azonos teljesítménnyel rendelkezzen. A vontatási akkumulátorokat akkor töltik, amikor a jármű a villamosított vonalszakaszokon közlekedik, illetve töltésükre az útvonalon kijelölt pontokon kerülhet sor. Az energiatároló rendszer a vasúti járműtelepen is tölthető. Itt a jármű 400 vagy 1000 V tápforrásra csatlakoztatható. Az ABB vonatási átalakítójának egyedülálló architektúrája biztosítja, hogy a váltakozó áramú villamos motorvonathoz szükséges teljesítményelektronikai berendezésekkel minden üzemi és töltési mód kivitelezhető legyen. 

 

 

Berlinben a vontatási átalakítók legújabb generációjához tartozó berendezéseket telepítik a BVG több mint 600 új földalatti szelvényére. A 30 éves járműflotta lecserélése az ABB korszerű, egyedi igényekre szabott technológiájára megbízhatóbb és hatékonyabb szolgáltatást eredményez, és elősegíti a növekvő számú utas tömegközlekedését. Az ABB vontatási technológiája már eddig is nagyon megbízhatónak bizonyult a Stadler BVG-nek szállított IK-típusú metró járművein.   

 

Az ABB már régóta szállít innovatív és energiahatékony technológiákat a vasúti szektor számára, és komoly hagyományokkal rendelkezik a városi, az intercity és a nagysebességű vasúti hálózatok infrastruktúráihoz és gördülőállományaihoz tartozó komponensek és alrendszerek gyártása és szervizelése területén is.  Az ABB teljes életciklust átfogó támogatást is nyújt, amely magába foglalja a kiterjedt, globális kiépített bázisának karbantartását és korszerűsítését („retrofitjét”) is.  

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció