Egyre több hirdető csatlakozik az IAB Hungary-hoz
2019. július 16.
A kiadókat, hirdetőket, technológiai- és kutatócégeket, továbbá egyéb, az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltatókat összefogó IAB Hungary immár több mint 100 taggal büszkélkedhet.
Az IAB Hungary a Magyar Reklámszövetség keretein belül 2008 novemberében létrejött szakmai szervezet, mely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai képviselője, az IAB Europe tagja. A szervezetet 46 cég alapította, köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek. A szövetségnek immár több mint 100 tagja van – jelentette be Sopov István, az IAB Hungary elnöke.
Sopov István elmondta: a taglétszám dinamikus bővülése visszaigazolja az IAB Hungary új koncepcióját, ami a tájékoztatásra, tudásmegosztásra és találkozókra épít. Hozzátette: külön örömre ad okot, hogy egyre több hirdető is képviselteti magát a szervezetben. Ebben az évben olyan cégek csatlakoztak a szövetséghez, mint például a magyarországi Coca-Cola, a Magyar Villamos Művek, a Decathlon, a Nestlé és az OTP Bank.
“Számunkra kiemelt fontosságú, hogy az első számú nemzetközi és hazai online szakmai szervezet tagjai legyünk, hiszen mi magunk is megkülönböztetett figyelmet fordítunk egyrészt a folyamatosan fejlődő és egyre inkább szerteágazó digitális megoldások használatára, másrészt az iparági egyetértés, transzparencia és szakmaiság tevőleges alakításában is egyre nagyobb mértékben kívánunk részt venni” – nyilatkozta Mérő Ádám, a Coca-Cola regionális kommunikátora.
Az IAB Hungary tematikus, szakmai munkacsoportokban foglalkozik olyan aktuális témákkal, mint adatkezelés és adatvédelem, automatizált reklám, harmadik feles mérések, reklámpiaci mutatók és várakozások, digitális videó és influencer marketing, illetve standardizálás. A szervezet aktivitását jelzi többek között, hogy az idén három új munkacsoport is alakult, az influencer szakcsoport hamarosan megjelenő fogalomtárat és kisokost készített, a videó munkacsoport pedig szintén fogalomtárral jelentkezik, és egy a magyar videós piacot bemutató eseményt is szerveznek.
A digitális marketing és hirdetési piac, továbbá a szervezet tagjainak támogatása érdekében az IAB Hungary számos szolgáltatást is nyújt. Honlapján és hírlevelében fontos és aktuális hírekkel szolgál, dokumentumtárában pedig egy helyen kínál friss iparági jelentéseket, alkalmazandó standardokat, felméréseket, inspiráló esettanulmányokat. Online szakszótárában áttekinthető, kereshető felületen publikálja a legfontosabb szakkifejezések rövid, érthető definícióit. Eseménynaptárában felhívja a figyelmet a közelgő hazai és nemzetközi rendezvényekre, és saját eseményekkel segíti a kapcsolatépítést és a szakmai tájékozódást és eszmecserét.
A szervezet legfőbb céljai:
- az interaktív, digitális marketing és reklámeszközök és megoldások ismertségének, használatának és elfogadottságának növelése,
- a digitális marketing iparág fejlesztése, a digitális média további erősítése,
- szakmai érdekképviselet és érdekérvényesítés hazai és nemzetközi fórumokon, üzleti, társadalmi és kormányzati szervezetekben,
- egy iparági „közös hang” megteremtése, hiteles és folyamatos kommunikáció a piaci szereplők, szakmai szervezetek, szakmai sajtó és a szakhatóságok felé.
Kapcsolódó cikkek
- IAB Europe: Május 25-ig bárki véleményt fűzhet a TCF 2.0-hoz
- A digitális kommunikációs iparág növekedésével bővül az IAB Hungary tagsága is
- Bővül az IAB Hungary – új tagok lépnek be a szervezetbe
- A digitális reklámköltés alakulása
- Az IAB Taggyűlése újraválasztotta Sopov Istvánt elnöknek
- Tisztújítás az IAB Hungarynál
- 2017 végére nőtt a digitális reklámbevétel
- IAB NORI: 9,4%-os növekedést ért el a hazai digitális reklámipar 2017 Q3-ban
- A hazai reklámpiacot erősíti az SAP
- Belépett az IAB-be az SAP