A felhőből foglalkoztathatnak mesterséges intelligenciát a hazai vállalatok
2020. szeptember 9.
Ügyeket intéz, tájékoztat, időpontot foglal, hibát hárít el, küldeményt követ nyomon, hozzáférési jogokat kezel és útbaigazít. Mindezt maximális hozzáértéssel, fáradhatatlanul, végtelen türelemmel és a nap 24 órájában végzi a T-Systems digitális üzleti asszisztense. A mesterséges intelligencia alapú Vandát hamarosan – felhőalapú megoldáson keresztül – dedikált feladatokkal is megbízhatják azok a vállalkozások, amelyek akár ügyfélszolgálati, akár adminisztratív, akár termelési tevékenységüket szeretnék egyszerűbbé és hatékonyabbá tenni. A Mesterséges Intelligencia Koalíció tagjaként a T-Systems Magyarország MI Stratégiájához igazodva valamennyi területen – az alapvető technológiáktól a konkrét transzformatív programok megvalósításáig – támogatni tudja ügyfeleit, a hazai gazdaság szereplőit.
Pepper robot segítségével Vanda, a T-Systems által fejlesztett üzleti asszisztens konferálásában mutatta be szeptember 8-án Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, valamint a 260 szakmai szervezetet tömörítő Mesterséges Intelligencia Koalíció Magyarország Mesterséges Intelligencia stratégiáját.
Az eseményen elhangzott, az intézkedésterv alapjaiban határozhatja meg az ország gazdaság fejlődését, hiszen tíz éves távlatban a hazai nemzeti össztermék 15%-kal, míg a KKV szektor termelékenysége 26%-kal javulhat. A társadalom képzési és tudatosító programokkal való felkészítése továbbá segít választ találni az automatizációval járó kihívásokra, a kutatási folyamatokban az üzleti szemléletmód érvényesülhet, illetve felerősödik a nemzeti adatvagyonnal való felelős gazdálkodás igénye is.
Két évvel ezelőtti bevezetése óta a mesterséges intelligencia alapú Vanda oszlopos tagjává vált a Telekom ügyfélszolgálatának. A magyarul is beszélő virtuális asszisztens nem csupán fogadni képes a beérkező hívásokat, hanem felfogja és értelmezi a hívó szándékát, és ez alapján nyújt segítséget számára vagy összekapcsolja a megfelelő szakértővel. Ezen kívül a jól automatizálható és gyakran előforduló rutinfeladatokkal is tökéletesen elboldogul, legyen szó jelszavak megváltoztatásáról, vagy rendeléssel kapcsolatos információk ellenőrzéséről. A Telekom 1414-es ügyfélszolgálati számára érkező hívások 100%-át Vanda fogadja, azok 96%-át pontosan megérti, és ma már a kérések 18%-át emberi beavatkozás nélkül, teljesen önállóan oldja meg.
Míg eddig a digitális üzleti asszisztens bevezetése virtuális szerverek telepítését igényelte annál a cégnél, ahol igénybe vették a szolgálatait, a Microsoft cloud computing platformja, az Azure segítségével Vanda hamarosan a felhőből is elérhetővé válik. Ez minden korábbinál nagyobb rugalmasságot eredményez felhasználói és üzemeltetői oldalon, hiszen egy-egy munkafolyamatot is rábízhatunk a virtuális asszisztensre. Így az ügyfélszolgálati munka repetitív, automatizálható lépéseit, például az időpontfoglalás és lemondás, hibajegyek felvételét, raktárkészletről tájékoztatást, küldemények vagy járművek státuszát, számítógépes jogosultságok menedzselését, vagy akár a kérdőívezést is rábízhatjuk Vandára.
Mindezek azon vállalkozásoknak is elérhetővé teszik a digitális üzleti asszisztens szolgálatait, amelyeket korábban eltántorított ettől az üzembe állítás időigénye és beruházási költsége.
Kapcsolódó cikkek
- Megkezdte munkáját a HumanE-AI-Net európai mesterséges intelligencia kiválósági hálózat
- Európai összefogás a biztonságos ember-gép kapcsolatért
- Változás a Magyar Telekom Csoport felsővezetésében
- Új, MI-alapú, automatizált rendszer segíti a kkv-k energiahatékonysági beruházásait
- Nemzetközi díjat nyert a B-cube.ai, a Start it @K&H győri csapata
- Kriptovaluta kereskedés mesterséges intelligenciával
- Innovatív technológiák az autózásban
- Így lesz biztonságos és kényelmes a vezetés mesterséges intelligenciával
- Dyntell: Debrecenből a világhírbe
- Nagy potenciál rejlik a magyar fejlesztésekben