Már minden gamer?
2021. február 12.
Bármilyen hihetetlennek is tűnik, a statisztikák szerint a világon 2,7 milliárd ember játszik időnként vagy rendszeresen videojátékokkal, azaz a Föld 7,8 milliárd fős teljes lakosságának közel egyharmada gamer! Hazánkban 3,8 millió ember játszik számítógépen, konzolon vagy mobileszközökön, közülük több mint 400 ezren tekinthetők hardcore gamereknek. Ők azok, akik e-sport játékot játszanak, versenyzők vagy részt vettek már offline e-sport rendezvényen. Jellemző rájuk, hogy nagyon sok időt töltenek gép mellett, hétköznap átlagosan 3,5 órát, ami hétvégén 6 óra fölé is mehet.
Az amatőr vagy profi játékosok világszerte hatalmas piacot jelentenek, nem csoda, ha egyre több termék készül kifejezetten gamerek számára. Gondoljunk csak bele, Magyarországon az elmúlt egy évben 42 milliárd forintot* költöttek az emberek e-sporthoz kapcsolható termékekre, és ennek egynegyede nem közvetlenül szoftver vagy hardver. Először természetesen a PC-ken, laptopokon és perifériákon jelent meg a gamer felirat, majd jöttek a székek, asztalok, de ma már szinte minden kategóriában találhatunk kifejezetten játékosoknak szánt terméket.
A játékok, sőt a játékosok logójával ellátott ruhadarabokkal, pólókkal, baseball sapkákkal, bögrékkel már szinte mindenhol találkozhatunk.
Kapható gamer szemüveg, mely megszűri a monitorok által kibocsátott kék fényt, így azoknak sem szárad ki vagy fárad el a szeme, akik hosszú órákig ülnek a gép előtt.
A Nike és a Puma is piacra dobott kifejezetten gamereknek tervezett cipőket, melyek egyrészt kényelmesek és jó tapadást biztosítanak, másrészt pedig ikonikus játékok színeiben, szimbólumaival készülnek.
Az Axe és a Microsoft együttműködésének köszönhetően dezodorok, tusfürdők, samponok kerültek a boltok polcaira, igaz csak Ausztráliában és Új-Zélandon.
Az élelmiszeripar is felfedezte magának a gamereket, hiszen speciális igényeik vannak: hosszú órákon keresztül koncentráltan játszanak és sokszor éjszakáznak. Koffeinnel és taurinnal dúsított snackeket ropogtathatnak játék közben az észak-amerikai játékosok, és egyre több országban jelennek meg a kifejezetten gamereknek készülő, rendelhető menük a pizzázók, gyorséttermek kínálatában.
A sor még nem ért véget, a gamerek világában azt rebesgetik, hogy egy magyar vállalat világszenzációt jelenthet be a következő hetekben. Érdemes lesz résen lenni!
__________________
* az eNET, az Esport1 és az Esportmilla közös e-sport kutatása, 2020. június
Kapcsolódó cikkek
- Gamereknek áll a világ
- Együttműködik a Team Vitality és a Philips monitors
- A Team Vitality FIFA csapata mostantól Philips monitorokat használ
- Terjeszkedik az LG a globális e-sport-piacon
- Partnerségre lép a Gen.G és az LG UltraGear monitor márka
- A Razer okosmaszk- és gamerszék-koncepcióterveket mutat be a ces 2021-en
- A CES-en jelentette be okosmaszk és gamerszék elképzeléseit a Razer
- Új elnök a Nemzeti Gaming és Esport Sportági Szövetség élén
- Ezentúl a HUNESZ képviseli hazánkat a nemzetközi e-sport ügyekben
- Magyarország felvételt nyert a Nemzetközi E-sport Szövetségbe