3000 szerződés 2 hónap alatt - a jogi digitalizáció nem egy trend, hanem bevett gyakorlat
2020. augusztus 14.
Az online szerződéskötés és az elektronikus aláírások használata már nem csak költségcsökkentő tényező, hanem a fizikai, földrajzi és karanténhelyzet miatt korlátokon túlmutató szolgáltatásként bevett gyakorlattá vált.
Az elektronikus aláírások globális piaca a 2018. évi 1,2 mrd USD-ről 2023-ra 5,5 mrd USD-ra növekszik, az előre jelzett időszakban az összetett éves növekedési ráta (CAGR) 36,7%.* Ezt támasztja alá az olyan hazai piaci szereplőknél látható növekedés is, mint a TrustChain Systems Kft., amely a TrustChain online szerződéskötő platformot fejleszti.
A digitalizációhoz szükséges technológia, alapinfrastruktúra már a pandémia előtt is a cégek rendelkezésére állt, mégis a krízishelyzet hozta el az áttörést minden olyan digitális szolgáltatás használatában, amelyek bevezetéséhez a komfortzónánkból kellett kilépni.
“2020 tavaszára néhány hónap alatt 100-ról 1500-ra ugrott a digitális szerződéskötést használó ügyfelek száma a TrustChain-nél. A vállalkozók olyan kényelmes üzleti megoldásokat keresnek, amelyekkel a fokozott biztonság mellett nő a szerződéskötési sebesség, míg a tranzakciós költségek csökkenek” - mondja dr. Romhány Gergely, a TrustChain Systems Kft. ügyvezetője.
A körülményekre reagálva, 2020 áprilisa óta a TrustChain szolgáltatásai 38 országban váltak elérhetővé. A Platformon aláírt dokumentumok száma is exponenciálisan nőtt, április és június között több mint 3000 szerződést írtak alá digitális formában.
Egyre több vállalkozás orientálódik olyan digitális megoldások felé, amelyek a személyes jelenléttel egyenértékűnek minősülnek. Mindez azonban nem csak jogi, technológiai, hanem információbiztonsági kérdés is. Ezt a trendet és igényt ismerte fel a Quadron is, amikor stratégiai partneréül választotta a szolgáltatót.
“Véleményem szerint az lesz a nyertes a digitális szolgáltatások piacán, aki olyan megoldást tud nyújtani, amely a végfelhasználó számára egyszerű és könnyen érthető. Ezzel az a probléma, hogy a felhasználóbarát megoldások és a biztonság sokszor egymás ellentétjeiként jelennek meg. A megfelelő ügyfélélmény, és ezzel párhuzamosan az adott kockázati szinttel arányos biztonság azonban nem zárja ki egymást, sőt törekedni kell, hogy ezeket párhuzamosan teljesüljenek” - hangsúlyozza Szekeres Balázs, a Quadron Kibervédelmi Kft. Technológiai vezetője.
A szakértő szerint az összes digitális szolgáltatónak figyelmet kell szentelnie arra, hogy a biztonsági garanciákat be tudja építeni a rendszereibe, például egy olyan “cyber fraud monitoring” megoldást, amely a csalásokat azonosítja.
_______________
Kapcsolódó cikkek
- Az Allianz digitális megoldásai gyors és hatékony ügyintézést kínálnak
- A járványhelyzet hatására hatalmas lendületet kapott a digitális dokumentumkezelés
- Sokkal kevesebbet nyomtatnak a magyarok
- A Conrad Electronic támogatja a munkahelyek digitalizációját
- Grow SAP néven indult munkavállalói részvényprogram az SAP-nál
- Munkavállalói részvények kibocsátásával egészíti ki juttatási programját az SAP
- Hat támadási felület, amire nem is gondoltál volna
- Hogy kerülhet el a céged egy zsarolóvírusos támadást?
- Kutatás: a digitalizáció megállíthatatlan folyamatokat indított el a kiskereskedelemben
- Digiméter kutatás: A hazai KKV-k kétharmada segítséget igényel a digitális átállásban