Nemzetközi tanácsadó testületben a Budapesti Metropolitan Egyetem vezérigazgatója
2019. június 5.
A Studyportals rangos nemzetközi tanácsadó testületének tagja lett – többek közt az MIT professzorával és a Harvard Egyetem dékánjával együtt – Dr. Tóth Ágnes, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) vezérigazgatója. A cég a világ vezető globális edukációs hálózata, küldetése, hogy világszerte hozzáférhetőbbé és átláthatóbbá tegye az oktatást, és ezzel hatékonyabb és nyitottabb társadalmat hozzon létre.
A Studyportals a világ 3200 egyetemét köti össze a nemzetközi képzéseket és ösztöndíjakat kereső diákokkal. Oldalára évente 36 millió hallgató látogat el.
A Studyportals célja a felsőoktatás jövőjének tanulmányozása és alakítása. A tanácsadó testület olyan stratégiai kérdésekre összpontosít, mint a nemzetközi oktatási mobilitás, a felsőoktatáshoz való hozzáférés, illetve az innovatív technológiák és az oktatás alternatív modelljei. A cég tanácsadó testületének tagjai a nemzetközi felsőoktatási szféra megbecsült szereplői: egyetemi vezetők, illetve felsőoktatással foglalkozó köz- és magánintézmények vezetői. Olyan szakemberek segítik tanácsaikkal a Studyportalst, mint Anant Agarwal, az MIT professzora, Huntington D. Lambert, a Harvard dékánja, vagy Bradley Farnsworth, az Amerikai Oktatási Tanács alelnöke.
„A felkérés a Budapesti Metropolitan Egyetem szakmai sikere is. Elismeri törekvésünket, hogy egyetemünkre a régió egyik leginnovatívabb és leginkább haladó szemléletű felsőoktatási intézményeként tekintsenek –mondta Dr. Tóth Ágnes, a METU vezérigazgatója. – Célunk az egyetem nemzetközi karakterének erősítése, és ehhez jól illeszkedik, hogy a METU-t a Studyportals nemzetközi tanácsadó testületében is képviselhetem.”
A METU-n dinamikusan növekszik a külföldi hallgatók száma: a mintegy 6 ezer hallgató közül tavaly már több mint 900-an külföldiek voltak, akik a világ 90 országából érkeztek. Az egyetem folyamatosan növekvő oktatási portfóliójának harmadát teszik ki az angol nyelvű képzések.
A METU emellett a legaktuálisabb nemzetközi trendeknek megfelelő, továbbfejlesztett, innovatív oktatási stratégiát követ, amellyel a gyorsan változó munkaerőpiaci elvárásokra kíván reagálni. Ebben kulcsszerepet tölt be a MyBrand elnevezésű átfogó megközelítés, amely a hallgatók személyes márkájának építésével jelentős versenyelőnyt biztosít az itt végzetteknek a munkaerőpiacon. A Magyarországon egyedülálló rendszer a soft skillek erősítésére fókuszál, tréningek és innovatív oktatási módszerek segítségével készítve fel a hallgatókat a tudatos és folyamatos személyesmárka-építésre. A képzés végén a hallgatók az elsajátított kompetenciáikat rendszerező szakmai portfólióval kezdhetik karrierjüket.
Dr. Tóth Ágnes, aki február eleje óta tölti be a METU vezérigazgatói pozícióját, közel tíz éve vesz részt az egyetem életét meghatározó folyamatok és döntések előkészítésében és végrehajtásában. Korábban ügyfélkapcsolati vezérigazgató-helyettesként és marketingvezetőként is dolgozott az intézményben.
Kapcsolódó cikkek
- A Schneider Electric a jövő mérnökeibe fektet
- Új vezérigazgató a Budapesti Metropolitan Egyetem élén
- Az egyetemi hallgatók harmada már átélte a kapunyitási pánikot
- A magyar egyetemisták fele saját vállalkozásban képzeli el a jövőjét
- Ezt kell tudnunk, ha nem akarjuk, hogy minket is leváltson egy robot
- Több mint 110 vállalkozás jelentkezett a METU startup programjára
- Z-generáció: a sneakerek, a babzsákok és a virtuális valóság a jövő?
- A recessziónál is nagyobb veszélyt jelent a jó vezetők hiánya
- Új rektor és új képzési rendszer a Budapesti Metropolitan Egyetemen
- Folyamatos tanulással lehetnek a döntéshozók a globális digitális transzformáció nyertesei