A Z-generáció kezében a zöldebb jövő
2019. október 14.
Magyarországon az italos kartondobozok mindössze 23%-a jut el a szelektív gyűjtőkbe, míg néhány európai országban ez az adat már 80%. Immár harmadik alkalommal indít kreatív reklámfilm pályázatot az IKSZ, „ZöldenJobb.mp4” elnevezéssel, ahol horror, tragédia és komédia műfajokban nevezhetnek a diákok. A pályázat szeretné ösztönözni a 13-19 éves korosztályt a szelektív hulladékgyűjtésre és felhívja figyelmüket az újrahasznosítás fontosságára. A nyertest pedig az egész ország megismerheti, hiszen a győztes kisfilmet több TV csatorna is sugározza majd a következő évben.
A zöldebb jövő is egy kis lépéssel kezdődik
Ahhoz, hogy jobbá tegyük a világot, néha nem kell más, csak egy elhatározás, ahogy a szelektív hulladékgyűjtés esetében is. Ezzel a döntéssel ugyanis évente megközelítőleg 38.000 fát menthetnénk meg a kivágástól. Ezért is jött létre az Italos Karton Egyesülés edukációs reklámfilm pályázata, amely kifejezetten a Z generációt szólítja meg. Az ő kreativitásuk és elszántságuk ösztönzően hathat más korosztályra, szüleikre is
„Az elmúlt években beküldött reklámfilmekből kiderül, hogy a fiatalabb generáció már tudatosabban figyel környezetére és ehhez a szelektív hulladékgyűjtés is hozzá tartozik. Az italos karton hulladék értékes alapanyag, amelyből az újrahasznosítást követően is rengeteg hasznos termék keletkezhet, de csak akkor, ha szelektíven gyűjtik” – mondta Baka Éva, az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés ügyvezető igazgatója.
Horrorral, komédiával a környezetvédelemért
Az általános és középiskolás fiatalok egy 30 másodperc hosszú kreatív reklámfilm beküldésével pályázhatnak, amelyben a szelektív hulladékgyűjtésre és az újrahasznosításra hívják fel az ország figyelmét. A pályázók három műfaj – horror, komédia vagy tragédia - közül választhatnak filmjük forgatásához, melyet bármilyen technikai eszköz segítségével elkészíthetnek. A pályázók november 11-ig küldhetik el műveiket.
„A Z generáció máshogy közelíti meg azokat a problémákat, amelyek a jövőnket befolyásolják, mint például a szelektív hulladékgyűjtés. Éppen ezért izgatottan várjuk az idei pályázati anyagokat, minden olyan diáktól, akinek fontos környezete védelme és ezt szeretné megmutatni videó formájában.” – mondta Fazekas Ildikó, az Önszabályzó Reklám Testület igazgatója, a szakmai zsűri tagja.
Rajta kívül például Dudás Balázs díjnyertes filmrendező is bírálja a pályaműveket. Az általuk kiválasztott első helyezett nyereménye a GoPro kamera mellett az a megtiszteltetés, hogy reklámfilmjét a TV képernyőjén is láthatja majd az ország. A közönségszavazás díjazottja pedig értékes fotós és filmes eszközökkel gazdagodik majd.
Kapcsolódó cikkek
- Immár ötödik éve hirdeti meg az ABB egyetemi női mentorprogramját
- Zöld forradalom a Schneider Electric épületeiben
- Médiatanács: véleményezhetők két városi rádiós frekvencia pályázati felhívásának tervezetei
- A jó fizetés már kevés, ennél többet kell nyújtaniuk a munkaadóknak
- VISZ Iskolai pályázatok 2019
- NMHH Médiatanács: Ismét szólhat a Rádió 1 Dunaföldváron, Baján, Szekszárdon és Pakson
- Felpörgeti a klímaváltozás elleni harcot a Schneider Electric
- Nemzetközi versenyt indít a Vodafone
- Díjazta az E.ON a legjobb hazai fenntarthatósági kezdeményezéseket
- Átadták az Év Informatikai Vezetője díjat