Az USA után Európában is hódít a vezető magyar big data cég
2020. február 13.
Közel 25 százalékos árbevétel növekedést ért el 2019-ben a budapesti székhelyű Starschema Kft., amely ezzel megközelítette a 4 milliárd forintos éves bevételi határt. A főként Fortune 500-as nagyvállalatoktól érkező megrendelések mellett ez az eredmény nagyrészt a cég új európai projektjeinek köszönhető.
Magyarország legnagyobb üzleti intelligencia és big data szolgáltatója ezzel tavaly is tartani tudta azt a 20-30 százalékos növekedési ütemet, amely árbevételének alakulását jellemezte az elmúlt években. A Starschema megrendeléseinek túlnyomó része a tengerentúlról, főként Fortune 500-as nagyvállalatoktól érkezik. A cég állandó ügyfelei között olyan nevek szerepelnek, mint a Facebook vagy a Disney, de ezen a listán található a világ vezető streaming szolgáltatója, a Netflix is.
Az USA-beli terjeszkedés támogatása érdekében a Starschema 2018 óta saját irodát üzemeltet Washingtonban. A főként amerikai alkalmazottakból álló csapat elsődleges feladatát a lokális marketing és értékesítési tevékenység ellátása képezi, a fejlesztőmunka továbbra is Magyarországon zajlik. Az washingtoni iroda által leszerződött megrendelések volumene tavaly nyár óta emelkedik meredeken, a legnagyobb fogások között a Sony Music nevét érdemes kiemelni.
Érdekesség, hogy bár a cég amerikai ügyfelektől befolyó bevétele az előző évben is nőtt, a tengerentúli megrendelések aránya a korábbi 70-ről 60 százalékra csökkent. Ennek oka, hogy a Starschema 2019-ben több jelentős európai projektet is sikerrel zárt, így a kontinensről származó árbevételének hányada a teljes volument nézve 5-ről 15 százalékra emelkedett. Példaként az ENSZ világélelmezési szervezete, a római székhelyű World Food Programme-mal több éve zajló, közös munkát lehet említeni.
Csillag Péter, a Starschema alapító-tulajdonosa szerint a tavalyi üzleti eredmények egy közelgő stratégiaváltást vetítenek elő. „2020-ban tovább folytatjuk tervezett növekedési programunkat, amiben azonban az eddigiekhez képest lesz némi hangsúlyeltolódás. Az egyik fő pillért változatlanul a tengerentúli tevékenységünk képezi, de az év második felétől az Európai Unió területén is intenzív terjeszkedésbe kezdünk. Ennek érdekében az eddigi opportunista, egy-egy ügyfélre fókuszáló piacszerző stratégiáról a komplett régiókat, piaci szegmenseket célzó, tudatosabb üzletfejlesztésre váltunk át” – foglalta össze a terveket Csillag Péter.
Földi Tamás, a Starschema másik alapítója-tulajdonosa, a cég műszaki igazgatója úgy véli, kilátásaikat javítja, hogy továbbra is töretlen a globális digitalizációs trend, és erősödik az igény az üzleti folyamatok során keletkező adatok elemzésére, hasznosítására. „A nagyvállalatok egyre nagyobb arányban helyezik át folyamataikat digitális platformokra és egyre több adatot generálnak, így a Starschema által nyújtott adatelemzési szolgáltatások és technológiák piaca is dinamikusan bővül. Az elmúlt évek egyik legfontosabb eredménye számunkra az, hogy nagyot léptünk előre az ügyfél és megrendelés állományunk differenciálása terén. Ez azt jelenti, hogy cégünk mind földrajzi, mind iparági bontásban egyre több szegmensben tud megjelenni szolgáltatásaival és technológiai megoldásaival” – értékelt Földi Tamás.
Kapcsolódó cikkek
- Új operatív igazgató a Magyar Marketing Szövetség élén
- Új nemzetközi rektorhelyettes a Budapesti Metropolitan Egyetemen
- Újabb partnerrel bővül a Deloitte Technológiai tanácsadás üzletága
- Tovább erősíti technológiai tanácsadás üzletágát a Deloitte
- Egyedül a L’Oréal kapott négy egymást követő évben „AAA” minősítést a CDP-től
- A L’Oréal a vállalati fenntarthatóság élén
- ABB – 2019-es egész évi és negyedik negyedévi eredmények
- Üzleti növekedés 2019-ben az i-Cell-nél
- Tovább bővül a fuvarozók online piactere
- A Codecool marketingigazgatója a PROGmasters vezetője lett