E-kereskedelem: ezek a szektorok bővülhetnek még
2020. július 21.
Az e-kereskedelmi szektor a koronavírus-járvány kereskedelemre gyakorolt hatásai miatt rakétaszerű növekedésre kapcsolt, éves szinten akár 25%-kal növekedhet a hazai online piac. Nemcsak a járvánnyal közvetlenül összefüggő piacok, mint az FMCG, vagy a műszaki cikkek online piaca erősödhet, de egyes prognózisok szerint a pharma, az építőipar, és a B2B szektor jelentős digitalizációjára is számítani lehet. Számos vállalkozás most indít webáruházat, vagy fejleszti webshopját: az ideális e-kereskedelmi szoftver kiválasztását a LogiNet most megjelent ingyenes e-bookja segíti.
Az e-kereskedelmi boomot érzékelve számos kis- és középvállalat kacérkodik saját webáruház elindításával, vagy meglévő webshopjának fejlesztésével: míg a kisebb starterek inkább a gyorsabban, könnyebben elindítható bérelt webáruházak irányába mozdulnak, addig a közepes, - és nagyvállalatok hosszú távon az egyedi fejlesztésű megoldások felé nyithatnak.
Egy új, online értékesítési csatorna elindítása azonban komplex folyamat, támogató területek sora, mint logisztika, ügyfélszolgálat, valamint marketingtámogatás is szükséges hozzá. “Egy hatékony webshop működtetése csak átgondolt stratégia és módszertan mentén lehet sikeres. Sok felesleges buktatótól kímélheti meg magát az a cég, aki a nulladik lépéstől a számára ideális irányba indul el, és figyelembe veszi a szakértői tanácsokat.“ - mondta Máriás Zsigmond, az e-kereskedelmi szoftvereket fejlesztő LogiNet System ügyvezetője.
Az online térbe növekedni vágyó vállalkozásoknak nem csupán az ideális webshop rendszer, de a mindenkori igényeknek megfelelő termékek listázása is hasonlóan fontos szempont lesz a jövőben. A járvány ugyanis olyan termékek online eladását is megdobta, amelyekkel ‘békeidőben’ nem értek volna el ilyen mértékű forgalomnövekedést: “A járvány új termékkategóriákat emelt fel, a partnereink karácsonyi forgalomról számoltak be a tisztítószerek, a műszaki cikkek, vagy éppen a játékkonzolok piacán. Ezek mellett azt látjuk, robbanás előtt áll a B2B kereskedelem és az építőipar is, ahonnan mind webshop nyitások, mind mobilapplikáció fejlesztések iránt fokozott érdeklődést tapasztalunk.” - tette hozzá Máriás Zsigmond a LogiNettől.
A LogiNet a piaci szereplők edukációját szem előtt tartva létrehozott egy, a 2020-as trendekre és a koronavírus hatásaira aktualizált digitális tudástárat. A cég nemrégiben publikált e-bookja egy webshop nyitása és fejlődése körüli leggyakoribb kérdésekre ad lehetséges megoldásokat, hazai esettanulmányok és helyi sajátosságok kiemelésével. Az iparági szakértők bevonásával készült tanácsadói kézikönyvet a LogiNet a tervek szerint folyamatosan frissíti, és további platformokon, így online webinárokon, blogokon és egyéb social media felületeken is népszerűsíti az iparági szereplők körében.
Az ingyenesen hozzáférhető e-book elsősorban azoknak a közép- és nagyvállalatoknak lehet hasznos, akik már belekezdtek az online értékesítésbe, de szeretnének buktatók nélkül a következő szintre lépni, miközben fel kívánják gyorsítani a növekedésüket. Az e-book konkrét tippeket is ad a hosszú távú versenyelőny fenntartásához; a UX, service design és a mobil applikációk nyújtotta lehetőségek kiaknázásával.
A LogiNet Ecommerce növekedés sikerkönyve letölthető ITT.
Kapcsolódó cikkek
- 12 hónap haladék a PSD2 bevezetésére
- Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre
- Új szintre léphet a hazai e-kereskedelem
- Nemzetközi befektetőtől vont be tőkét a Barion
- Ez lehet a kulcsa az e-kereskedelem jövőjének
- Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása
- A koronavírus nyertese?! – lendületben az e-kereskedelem
- Így rendeltek márciusban online a magyarok
- Szárnyra kapott a netes vásárlások piaca a járvány hatására
- A hazai webshopok üzemeltetői körében kutatott a Virgo csoport