Bemutatkozik a világ első okos vitorlásruhája
2021. március 2.
A prémium vitorlásruházat nemzetközi piacára tör be a 878 a hazai tervezésű, innovatív fejlesztésű és gyártású termékeivel, melyek a professzionális vitorlázás eddig meg nem oldott problémáira adnak választ. A technológiai és anyaginnováció ötvözésével pedig hozzájárulnak a hobbi- és versenysportolók teljesítményének növeléséhez.
A vitorlássport rendkívüli fejlődési ívet írt le az elmúlt években, azonban a versenyzők ruházata, védelme nem követte ezt ugyanilyen dinamikusan, ami számos problémát hozott a felszínre. Ebben a sportágban különösen fontos a sportolók védelme, a flexibilis és kopásálló anyagok használata, valamint a navigációhoz szükséges adatok szolgáltatása, amikre az egyedi tulajdonságú, az iparágban forradalmi újításnak számító anyagból készült 878 ruhák nyújtják a huszonegyedik századi megoldást.
A 878 vitorlásruháiban a fenntarthatóság, a digitális megoldások, a sokéves termékfejlesztés és a gyártástechnológia találkozik az anyaginnovációval, aminek minden egyes apró részletére kiemelt figyelmet fordítottak a tervezők. A termékeket grafénból, egy ultrakönnyű, mégis rugalmas, nyúlékony, tökéletesen vízálló és az acélnál is erősebb anyagból készítik, aminek az egyik fő tulajdonsága, hogy öt és húsz fokon is körülbelül ugyanolyan hőérzetet biztosít. A „csodaanyag” előállításárért az alkotók fizikai Nobel-díjat kaptak 2010-ben. Mindemellett a ruhák a 3D-s testszkennelésnek köszönhetően tökéletesen testreszabhatók, ami jelentősen hozzájárulhat a sportolói teljesítményhez.
A magyar vállalat már a tervezésnél is a piacon egyedülálló személetet alkalmazott, miszerint a teljes folyamatba bevonta a vitorlásközösséget, amivel feltérképezték a sportolók legfontosabb igényeit, beazonosították a hiányosságokat és a fejlesztendő területeket. Mindez nagyban segítette őket abban, hogy termékükkel választ adjanak a professzionális vitorlázás eddig meg nem oldott problémáira.
A globális piacra törő sportruházatnál az anyaginnováció és a funkcionalitás mellett a design is hangsúlyos szerepet kapott, aminek köszönhetően minden egyes zseb, cipzár és még a csomagolás is egyedi kialakítású. „A 878 azzal a misszióval jött létre, hogy végletekig ragaszkodva az innovatív szemlélethez és az intelligens megoldások alkalmazásához, olyan termékeket fejlesszünk, amivel a globális vitorlásruhapiac akár két százalékát is megszerezhetjük” – mondta el Papp István, a 878 alapító ügyvezető igazgatója. „Hiszünk benne, hogy a most piacra lépő termékeinkkel, a világ első intelligens vitorlásruháival olyan innovatív megoldást kínálunk a vitorlázóknak, amely széles spektrumon kitágítja a sportban rejlő lehetőségeiket, és még élvezetesebbé és gondtalanabbá teszi a hobbisportot is” – tette hozzá az ügyvezető.
Majer Lilla, a 878 partnertulajdonosa és vezető tervezője a termék megjelenésével kapcsolatban elmondta: „A prémium minőség mellett időtálló designt alkottunk meg, a precizitásunk és a maximalizmusunk pedig az apró elemekben is megjelenik, például az egyedi, 3D nyomatással készülő cipzárban vagy az ikonikus kapucniban.”
Az innováció testközelbe kerül, hiszen a ruhába építve is megjelenik: a kabátban elhelyezett digitális, hajlítható kijelzőre az on-board unit rendszer bluetooth kapcsolattal továbbít előre kiválasztott adatokat a hajó műszerének adataiból. A rendszer beállításához szükség van egy mobilapplikációra, melynek segítségével kiválasztható, hogy egy csapat számára melyik adatsor legyen beállítva a kabátjaikban elhelyezett hajlítható kijelzőre. A különböző feladatokat ellátó csapattagok számára ráadásul különböző adatokat tud az edző vagy a csapatkapitány beállítani, így mindenki a neki leginkább releváns információkhoz fér hozzá folyamatosan.
Az 5.4” kijelző széles betekintési szöggel rendelkezik, és az UV-védelemmel ellátott, csillanásmentes felületnek köszönhetően erős napfényben is jól látható, ráadásul kényelmes, hajlékony kivitelben épült bele a kabátba. A vitorlásruhák Székesfehérváron készülnek a vállalat saját, Európa legmodernebb gépeivel felszerelt gyárában, ahol digitális 3D tervezés is folyik, valamint számos speciális gyártástechnológiai megoldást alkalmaznak, emellett a vállalat kiemelten törekszik a fenntarthatóságra. A ruhák elkészítéséhez kizárólag vegyszermentes és környezetbarát anyagokat használnak fel és fejlesztenek, emellett minimalizálják a vízhasználatot. Társadalmi szerepvállalásuk keretében a nyereség egy részét a víz és az óceán tisztítására irányuló kezdeményezésekre fordítják majd. Teljesen digitalizált és számítógéppel vezérelt gyártási kapacitásainak köszönhetően hulladékmentes vállalatként működnek.
A 878 márka hivatalos nagykövete Berecz Zsombor, világ- és Európa-bajnok magyar vitorlázó, aki egy februári fotózáson viselte először az innovatív anyagokból készült, prémium minőségű sportruházatot. A sportoló a fotózás során a ruha számos egyedi tulajdonságát tesztelte, többek között a speciális zsebmegoldást, amivel lehetséges hívást fogadni, és akár üzenetet is küldeni anélkül, hogy a vízálló zsebből ki kellene venni a készüléket.
Kapcsolódó cikkek
- A Red Bull Basement University pályázata
- Milyen technológiai innovációk színesíthetik a diákéletet?
- Az egyetemi inkubátorok, akcelerátorok és innovációs központok adnak lendületet a feltörekvő technológiáknak
- Lépéselőnyben az egyetemi innovációs műhelyek
- Innováció és létszámbővítés a Daniella Kft.-nél
- Gigaberuházás keretében érkezik a robotizáció a hazai villamossági piacra
- Hobbiból született a csomagolóipari innováció
- Koronavírus-járvány: virtuális valóságban tervezik a csomagolóanyagokat
- Magyar technológiai vállalkozókat jelöltek az EIT 2020. évi innovációs díjára
- Magyar hallgatóknak is érdemes pályázniuk a HONOR kiemelt támogatásáért