A rádiók és televíziók mentesülnek a médiaszolgáltatási díj megfizetése alól
2021. április 9.
Jóváírja a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a rádiók és televíziók idei első negyedévi médiaszolgáltatási díjait és a második negyedévi kötelezettségeket sem kell teljesíteni, miután április 8-án életbe lépett az erre vonatkozó kormányrendelet. A döntésnek köszönhetően összesen 341 médiaszolgáltató – és az ott dolgozó több ezer munkatárs – gazdasági kilátásai javulnak.
Április 8-án hatályba lépett a médiatörvény médiaszolgáltatási díjfizetési kötelezettségre vonatkozó szabályainak a veszélyhelyzet alatti eltérő alkalmazásáról szóló kormányrendelet. Ennek értelmében a kereskedelmi lineáris médiaszolgáltatók tavalyhoz hasonlóan, a koronavírus-világjárványra tekintettel, mentesülnek a negyedéves médiaszolgáltatási díj megfizetése alól a veszélyhelyzet megszűnésének napja szerinti negyedév végéig.
A kormányrendeletben foglaltaknak eleget téve a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a 2021 első negyedévére már befizetett médiaszolgáltatási díjakat elszámolja a médiaszolgáltatásra jogosult javára a veszélyhelyzet megszűnésének napja szerinti negyedévet követő negyedévre esedékes díjban. Az idei második negyedéves médiaszolgáltatási díjat nem kell befizetni, így összesen legalább fél évre szóló díjmentességet kap az érintett 341 szolgáltató.
Az intézkedésnek köszönhetően összesen 374 kereskedelmi, ebből 81 rádió és 293 televízió üzemeltetője jut könnyítéshez a koronavírus-járvány által sújtott gazdasági és médiapiaci helyzetben.
Kép: nmhh.hu
Kapcsolódó cikkek
- Csökkent a járvány alatt a televíziós termékmegjelenítések száma
- A virtuális világot vizsgáló hallgatói dolgozatokat díjazott az NMHH
- Megduplázódott az új magyar tévéreklámok aránya az előző félévben
- Médiatanács: 520 millió forint tévéműsorok készítésére
- Médiatanács: eredménytelen a Budapest 92,9 MHz frekvenciára kiírt pályázat
- A hírközlési hatóság megkezdte az ingyenes adattörlő alkalmazás előkészítését
- Érkezik az állami adattörlő alkalmazás
- Már bátrabban jelentek meg szponzorüzenetek a tévéműsorokban a második hullám alatt
- Rekordszámú bejelentést kezelt az Internet Hotline 2020-ban
- Ráerősített az online sérelmekre az otthonülés