Az Immersive Factory 1 millió eurós tőkeemelést hajtott végre
2020. január 21.
A Vive X egyik vállalata, az Immersive Factory névre hallgató startup, munkahelyi egészség, biztonság és környezet vonatkozásában virtuális valóság alapú, online platformon keresztül elérhető, gyakorlati tréningek fejlesztésével foglalkozik. Inspirációt a valós élet által generált szituációkból merítenek, és együtt dolgoznak számos iparág képviselőivel.
Az Immersive Factory-t három éve Olivier Pierre (CEO) és Bertrand Pierre (CCO) alapította további két társalapító közreműködésével, ők Philippe Timsit és Francis Savic, most pedig bejelentették, hogy a tőkéjüket 1 millió €-val emelik a WaterStart Capital (NCI) segítségével.
A londoni HTC VIVE X programjának és a francia Shell LiveWIRE programnak köszönhetően az Immersive Factory jelenleg kb. 30 embert foglalkoztat, akik adminisztratív és értékesítési feladatokat látnak el a cég párizsi székhelyén, valamint az Albiban található Kutatási&Fejlesztési központban dolgoznak. A K&F központban a fő fókusz jelenleg a virtuális valóság alapú tréningek és a közvetítő platformok fejlesztésén van.
“A tapasztalat a legjobb tanító…”, ez a frázis pontosan leírja az Immersive Factory vízióját az oktatás és a tanulás tekintetében. A VR tréningek sokkal hatásosabbak és hatékonyabbak, mint a szokványos tréningek, mivel így a veszélyes helyzetek is jól szimulálhatóak, a résztvevők sokkal jobban át tudják érezni, élni azokat a kockázatokat, amelynek naponta ki vannak téve, így hatékonyabban csökkenthető a munkahelyi balesetek száma, valamint a munkahelyi viselkedés is pozitív irányba befolyásolható.
A realisztikus virtuális környezetbe lépve a résztvevők begyakorolhatják a különböző folyamatokat és, amennyiben ez lehetséges, megtapasztalhatják, hogy mi történik akkor, ha valaki megszegi a biztonsági szabályokat. Az oktatási program végén a vezetők pontos statisztikai kimutatásokat kaphatnak azokról a hibákról, amelyeket a beosztottak vétettek a valósághű szimuláció során. A különböző szervezetek így nem csak kiértékelhetik az alkalmazottak magatartás mintáit, de objektív visszajelzést is kaphatnak arra vonatkozóan, hogy mit lenne érdemes megváltoztatni, vagy fejleszteni a munkahelyi biztonság növelése érdekében.
Az Immersive Factory napjainkban közel száz aktív megrendelővel rendelkezik, az ügyféllistán pedig olyan nevek szerepelnek, mint pl.: Shell, Colas, Siemens, Moët Hennessy, Suez, Volvo, P&G, Engie, Airbus, EDF, Veolia, Saint Gobain, Orano, Eiffage, Bureau Veritas, Air Liquide, … Az ügyfelek támogatása, a virtuális valóság és a kapcsolódó platform népszerűsítése érdekében az Immersive Factory nemzetközi értékesítési hálózatot hozott létre, amely ma már 40 partnerrel büszkélkedhet.
A tőkeemelési kampány célja, hogy az Immersive Factoryt globális szintre emelve ennek terjeszkedését segítse, hogy az ügyfelek támogatása mindenhol megoldott lehessen, és a munkahelyi egészség és biztonság témakörre vonatkozó tréning modulok a piaci igények szerint újulhassanak meg.
Olivier Pierre, CEO Immersive Factory: “A virtuális valóság lehetőséget ad arra, hogy a munkahelyi szituációkat élethű szimulációként tudjuk reprodukálni. Ez nagyszerű lehetőséget ad ügyfeleink munkahelyi egészséggel és biztonsággal kapcsolatos tréningjeinek fejlesztésére. A kurzusok egyénre szabottak mind az új kollégák, mind a régebbi alkalmazottak számára. A trénigeink játékos megközelítési módja mindenkiben felébreszti a tanulás iránti vágyat, növeli a nyitottságot az új információk befogadására, és ledönti a kulturális korlátokat. A virtuális valóság egy olyan forradalmian új technológia, amelyet kiválóan alkalmazhatunk hatékony oktatással kapcsolatos célkitűzésink elérésében.”
„Az Immersive Factory alapítása óta célkitűzésünk a VR alapú egészséggel és biztonsággal kapcsolatos tréningek elérésének egyszerűbbé tétele, valamint ezek népszerűsítése, ezért az ügyfeleink számára egy olyan egységes, több nyelven is elérhető katalógust tettünk hozzáférhetővé, amely a platformunkról tölthető le, és VR eszköz segítségével azonnal használható, ez napjainkban még egyedülálló szolgáltatásnak számít, ráadásul a telepítése is nagyon egyszerű.”
“Mint az Immersive Factory egyik legkorábbi befektetői, nagy várakozásokkal vagyunk a tőkeemeléssel kapcsolatban. Ez a friss tőkeinjekció lehetőséget ad a vállalatunknak a még gyorsabb növekedésre, azaz még több nagyvállalati ügyfélhez juthatnak el az eddig is alkalmazott VR tréningjeink, amelyekhez VIVE eszközöket használunk, mint pl. a VIVE Pro vagy a Focus Plus.” - Dave Haynes, Igazgató és Fejlesztési vezető, Ecosystem & Vive X, EMEA
Kapcsolódó cikkek
- Fedélzeten gyűjt az easyJet az ausztrál bozóttűz áldozatainak
- Új kommunikációs igazgató a Bosch csoportnál
- A Microsoft 2030-ra karbon-negatívvá válik
- 2020 legmeghatározóbb médiaügynökségi tenderét hirdeti meg az Extreme Digital és az eMAG
- Tavaly is több mint egymillió gép biztonságát garantálta a HungaroControl
- A Zyxel kinevezte új globális értékesítési és marketing alelnökét
- VR applikációval elkerülhetőek az egyészségügyi ellátással összefüggő fertőzések
- VR applikáció tanít a helyes kézmosásra
- VR-filmekkel jön a 16. Verzió Filmfesztivál
- A Leonardo da Vinci kiállítás bemutatja a virtuális valóság Mona Lisa-ját