A Liferay szoftvervállalat rangos nemzetközi elismerést kapott
2021. március 5.
A Covid-19 járvány kihívásai ellenére is 25%-kal megugrott a dolgozói elkötelezettség a Liferay Hungary-nál. A Kincentric független elemző felmérése alapján, a Liferay 68%-ról 93%-ra tudta növelni a cégen belüli dolgozói elkötelezettséget. Ezzel 11%-kal magasabb értéket ért el, mint Magyarország legjobb munkaadói. A hitelesség, az emberségességes, inspiráló vállalati kultúra, valamint a technológiai felkészültség mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a munkatársak a legjobbat hozzák ki magukból.
Az elkötelezettség kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy egy vállalat milyen üzleti sikereket tud felmutatni. A Liferay Hungary saját tapasztalatai alapján öt pontban határozta meg, melyek azok a tényezők, amelyek segítségével fejleszthetjük a vállalati működést.
1. Őrizzük meg a hitelességünket!
Vezetőnek lenni felelősségteljes és korántsem egyszerű feladat, különösen egy válsághelyzetben. Érdemes azonban tudatosítani magunkban, hogy a vezető is emberből van, ő sem tud mindent és ő is hibázhat. A hibázás viszont nem feltétlenül egyenlő a hitelesség elvesztésével. A hitelesség a tudatosságon és a kellő önismereten alapszik. Egy bizonytalan helyzetben hiteles rövidebb távon gondolkozni és arra fókuszálni, amire közvetlen ráhatásunk van.
2. Törődjünk a kollegákkal!
Az emberséges hozzáállás, a tisztelet, valamint a megbecsülés – akár csak szóbeli – kifejezése is olyan értéket képvisel, amely egyéni szinten motiválja a kollegákat és növeli az elkötelezettségüket. Az első hullám alatt Balogh Zsolt, a Liferay ügyvezetője például minden nap felhívott egy munkatársat telefonon, hogy a személyes jólléte felől érdeklődjön.
3. Teremtsünk biztonságot!
A biztonság érzete több tényező mentén is felépülhet. A vállalati stabilitás, az egészséges munkahelyi légkör, a támogató csapatszellem, valamint a rendszeresség mind közreműködnek abban, hogy növeljék a kollegák személyes biztonságérzetét. Emellett, kiemelten fontosak az értékelések és visszajelzés kérése a munkavállalók részéről, hiszen amellett, hogy egy kommunikációs csatornát biztosít számukra, a vezetőség részére is kritikus információkat tartalmaz.
4. Biztosítsuk a megfelelő eszközöket!
A technológiai felkészültség, valamint a szervezeti hozzáállás ugyanolyan meghatározó. Ha belső szervezetfejlesztésben gondolkozunk és más, előre mutatóbb szokásokat vezetünk be a cégkultúrába, akkor érdemes a digitális megoldások hatékonyságát is biztosítanunk. Ez azért fontos, mert a változás energiát igényel, és akár értelmetlenné vagy nehézkessé teheti az építő folyamatokat, ha a fejlődést segítő új gyakorlatok nincsenek megtámogatva a megfelelő technikai háttérrel.
5. Gondozzuk a tehetséget!
Az elkötelezettséget a tanulás és a tudásmegosztás lehetőségeivel is növelhetjük, hiszen a megfelelő keretek biztosításával a fejlődésre inspiráljuk a munkatársakat, amely nem csak egyéni, de vállalati szinten is jelentősen megtérül. Érdemes figyelmet szentelni tudásmegosztó portálok létrehozására, de ami még ennél is fontosabb, azok a belső mentorprogramok kialakítása és hatékony beépítése a munkaidőbe.
“A válsághelyzetnek önmagában van egy olyan természetes hatása, amely fokozza az elköteleződést a kollegák részéről. Mindemellett, úgy gondolom, hogy az eredményhez nagyban hozzájárul az, hogy humánmenedzsment modellünket nem a járvány kirobbanásakor kellett hatékonnyá tennünk, csupán megfelelően átalakítanunk. A Kincentric-kel végzett felmérés pedig megerősített bennünket arról, hogy a humanisztikus szemléletmódunkkal úgy vagyunk képesek sikeresen irányítani a céget, még akár egy váratlan válsághelyzetben is, hogy a munkatársaink is jól érezzék magukat és elkötelezettek legyenek cégünk felé.” - magyarázza Balogh Zsolt, a Kincentric Legjobb Munkahelyek 2020 díját elnyerő Liferay Hungary ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb 7 millió eurós befektetést kap és tovább terjeszkedik a régióban a Codecool
- Eredményes évet zárt a Raben
- Osztalékjavaslatot tett a Magyar Telekom
- A Magyar Telekom 2020. negyedik negyedéves eredményei
- Továbbra is élen a Magyar Telekom fenntarthatósági gyakorlata
- Már online eladónál is lehet személyesen vásárolni az Extreme Digital szaküzletében
- Új igazgató az EOS Magyarországnál
- Új elnök a Universal Robotsnál
- A Teradyne bejelentette a Universal Robots új elnökét
- Vezető helyen a Xiaomi Közép-Kelet-Európában az okostelefonok piacán