Szinte minden második diák jelentkezne hazai mesterképzésre
2020. december 16.
Az alapszakos hallgatók közel fele tervezi folytatni tanulmányait mesterszakon valamelyik magyar felsőoktatási intézményben – derült ki a Corvinus Egyetem idei nyári felméréséből*, amit a BCE alapszakos hallgatói körében végeztek. A hallgatók több mint egytizede azt tervezi, hogy az alapszakos diploma megszerzése után egyelőre nem tanul tovább, inkább munkába áll.
Nem közömbösek az alapszakon tanuló hallgatók a mesterképzéseket illetően. A Budapesti Corvinus Egyetem felméréséből kiderült, hogy a megkérdezett hallgatók többsége (67 százalék) továbbtanulna az alapképzés után, 44 százalékuk ráadásul valamelyik hazai egyetemen végezné el a mesterszakot. A legtöbben a Corvinus Egyetemen folytatnák mesterszakos tanulmányaikat, és csupán 12 százalék választana más felsőoktatási intézményt. Azok között, akik a Corvinuson tervezik megszerezni a mesterdiplomát, a legnépszerűbb szaknak a Vezetés és szervezés, illetve a Marketing bizonyult, ezt követi a Pénzügy, valamint a Számvitel képzés.
Azokat, akik a Corvinuson terveznek mesterdiplomát szerezni, leginkább a jól ismert egyetemi környezet, a jó légkör, a magas színvonalú képzések, az alapszakos képzéssel és az oktatókkal kapcsolatos pozitív tapasztalatok, valamint a mesterszakos hallgatók pozitív visszajelzései motiválják abban, hogy a Corvinuson folytassák tanulmányaikat.
A hazai mesterképzések mellett a külföldi egyetemek képzései is vonzóak a diákok számára. A válaszadók 23 százaléka tervezi azt, hogy külföldön végzi el a mesterszakot.
A hallgatók szerint a Corvinuson szerzett mesterszakos diploma és a külföldön szerzett diploma hasonlóan sokat ér. A diákok döntő többsége úgy gondolja, hogy a corvinusos diploma előnyt jelent a gyors elhelyezkedésben (91 százalék), a kezdő fizetésben (80 százalék), valamint az olyan munka megtalálásában, amely szakmailag megfelelő (82 százalék).
Minden ötödik megkérdezett alapszakos hallgató pedig vallja, hogy a corvinusos szakok segítenek egy bizonyos szemlélet kialakításában is. A hallgatók többsége szerint az elméleti tudás megszerzése mellett leginkább az együttműködés-csapatmunka fejlesztése valósul meg a képzések során.
____________________
* A Kutatópont Műhely közreműködésével zajlott adatfelvétel 2020. június 11–30. között történt 1447 fő megkérdezésével. A felmérés I-IV. évfolyamos alapszakosok körében zajlott, online önkitöltős kérdőív formájában.
Kapcsolódó cikkek
- Kódolás: esély a felemelkedésre
- Olyan iskolába is beköltözött a digitalizáció, ahol korábban ez sokadlagos kérdés volt
- Egy Waldorf-iskola nyerte a VISZ digitalizációs pályázatát
- Online alapszakos nyílt napok a Corvinuson
- A tizenévesek több mint háromnegyede diplomára vágyik
- A továbbképzés most mindennél fontosabb lehet
- Hiánypótló applikációval segíti hallgatóit az egyetem
- Telefonra költözik a Corvinus
- Kitárja kapuit az ELTE Informatikai Kar
- Mától elérhető az ingyenes hozzáférés a főbb oktatási weboldalakhoz a Telenornál