Munkavállalói részvények kibocsátásával egészíti ki juttatási programját az SAP

2020. július 21. Az eddigi részvényszerzési kedvezmények mellé egy harmadik pillérrel egészíti ki munkavállalói részvényprogramját az SAP 2020 júniusától. A társaság előrejelzése szerint a járványhelyzet után még fontosabb lesz a munkavállalói élmény szerepe a toborzásban és megtartásban. 

Júniustól egy harmadik lábbal bővül az SAP dolgozói részvény programja. A Grow SAP nevű ajánlat lényege, hogy részvényre váltható (RSU – restricted stock unit) opciókat adnak minden aktív munkavállalónak, melyeket három éven keresztül éves adagokban hívhatnak le. Az SAP-nál eddig is volt részvényre szóló opciós program: a Move SAP keretében a vezetők jutalmazhatják ilyen módon a kiemelt tehetségeket a csapatukban, illetve a dolgozóknak is van lehetőségük jelentős kedvezménnyel SAP részvényt vásárolni a társaság saját részvényeiből, az Own SAP pillér keretében. A most bejelentett Grow SAP programra a 2020-2023-as időszakra mintegy 400 millió eurót szán a társaság.

 

„A Grow SAP a hosszabb távú, tulajdonosi szemlélettel együtt járó dolgozói elköteleződést támogatja, így ösztönzi és jutalmazza a cég érdekében kifejtett jó teljesítményt, ugyanakkor csökkenti a technológiai iparágat a verseny okán manapság jellemző fluktuációt is” – mondta el a globális program bevezetése kapcsán Dobos-Horváth Krisztina, az SAP Hungary Kft. HR igazgatója, aki kiemelte: a dolgozói juttatások kínálata az SAP-nál közismerten széleskörű, a fizetés és az ahhoz kapcsolódó jutalmazás mellett bőséges szolgáltatáskínálatból választhatnak a dolgozók. 

 

 

Bár az SAP a munkavállalói élményre már eddig is nagy hangsúlyt helyezett házon belül és ügyfeleinek kínált megoldásaiban egyaránt, a karantén időszaka jó tapasztalatszerzési lehetőségnek bizonyult a vállalat számára is. 

 

Az SAP üzleti szoftverei között nagy népszerűségnek örvend a teljeskörű munkaerő-menedzsmentre hivatott felhőplatform, a SuccessFactors, illetve a belső elégedettségi felmérésekhez is kiválóan alkalmazható Qualtrics. A járványhelyzet munkaerő-szempontú kezelésére az SAP Hungary is ezekre a platformokra támaszkodott. A rendszeres, éves szinten háromszor végzett dolgozói kutatásán túl a járványhelyzet idején az SAP is a Qualtrics egyedi „krízistermékét”, a vállalatoknak ingyenesen felajánlott Remote Work Pulse felméréseit használta, az elmúlt három hónapban kétszer is ismételve a felmérést. Ezzel a dolgozók igényeit, észrevételeit, egészségi állapotát, eszközökkel való ellátottságát, kiegyensúlyozottságát tudták felmérni, és ezekből analitika segítségével változtatási javaslatokat tenni. 

 

„Jó visszaigazolásokat kaptunk ezekből a felmérésekből, hiszen a dolgozók 75%-a jelezte vissza, hogy kifejezetten jól vagy jól érzi magát a távmunka során is az SAP-nál. A kollégák 84%-a mondta, hogy biztonságban érzi magát és minden támogatást megkap a vállalattól, hogy a munkáját végezni tudja, és egyértelműek az elvárások. 91% volt elégedett a vezetőséggel és a helyzet kezelésével és 93% emelte ki, hogy egyértelműen és jól kommunikálunk feléjük a változásokkal kapcsolatban.” – mondta el Pintér Szabolcs, az SAP Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

 

 

Az SAP hitvallása szerint a munkavállaló egy speciális szerepben levő ügyfele a foglalkoztatónak. Amiként az ügyfélélmény fenntartására és javítására figyelmet áldoz egy cég folytonos kutatási és fejlesztési tevékenységgel, ugyanúgy érdemes a munkavállalói élményt is kezelni. Tucatnyi különböző fázisban érdemes vizsgálni egy munkavállaló élményeit, a pályázás és beléptetés időszakától a kiteljesedésen és folyamatos képzésen át az előléptetések, új kihívások és adott esetben a távozásig kiterjedően. A SuccessFactors rendszereivel erősíthetők a pályázók élményei, a frissen beléptetettek munkaerő-hatékonysága, vagy akár az éves fizetésemelési és előléptetési folyamatokban az erre felhatalmazott menedzserek döntéshozatalának megalapozottsága. Az SAP elve, hogy minden döntés mögött legyenek adatok és indokok. A Qualtrics Employee Benefits Optimizer például a vállalati juttatási rendszerek közismerten sok vitát kiváltó kialakításánál is segít eligazodni a lehetőségek sűrűjében. Segítségével a dolgozói vélemények alapján kialakítható az a preferált csomag, ami adott ráfordítások mellett a legnagyobb elégedettség kiváltására lesz képes a dolgozók körében.

 

Ugyanakkor a különböző Qualtrics Pulse kérdőíves felmérésekkel a nehezen számszerűsíthető élmények és benyomások is követhetők, ráadásul jóval azelőtt felfedezhetők, mielőtt „ügy” kerekedne belőlük cégen belül: a nemek közötti fizetéskülönbség, az előléptetések vélt igazságtalanságai, a szabálykövetés kettős mércéje, vagy akár a belső kommunikáció hiányosságai.

 

 „A digitalizáció óriási lehetőség a kezünkben, hiszen minden mérhető, mindenről gyűjthető visszajelzés, mindenkinek a legkényelmesebb formában. Az igazi képesség azonban az, hogy ezekből üzletileg eredményes döntéseket hozzunk, ehhez ad megfelelő támogatást az SAP többek között a SuccessFactors és a Qualtrics platform fejlesztéseivel” – mondja Dobos-Horváth Krisztina. A koronavírus miatt bevezetett korlátozások időszaka a dolgozói élmény menedzselését is teljesen új környezetbe helyezte. „Az igazi kihívás nem is annyira az otthoni munkavégzés technikai feltételeinek biztosítása volt, hanem annak stratégiai szintű megtervezése, hogy ilyen környezetben mik is a munkavállalói élmény főbb paraméterei, mit érdemes mérni, és mik a beavatkozási pontok.”

 

Az SAP Hungary az ebben az időszakban felvett átlagosan havi 30 fő onboardingját például gyorsan és hatékonyan virtualizálta, noha egy új ember beállásánál a személyesség, a közösség életében való fizikai részvétel mindig meghatározó élmény. Biztosítani kellett továbbá, hogy a vállalati kultúrában különösen fontos delegálási képesség és a visszajelzési lehetőség ne sérüljön a távolság által. A SuccessFactors virtuális, egyszerűen használható felületei egyébként is támogatják azt a folyamatot, ami az SAP-nál alapelv: hogy a dolgozó és a menedzsere között folyamatos kommunikáció és párbeszéd legyen, ne pedig egy évente egyszer elvégzett, rugalmatlan értékelési helyzet. Ráadásul az SAP már a toborzás során, a jelölti időszakban elemzi a jelentkező élményeit, összesen 4 alkalommal találkozik Qualtrics kérdőívvel a pályázó. Ugyanis, még ha adott esetben nem is veszi fel az illetőt a vállalat, a pozitív jelölti élménynek lehet később visszatérő hatása. Befolyással van arra, hogy ajánlja-e a céget később másoknak, vagy ügyféloldalra kerülve milyen hozzáállást tanúsít az SAP felé. 

 

Noha a korábbi években is jellemezte már a társaságot a rugalmas munkaidőbeosztás, a dolgozói igényekre érzékenyen kialakított karriermodellek, a munkahelyi jól lét figyelemmel kísérése, továbbá az anyagi gyarapodáson túlmutató egzisztenciális és szellemi fejlődés ösztönzése, ezek érvényre jutását a járványhelyzetben is kellett ellenőrizni és biztosítani. „Ebben az időszakban óriási a felelőssége minden vállalatnál a HR-nek, hiszen a sokszor jelentős költséggel megszerzett és megtartott munkaerőt úgy kellett menedzselni, hogy valóban a legtöbb értéket hozza a cég számára, miközben a munkavállalók is gyarapodnak, ráadásul mindezt hosszútávon is fenntarthatóan működtetve.” – teszi hozzá Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója. „Meggyőződésem azonban, hogy dolgozóink magabiztosságát és a cég iránti elköteleződését nem kizárólag az anyagi kompenzáció vagy éppen a dolgozói részvényopciók biztosítják, hanem sokkal inkább az a tudat, hogy olyan üzletviteli szoftvercsaládot kínálhatunk ügyfeleinknek, amiknek számos elemét – többek között éppen a HR területére fejlesztett platformokat – napi szinten vizsgáztatjuk a mi saját működésünkben is.”

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció