Nem elég a technológiai beruházás, 7 dolog szükséges még az üzleti sikerességhez a jövőben
2019. június 26.
Az Oracle és a WHU – Otto Beisheim School of Management új közös kutatása szerint az üzleti hatékonyság kétharmaddal növelhető a megfelelő technológiák alkalmazásával és a tanulmányban feltárt 7 fő faktor figyelembevétele mellett.
- Kétharmaddal nagyobb üzleti hatékonyság érhető el, ha az új technológiák bevezetéséhez céges kultúra és hosszútávú digitális jövőkép is társul
- Csupán ötödével növekszik az üzleti hatékonyság, amennyiben a technológiákat a 7 meghatározó faktor figyelmen kívül hagyásával alkalmazzuk
- A kutatási eredmények szerint szoros összefüggés van az üzleti hatékonyság és a vállalat általános átalakulása között
- Világszerte a vállalati vezetők harmada gondolja úgy, hogy cégük működése nem vonzó a tehetségek számára
Az eredmények azt mutatják, hogy számos vállalat fordít erőforrásokat a megfelelő technológiákra, viszont hiányoznak náluk az ezekhez szükséges készségek, céges kultúra és hozzáállás, amelyek az elérhető előnyök megszerzéséhez segíthetik a vállalatokat. A kutatás szerint csupán ötödével növekszik az üzleti hatékonyság, ha a technológiákat a 7 faktor figyelembevétele nélkül alkalmazzák.
A tanulmányban megállapított 7 tényező:
- az adatokon alapuló döntéshozatal
- rugalmasság és a változások elfogadása
- vállalkozói kultúra
- közös digitális jövőkép
- kritikus gondolkodás és kérdésfeltevés
- tanulási kultúra
- nyílt kommunikáció és együttműködés
A kutatásban 850 HR vezetőt és 5 600 munkavállalót kérdeztek meg arról, hogyan tudnak a vállalatok versenyelőnyt szerezni a digitális korban. Az eredmények szerint ahhoz, hogy egy vállalat agilis szervezetté váljon, amely képes lépést tartani a változásokkal, magas üzleti hatékonyság szükséges – a válaszadók 42 százaléka állította, hogy a hatékony üzleti működés elérését követően a vállalatuk általános teljesítménye növekedett.
“Az üzleti fejlődés üteme sosem volt még ilyen fontos a vállalatoknak, mint napjainkban. Az alkalmazkodóképesség és az agilitás kritikus képességekké váltak. Ezek révén tud egy vállalat versenyelőnyre szert tenni és piacvezető ajánlatokat kínálni ügyfeleinek” – mondta Wilhelm Frost, WHU - Otto Beisheim School of Management, Department for Industrial Organization and Microeconomics. “Az alkalmazkodás alatt értendő a jobb ügyféltámogatás, ami kiszolgálja a vásárlók igényeit, illetve képessé teszi a vállalatokat, hogy bevonzzák és megtartsák a fejlődést előmozdító készségekkel rendelkező munkavállalókat. Azok a vállalatok, amelyek nem készülnek fel a már jelenleg is zajló változásokra, a szükséges készségek hiányában egyszerűen versenyképtelenné válnak a digitális piacon.”
A globális kutatási eredmények szerint a vezetők harmada úgy gondolja, a vállalati működésük jelenleg nem vonzó a tehetségek számára. Ugyanez az arány több mint a vezetők felét tette ki Indiában, Brazíliában és Chilében. Emellett a munkavállalók negyede világszerte aggódik, hogy elveszti a munkáját a gépek miatt.
“A kutatás új lehetőséget mutat a HR szakembereknek, hogy a technológia révén elérhető hatékonysági előnyök használatával elősegítsék a munkaerő digitális fejlesztését” – mondta Joachim Skura, az Oracle HCM Applications stratégiai igazgatója. „Rengeteg olyan vállalattal találkozhatunk, akik alkalmaznak ugyan technológiai megoldásokat, de nem integrálják azokat megfelelően az üzleti működésükbe. Emellett a munkavállalók továbbra is tartanak attól, hogy a gépek veszélyeztetik az állásukat, de pont ellenkezőleg, párharc helyett az emberi és a gépi munkaerő egymást támogatva fogja elősegíteni az üzleti növekedést a jövőben. Bármilyen technológiát is vezetünk be a vállalat működésébe, fontos, hogy azt a cégkultúra változása és a munkavállalók képzése is kövesse, hogy képesek legyenek használni a gépeket és az adott technológiát. Ezek a digitális készségek adják azt a hét faktort, amelyek szükségesek a technológia nyújtotta előnyök kiaknázásához és ahhoz, hogy egy vállalkozás valóban képes legyen alkalmazkodni a változásokhoz.”
A kutatásról
Az ‘Adaptable Business’ nevű kutatás az összes kontinens érintésével, 23 országban, több mint 250 teljes munkaidőben dolgozó munkavállalót foglalkoztató vállalkozások megkérdezésével készült. A kutatásban feltárt hét, a vállalatok alkalmazkodását meghatározó faktorról bővebben itt olvashat.
Kapcsolódó cikkek
- Kevesen tudnak az adatból értéket kovácsolni
- A Z és az Y generáció számára a Facebook a munkaerőpiaci iránytű
- GKI Digital-Árukereső: még mindig készpénzben fizetjük az online rendeléseket
- Az adatbiztonságtól való félelem gátolja az internetes banki szolgáltatások elterjedését Magyarországon
- Nehéz csillapítani információéhségünket, ha egészségünkről van szó
- A Fujitsu kutatása szerint a vállalatok nem tudnak tovább várni a kvantumszámítástechnikára
- Közel 5,4 millió online vásárló hazánkban
- Mesterséges intelligencia írt dalt az Eurovíziós Dalfesztivál alkalmából
- Minden második magyart zaklattak már a közösségi oldalakon
- Kutatás: előbb posztolunk temetésről, mint a hálószobából