Ez lehet a kulcsa az e-kereskedelem jövőjének
2020. május 27.
Az e-kereskedelem a globális trendeket követve Magyarországon is folyamatosan növekedett az elmúlt években, a COVID-19 kereskedelemre gyakorolt hatásai pedig még inkább meggyorsították az online szektor erősödését. Március óta számos új webáruház jött létre, a folyamat pedig az elemzések alapján nem áll meg, hiszen egyre többen részesítik előnyben az online vásárlást. Kérdés persze, hogy hogyan érdemes a lehető legegyszerűbben és leggazdaságosabban webshopot üzemeltetni, hiszen egy új online vállalkozás sikere számos apró részleten múlhat. Az alábbiakban ehhez adunk segítséget kezdő, és már működő webáruházak tulajdonosainak.
A járványügyi helyzet alapjaiban írta át azokat a trendeket, amelyek a vírus megjelenése előtt megfigyelhetők voltak. A piac megváltozott és az emberek attitűdje is teljesen más lett. Igaz ez az online szektorra is: míg Magyarországon a GKI Digital adatai szerint 2018-ban 3 millió fő körülire volt tehető az aktív online vásárlók száma, addig ez a szám ma körülbelül 3,35 millió, amelyből 50 ezer új online vásárló március óta próbálta ki életében először a webes vásárlást. És bár a gazdasági recesszió hatására a vásárlóerő csökkenhet a második félévben, az elemzések szerint ennek ellenére éves szinten mintegy 25%-kal növekedhet hazánkban az online piac*.
A webshopoké lehet a jövő Mindez pedig azt mutatja, hogy nemcsak a már működő, de az ezután létrejövő webshopoknak is van létjogosultsága. Kérdés azonban, hogy hogyan éri meg leginkább webshopot üzemeltetni és mi a kulcsa annak, hogy nemcsak költséghatékony, de rugalmas és könnyen fejleszthető rendszert is építsünk? Ebben lehet segítségre a fulfillment webshop logisztika, amely jelenlegi formájában néhány éve érhető el Magyarországon, azonban jól látszik, hogy az e-kereskedelem jövőjét jelentheti.
Nem ördögtől való kiszervezni a háttértevékenységeketA fulfillment az a folyamat, amikor egy termék eljut az online vásárlás pillanatától, a kiszállításon át a vásárló kezébe, ha pedig fulfillment szolgáltatóval dolgozunk együtt, akkor ők veszik át az e-kereskedelmi vállalatoktól a teljes logisztikai folyamataikat: az értékesített termékek raktározását, csomagolását, kiszállítását, valamint számlázását is, ebből azonban a vásárló semmit sem vesz észre. “Kezdő webshop tulajdonosoknak a lehető legjobb döntés egy fulfillment webshop logisztikai szolgáltatóval együttműködni, hiszen a mérethatékonyságnak és a mennyiségi kedvezményeknek köszönhetően általában pénzt spórolunk a minket választó cégeknek, nem beszélve arról, hogy a kiszervezett logisztikával a kapacitás sosem lesz a növekedés gátja, illetve a költségek és a lehetséges terjeszkedéssel járó kiadások is skálázhatóvá válnak a szolgáltatásainknak köszönhetően” - mondta el Csereklyei Bálint, az iLogistic.hu ügyvezetője.
Rugalmas fejlődés forgalomnövekedés esetén isSokszor merül fel egy-egy webshopnál, hogy miután beáll egy rendelési szint, merjenek-e még több energiát a marketingre fordítani, annak sikere esetén el tudják-e raktározni a többletárut, fel tudnak-e venni új munkatársakat, akik becsomagolják majd a sok rendelést, és tudják-e tartani a kézbesítési határidőket. Ha fulfillment szolgáltatót választunk, akkor mindez nem jelent problémát, hiszen ők bármilyen forgalomnövekedésre fel vannak készülve, legyen az egy hosszabbtávú növekedés, vagy akár egy szezonális - karácsonyi vagy Black Friday – forgalomnövekedés, egyik sem okozhat változást a szállítási határidőkben.
Skálázható növekedés költséghatékony megoldásokkalNem beszélve arról, hogy a kiszervezéssel a költségek is tiszták és növekedés esetén is skálázhatóak lehetnek. A működésnek ezt a formáját választva nem kell raktárbérletet, illetve alkalmazottakat fizetni, illetve nem áll tőke a csomagolóanyagban és az eszközökben sem, hiszen csupán a kiküldött csomagok után van szükség a díjfizetésre. Ez pedig azt jelenti, hogy ha nincs csomag, akkor nem kell az alvállalkozónak sem díjat fizetni.
Egy új vállalkozás létrehozása soha nem egyszerű, azonban a webshop-üzemeltetés egy olyan üzletág, ahol a tulajdonosoknak nem feltétlenül kell mindenhez érteni a raktározástól a szállítás szervezéséig, éppen ezért lehet az e-kereskedelem a jövő gazdaságának kulcsa, a fulfillment webshop logisztika pedig az e-kereskedelem új sikeres modellje, amelyet alkalmazva már csak jó ötletekre és minőségi termékekre lesz szükség, a többit pedig megoldják helyettünk.
______________
* GKI Digital - https://gkidigital.hu/2020/05/07/koronavirus/
Kapcsolódó cikkek
- Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása
- A koronavírus nyertese?! – lendületben az e-kereskedelem
- Így rendeltek márciusban online a magyarok
- Szárnyra kapott a netes vásárlások piaca a járvány hatására
- A hazai webshopok üzemeltetői körében kutatott a Virgo csoport
- Felmérés készült a hazai webáruházak működtetéséről
- Koronavírus járvánnyal kapcsolatos intézkedések az online értékesítésben
- Online könnyen átverhetők vagyunk
- Bruttó 625 milliárd forintért vásároltunk tavaly a hazai webáruházakból
- Ezek voltak 2019 legszezonálisabb online rendelt termékei