A hírközlési hatóság megkezdte az ingyenes adattörlő alkalmazás előkészítését
2021. február 28.
Technikai hátteret nyújt majd a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az adatok végleges hozzáférhetetlenné tételét lehetővé tevő alkalmazás biztosításában.
A tervezett ingyenes állami adattörlő alkalmazásról szóló kormányrendeletnek megfelelően az NMHH jelenleg azon dolgozik, hogy május 1-re a jogszabályban szereplő paramétereket teljesítő felhasználóbarát, biztonságos program álljon rendelkezésre, ami az NMHH honlapjáról elérhető portálról lehetővé teszi majd a személyes adatok végleges törlését egy – e-mailben eljuttatott egyedi kóddal aktiválható – törlőszoftver letöltésével és használatával. A törlés után a fogyasztó a kormányrendelet előírása szerint hivatalos törlési igazolást kap e-mailben.
Az NMHH feladata a jogszabály alapján az is, hogy útmutatót készítsen az alkalmazás használatához, valamint az, hogy legyártassa és nyilvántartsa az adattörléshez szükséges kódokat tartalmazó címkéket, amelyeket a vevő az adathordozó megvásárlásakor a kereskedőtől majd megkap. A hírközlési hatóság fogja a címkéket a fővárosi kormányhivatalba szállíttatni, ami lehetőséget teremt arra, hogy a járási hivatalokon keresztül ezek a kereskedőkhöz eljussanak.
Az Európai Unió adatvédelmi rendelete rögzíti a személyes adatok törléséhez való jogot, ezt segíti elő a kormányrendelet által tervezett szolgáltatás. Az alkalmazás kialakítását az NMHH mint technikai közreműködő megkezdte, a bevezetés részleteiről időben tájékoztatni fogja a fogyasztókat.
Kapcsolódó cikkek
- Érkezik az állami adattörlő alkalmazás
- Már bátrabban jelentek meg szponzorüzenetek a tévéműsorokban a második hullám alatt
- Rekordszámú bejelentést kezelt az Internet Hotline 2020-ban
- Ráerősített az online sérelmekre az otthonülés
- Folytatódik a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
- Közel 220 millió forint harmincegy tévének és rádiónak
- Így védjük meg a nagyszülőket a netes csalóktól
- Jogszerű volt a DIGI kizárása az 5G-s frekvenciák értékesítési eljárásából
- Két vidéki nagyváros médiapiacát vizsgáló tanulmányt fogadott el a Médiatanács
- Három szolgáltató 150,2 milliárd forintért licitált mobilfrekvenciákra