Átfogó digitális képzéseket indít a Magyar Marketing Szövetség
2020. április 30.
A koronavírus előtt is ismert volt, hogy a modern marketingben a digitalizáció nagyobb hangsúllyal van jelen, mint a hagyományos kommunikációs csatornák. Azt ugyanakkor már a vírus hozta magával, hogy jelenleg lényegében minden oktatás digitális csatornákon keresztül folyik; szinte dömping van az online elérhető képzési, illetve edukációs tartalmak terén. A kialakult helyzetre való tekintettel a Magyar Marketing Szövetség ingyenes állásfoglalást biztosít az online elérhető képzések és edukációs tartalmak kapcsán, azok valódiságát és minőségét illetően, valamint változtatott a digitális oktatási stratégiáján is, és minőségi, többlépcsős digitális edukációs csomagot kínál a szakma figyelmébe.
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) első számú feladata, hogy stabil eligazodási pont legyen a marketinget gyakorló szakemberek, szervezetek számára – hangsúlyozza Hinora Ferenc, a szövetség elnöke. Ezért működésünket két alapvető pillérre építjük: minősítéseket végzünk, és edukációs tevékenységet folytatunk, ezek mentén naövelve a szakma színvonalát és presztízsét – teszi hozzá a szakember. A járvány következményeként kialakult felfokozott képzési helyzetre való tekintettel az MMSZ változtatott a digitális képzési stratégiáján, hozzáigazítva azt az oktatások jelenlegi formáihoz, amely szerint ma három alapvető formát különböztethetünk meg:
- Materiális oktatás, amelyen az oktató és a tanulók azonos térben, azonos időben vesznek részt.
- Élő digitális oktatás, amelyen az oktató és a tanulók különböző térben, de azonos időben vannak jelen.
- Digitális oktatás, amelyen az oktató és a tanulók egymástól teljesen függetlenül, különböző térben, különböző időpontban vesznek részt.
Az MMSZ mindegyik oktatási formára kínál speciális digitális oktatáscsomagot, amely az alábbi három önálló képzésből épül fel, oly módon, hogy egyes moduloknál mentorprogram támogatja azt, hogy a digitális tudás még jobban beépüljön az adott vállalkozás, illetve szakmai környezet gyakorlatába:
MMSZ Digital Masters – személyes részvételű, workshop-jellegű, mesterszintű digitális marketing akadémia, presztízs mentorprogrammal (materiális oktatás) – ez a képzési elem már bizonyított, hiszen a Magyar Marketing Szövetség a Microsoft támogatásával eredményesen szervezi 2016 óta; a képzést – a járványhelyzet miatt - idén nem tavasszal, hanem novemberben tartják.
MMSZ Digital eXperts – online elvégezhető, haladó digitális marketing akadémia, online mentorporgrammal (élő digitális oktatás) – erre a modulra már regisztrálni is lehet.
MMSZ Digital Up – online elvégezhető digitális marketing alapképzés videós tartalmakkal (digitális oktatás) – ezt a modult jövőre tervezi elindítani az MMSZ.
A júniusban útjára induló MMSZ Digital eXperts program tudatosan felvállalt célja, hogy olyan szakértőket bocsájtson ki a piacra, akik valódi, kreatív megoldást jelentenek egy szervezet mindennapos online marketing tevékenységére, ezért a képzés során azonnal használható gyakorlati tudásra tehetnek szert a résztvevők. Az online, élő képzést követően a marketingesek képessé válnak digitális, tartalomalapú, közösségi médiás, fizetett médiajelenlétet tervezni és kivitelezni, digitális tartalmat tudnak majd önállóan előállítani, képesek lesznek adatokat kezelni vagy éppen kreatív koncepciókat készíteni, és érteni fognak ahhoz is, hogyan lehet a kampányok hatását, teljesítményét mérni.
A Magyar Marketing Szövetség elkötelezett a marketingtevékenységet végző szakmai közösség minőségi digitális tudásának fejlesztésében, hiszen ez a szakma alapvető érdeke – hangsúlyozza Hinora Ferenc, elnök. A digitális képzési, illetve edukációs piac ugyanakkor – a járvány hatására – érezhetően felhígult, és ilyen környezetben a képzésre jelentkezőkre is hatalmas felelősség hárul – teszi hozzá a Szövetség elnöke. A szakember azt javasolja, hogy minőségbiztosított, bizonyítottan magas szintű képzésekre regisztráljanak a fejlődésre vágyók, és szükséges estben kérjék az MMSZ ingyenes állásfoglalását a képzéséket illetően.
Kapcsolódó cikkek
- Hogyan alakítja a hírközlési piacot és szabályozást a koronavírus?
- Az ABB 2020. első negyedéves eredményei
- Két mentőprogrammal és egy új alap felállításával nyújt életmentő segítséget a Hiventures
- Komoly kiberbiztonsági kockázattal kell szembenézniük a családi vállalkozásoknak
- Ismét több száz darab lélegeztetőgépet és több millió védőmaszkot szerez be Kínából az OTT-ONE
- MKB VideóBANK: digitális tanácsadás már vállalati ügyfelek számára is
- Koronavírus: hasonló digitalizációs problémákkal küzdenek a magyar és az amerikai cégek
- A marketing kiemelt feladata ma az, hogy motorizálja a gazdaságot
- Rohamtempóban digitalizálnának a magyar cégek
- Ingyenesen elérhető Home Office chatbottal segíti a hazai cégeket a ChatBoss Team