Tudatos vásárlásra buzdít a MediaMarkt és a TVE
2021. március 15.
Együttműködést kötött a Tudatos Vásárlók Egyesülete és a MediaMarkt, amelyet a két szervezet a március 15-iki fogyasztóvédelmi világnap alkalmából jelentett be. A kollaboráció célja, hogy a független, nemzetközi labor-hálózatban végrehajtott teszteket a vásárlók a műszaki áruházlánc webáruházából is elérhessék, ezzel is segítve döntésüket.
A műszaki cikkek többségének beszerzése a fogyasztóktól alapos utánajárást igényel, főleg a magasabb értékű termékek esetén. Ilyenkor nemcsak annak érdemes utána nézni, hogy mennyire illeszkedik a készülék méreteiben vagy funkcióiban az igényeinkhez, hanem annak is, hogy milyen eszközre van valójában szükség és mit tud az adott készülék, hiszen ez a termék minőségének is záloga. A tájékozódás időtartamát lerövidíti, ha már a keresést is megbízható információk alapján indítják el. Magyarországon a Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) 2017 óta teszi közzé a nemzetközi ICRT hálózat vizsgálatainak eredményeit, amelyeket a MediaMarkt vásárlói ezentúl a webáruház felületén indított edukatív oldaláról pár kattintással elérhetnek.
“Az együttműködéssel szeretnénk elérni, hogy független teszteredményeink azokat a vásárlókat is segítsék a döntésben, akik eddig a kedvezményes ajánlatok között, főként szubjektív tapasztalatokra hagyatkozva próbálták megtalálni a számukra megfelelő műszaki cikkeket. A MediaMarkt segítségével pedig egyenesen a webáruházból juthatnak el a tesztekhez” - ismertette az együttműködés célját Haraszti Anikó, a Tudatos Vásárlók Egyesülete fogyasztóvédelmi szakértője.
A Tudatos Vásárlók által publikált tesztek függetlenségének biztosítéka, hogy a kiválasztott termékeket minden esetben anonim módon, kiskereskedőktől vásárolják, a tesztelés azonos szabvány szerint, ellenőrzött, laboratóriumi körülmények között zajlik. Nem tesztelnek prototípusokat, sem pedig ingyenes termékmintákat. Az eredményeiket a kereskedők, a forgalmazók és a gyártók nem befolyásolhatják, a kizárólagos mérce a mutatott teljesítmény.
A MediaMarkt és a TVE együttműködése hozzájárul, hogy már a tájékozódás során segítse a vásárlókat az egyéni igényeiknek legmegfelelőbb műszaki cikk kiválasztásában. A Tudatos Vásárló Tesztekben ugyanis az ár és az összteljesítmény mellett a vevők számára fontos szempontok szerint is szűkíthető a termékkínálat, míg a részletes kereséssel egyszerre több szempont, márkák, terméktípusok szerint is szűrhetők a különböző termékek. Az így kapott értékelő táblázatban már csak a számukra megfelelő készülékeket kell összehasonlítaniuk az érdeklődőknek.
„Támogatjuk fogyasztóinkat abban, hogy tudatos döntést hozzanak műszaki cikk vásárlás során – mondta el Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója. – A vírushelyzet óta tudatosabban terveznek a vásárlók, célzottan érkeznek hozzánk és jellemzően online tájékozódnak a kívánt termékről. Ezt a tudatosságot szeretnénk tovább erősíteni azzal, hogy edukatív oldalunkon felhívjuk vevőink figyelmét a TVE tesztjeire és közvetlen átjutást biztosítunk azokhoz.” – tette hozzá az ügyvezető.
A legjobb nemzetközi tesztek Magyarországon is
Az International Consumer Research & Testing (ICRT) 1990-ben létrehozott, egységes sztenderdeket követő termékteszteléssel foglalkozó szervezet. A célja az, hogy megalapozott információkkal segítse a vásárlókat. A hálózat fogyasztóvédelmi szervezeteket fog össze Európából és a világ minden tájáról. Minden tagja reklámmentesen, gyártóktól, kereskedőktől és politikai pártoktól függetlenül működik. A tesztek részletes eredményeit kizárólag az ICRT-hez tartozó szervezetek publikálhatják saját, erre a célra kialakított felületükön. A hálózat magyarországi tagja a Tudatos Vásárlók Egyesülete, amely a www.tesztek.tudatosvasarlo.hu weboldalon teszi közzé magyarul a nemzetközi vizsgálatokban megszerzett részletes, fogyasztói szempontok mentén rendszerezett eredményeit adatokat, valamint a nálunk is kapható termékek - tesztelés időpontjában aktuális - átlagos fogyasztói árát. A TVE tesztjei olyan vizsgálatokra alapoznak, melyekben nem csak műszeres méréseket végeznek, hanem ki is próbálják, felhasználói oldalról is értékelik az adott árucikkeket. Az egységesített és objektív módszertannak köszönhetően a vizsgálatok a megfelelő körülmények között bármikor megismételhetők, így az új eredményeket össze tudják vetni a korábbiakkal.
Kapcsolódó cikkek
- Az idő elérkezett: márciustól már az új energiacímkéket kell értelmezni
- COVID-mellékhatás: Rákaptak az e-ajándékkártyára
- Nagy mobiltelefon tartozék felmérés
- Virágzik a magyar mobiltelefon tartozék piac
- Új vásárlási szokásokat szült a járvány
- Egyetlen nap alatt elkapkodták az Xbox Series X konzolokat a MediaMarkt-nál
- Hamar elfogytak az Xbox új konzoljai a MediaMarkt-nál
- Black Friday: erre figyeljen, ha nem akarja saját kezűleg felcipelni az emeletre az új szárítógépét
- Új digitális forradalmat hozott a Covid-19 a háztartásokba
- Tavasz óta töretlenül nő az igény az IT-termékek iránt