Elérhető a WHO és a Rakuten Viber interaktív, többnyelvű chatbotja
2020. március 31.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) és a Rakuten Viber a mai napon bejelentette legújabb partnerségét - a COVID-19-ről szóló téves információk leküzdésére egy interaktív, többnyelvű chatbotot hoztak létre, amely világszerte elérhető. A bot célja a vírusról gyorsan terjedő hamis hírek és valótlan információk leküzdése.
A chatbot hamarosan több mint 20 nyelven válik elérhetővé. Jelenleg angol, orosz és arab nyelven nyújt segítséget azoknak, akik pontos és hiteles információkat keresnek, illetve választ ad a pandémiával kapcsolatos leggyakrabban feltett kérdésekre és a legfrissebb híreket szolgáltatja.
A „Legfrissebb hírek” menüpont valós időben, közvetlenül a WHO honlapjával megegyezően frissül, így a legújabb információk egyenesen a kezedben landolnak. A további fő menüpontok a következők: „Védd magad”, „Maszk használata”, „Utazási ajánlatok” és egy interaktív „Mítoszok” kvíz a vírusról való ismeretek próbára tételére. Az „Adakozz most” gomb arra ösztönzi a felhasználókat, hogy támogassák a WHO világjárvány elleni küzdelmét a COVID-19 Szolidaritási Felelősségi Alap számára felajánlott adományokkal.
„A WHO célja, hogy minél több embert érjen el megbízható egészségügyi információkkal az innovatív, digitális technológián keresztül. Az információ hatalom és életmentő lehet a világjárvány idején” - mondta Dr. Tedros Adhanom Ghebreyesus, az Egészségügyi Világszervezet főigazgatója.
„Segítünk az embereknek a kapcsolattartásban, miközben segítséget nyújtunk a helyi és globális kormányzatoknak és az egész világon működő egészségügyi szervezeteknek, azáltal, hogy felvesszük a küzdelmet a téves információkkal és valós híreket közlünk. A Rakuten Viber és a WHO együttműködnek annak érdekében, hogy az egyének és a közösségek tájékozottak és egészségesek maradjanak ebben a kihívásokkal teli időszakban. Használd a chatbotot és oszd meg, hogy támogasd és megvédd hozzátartozóid – ez a digitális biztonság” - mondta Djamel Agaoua, a Rakuten Viber vezérigazgatója.
A chatbot ingyenes és világszerte már 1,1 milliárd Viber felhasználó számára elérhető. A Viber emellett egy speciálisan kialakított matricacsomagot is elindít, amely kiegészíti és támogatja a harcvonalban lévő egészségügyi dolgozók erőfeszítéseit a vírussal szemben, valamint motivációs és pozitív üzeneteket terjeszt világszerte a karantén ideje alatt. Azok, akik letöltik a csomagot a Viber matrica-áruházából, azonnali hozzáférést kapnak a chatbothoz. A bot ezen a linken keresztül is elérhető: https://vb.me/c6e9fa
Kapcsolódó cikkek
- A hamis hírek ellen harcol a WHO és a Rakuten Viber
- Rohamtempóban digitalizálnának a magyar cégek
- Ingyenesen elérhető Home Office chatbottal segíti a hazai cégeket a ChatBoss Team
- Közlekedési mobiljeggyel vehetők igénybe a Volánbusz járatai
- A Volánnál is vásárolhatunk appal mobiljegyet
- Az SAP megnyitja és ingyenessé teszi egyes alkalmazásait a járvány elleni küzdelem jegyében
- Ingyenes SAP alkalmazások a járvány elleni küzdelemhez
- A WIWE veszélyhelyzetben is segíti a szívproblémák szűrését
- A Rakuten Viber megkétszerezte a csoportos hívásokban résztvevők számát
- Akár 10 ember is beszélgethet a Rakuten Viberen