Átlagosan háromezerért taxiznak a budapestiek

Ugyan még mindig inkább telefonon rendelnek taxit a fővárosiak, de egyre többen használnak valamilyen taxirendelő mobilalkalmazást is - derül ki a Főtaxi megbízásából készített kutatásból. Az elvárásoknak megfelelően új, hasznos funkciókkal bővült a taxitársaság applikációja, így akár már közvetlenül is felhívhatjuk a sofőrt az alkalmazáson keresztül, ha nem találjuk az autót.

Átlagosan 7 kilométert tesznek meg az utasok taxival egy alkalom során, ami nagyjából 3 ezer forintba kerül - derül ki a Főtaxi megbízásából készített kutatásból. Az 1000 fős, reprezentatív közvélemény-kutatás során a budapestiek közlekedési applikáció használatát és taxizási szokásait vizsgálták.

 

A válaszadók több mint fele évente legalább egyszer taxizik, főként alkalomszerűen, a számlát nem céges kártyával, hanem saját zsebből fizetik. Bár a budapesti felnőtt lakosság többsége még mindig az évtizedek óta megszokott telefonos, diszpécseres módszert választja, de ahogy az életük más területén, úgy a taxirendeléskor is egyre többen részesítik előnyben a digitális megoldásokat. A válaszadók legtöbbje egy-két, utazáshoz használt alkalmazást tölt le a telefonjára. 

 

 

A legnépszerűbb a Google Maps, majd ezt követi valamilyen forgalomfigyelő applikáció vagy a tömegközlekedést előnyben részesítők esetében a BKK-futár. Mindezek mellett a válaszadók 26 százaléka használ valamilyen taxirendelő appot is. Több mint kétharmaduk szerint ugyanis ezzel a megoldással sokkal gyorsabban lehet nemcsak taxihoz, de információhoz is jutni, hiszen könnyebben lehet ellenőrizni, hogy mikor érkezik meg az autó. 

 

A legfontosabb elvárás egy taxirendelő alkalmazással szemben, hogy pontos és megbízható legyen - derült ki a felmérésből. Ezt követi, hogy gyorsan érkezzen meg az autó, valamint könnyű legyen használni a felületet. Érdekesség, hogy az applikáció gyorsasága nem a Z, hanem az Y-generációnak a legfontosabb, a korosztály 72 százalékánál ez döntő szempont. A könnyű használhatóság és az utazás várható költségének kalkulálása a felnőtt korosztályok körül az X-generáció tagjai számára leginkább döntő tényező. 

 

A Főtaxi, amely egyébként a válaszadók körében a legnépszerűbbnek bizonyult, Magyarországon először indított mobil alkalmazást a taxis piacon 2015-ben. Az applikáció, az utazóközönség igényeit követve, további új funkciókkal bővült. 

 

Az alkalmazáson belül a „csendes sofőr” bekapcsolásával például diszkréten jelezhetjük, ha éppen nincs kedvünk csevegni az utazás során. 

 

A felhasználóbarát kialakítás miatt a jövőben kuponok kezelésére is lehetőség nyílik, melyeket különböző promóciók keretein belül (jelenleg kaparós sorsjegy formájában) kaphatnak a felhasználók, de a jövőben a névnaposok ily módon való köszöntését is tervezi a cég.

 

További újítás, hogy mostantól egy rosszul értelmezett cím miatt nem kell percekig tanácstalanul álldogálnunk az utcán és hívogatni a diszpécsert, hogy hova érkezett meg az autó. Az új appon keresztül közvetlenül is kapcsolatba léphetünk a sofőrrel és egyeztethetjük a találkozó részleteit. Az olyan nagyobb helyszínek, mint egy bevásárlóközpont, egy szórakozóhely vagy éppen egy fesztivál esetén jöhet jól a felvételi pont meghatározása funkció, amely megmutatja, hogy hol tudunk a legközelebb beszállni a taxinkba.  

 

„Ezekkel az újításokkal tovább csökken majd a diszpécserközpont terhelése is, így azok is gyorsabban tudnak taxihoz jutni, akik ragaszkodnak a telefonos rendeléshez” - mondta el Angyal Zsolt, a Főtaxi vezérigazgatója.  

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció