Biztonságban érzik magukat a magyarok chatelés közben?
2020. január 29.
Az adatvédelem január 28-án tartott világnapja alkalmából és a felhasználók internetes biztonságának fontossága miatt, a Rakuten Viber közel 4 millió embert kérdezett meg kilenc közép- és kelet európai országból, a digitális biztonságukkal kapcsolatban.
A Viber egy kérdőívet használt a felméréshez az ismert alkalmazáson, melyet Magyarországon, Görögországban, Szlovákiában, Csehországban, Horvátországban, Szerbiában, Szlovéniában és Legyelországban érhettek el. A kutatásból kiderült, hogy a felhasználóknak mennyire fontos a digitális biztonság. A kérdőív végül a Viber csoportbeszélgetéseinek egyik legizgalmasabb felmérésévé vált: több ezren mozdították előre a kutatást válaszaikkal, a négy fő kérdésre több mint 170 ezer felhasználói reakció érkezett a régióban.
Az adatvédelem kérdését a magyarországi felhasználók 71%-a kiemelt fontosságúnak találta. Az attitűd a régió további országaiban is hasonló: a résztvevők 82%-a fejezte ki aggodalmát az internetes biztonságával kapcsolatban.
A második kérdésre a közép- és kelet-európai válaszadók többsége (47%) szerint új szabályozásra van szükség az online biztonságunkat illetően, a válaszadók 41 százaléka viszont elégedett a jelenlegi rendszerrel – eközben 12% vélte úgy, hogy az interneten a közeljövőben új adatvédelmi szabályozás léphet életbe.
Használt alkalmazásaikban a végponttól végpontig tartó titkosítás a legfontosabb a magyar felhasználók számára – derült ki a harmadik kérdésre adott válaszok alapján.
Az utolsó kérdés a Viber biztonságára vonatkozott, a közép-és kelet-európai felhasználok 90 százaléka, míg a magyarok 94 százaléka érzi magát inkább vagy teljesen védve az üzenetküldő alkalmazás használata közben.
„Piacvezető tech vállalatként célunk, hogy biztonságos és privát alternatívát kínáljunk a modern kommunikációs térben, miközben nagy hangsúlyt fektetünk a megbízhatóságra és tisztelettel bánunk felhasználóink személyes terével. Emiatt fontos számunkra, hogy fenntartsuk a párbeszédet az adatvédelemmel és az internetes biztonsággal kapcsolatban. Célunk elérésének érdekében valódi diskurzust kezdeményezünk felhasználóinkkal. Ez a legtermészetesebb módja, hogy kiszolgálhassuk igényeiket, és összpontosítsuk energiáinkat azokra a területekre, ahol a leginkább számítanak ránk.” – nyilatkozta a kezdeményezés kapcsán Atanas Raykov, a Rakuten Viber nemzetközi üzletfejlesztési igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Volt már, akinek az állásába került az átgondolatlan posztolás
- Mennyiért neteznek a felhasználók világszerte?
- Optimistább cégvezetők, erősödő beruházási szándék
- A magyarok több mint fele hajlandó lenne átképezni magát
- Elindult a Helyi Viber-szám szolgáltatás
- A Helyi Viber-szám segítségével elkerülhetők a roaming költségek
- Így cseteltek volna a legnépszerűbb szépirodalmi szereplők
- Klasszikus történetek, amelyek a Viber segítségével máshogyan végződnének
- Űrkutatással kapcsolatos Viber Community-ben cserélhetnek eszmét a technológia és tudomány iránt rajongók
- Egy kattintásnyira az űrutazás a Viber és a Space Challenges együttműködésének köszönhetően