A Médiatanács 75 millió forint támogatásról döntött
2019. május 20.
Huszonöt, rendszeresen jelentkező körzeti és helyi rádióműsor jut egy éven át támogatáshoz a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának múlt heti ülésén meghozott döntése alapján a Magyar Média Mecenatúra Program legutóbbi fordulójában.
A testület véglegesítette egy bajai és egy paksi helyi frekvencia pályázati felhívását és engedélyezte a Debrecen 104,6 MHz-en működő Best FM Rádió névváltoztatását. A tanács eljárást indított a TV2 szolgáltatójával szemben a Bezár a bazár! című műsor előzeteseinek helytelen korhatár-besorolása miatt, és elfogadta a termékmegjelenítéseket vizsgáló aktuális tanulmányt, ami szerint naponta több mint száz, műsoron belüli hirdetéstípussal találkozhat a tévénéző.
Helyi és körzeti rádióműsorok kaptak támogatást
A Médiatanács huszonöt, rendszeresen jelentkező helyi, illetve körzeti rádiós műsor elkészítésének egy éven át tartó támogatásáról döntött ezen a héten: összesen közel 75 millió forintot ítélt meg a mecenatúraprogram keretében kiírt idei pályázat első fordulójában. Vissza nem térítendő forráshoz jutott hírműsorok gyártásához a budapesti InfoRádió és a Trend FM, a Rádió Most Kaposvár, a komlói, a gyöngyösi, a soproni és a pécsi Rádió 1, a kiskőrösi Kunság Rádió, a debreceni Magyar Katolikus Rádió, a szegedi Rádió 88, a Rádió Szentendre, a tatabányai Forrás Rádió, a szolnoki Aktív Rádió, a miskolci Rádió M, a székesfehérvári Vörösmarty Rádió, a Paks FM és a békéscsabai 98,4 Mega Rádió. Szolgáltató magazinokat készíthet a Rádió Most Kaposvár, a Rádió Törökszentmiklós, a Rádió Szarvas, a székesfehérvári 94,5 Rádió 1, a kecskeméti, gyömrői, nagykőrösi és csongrádi adókon szóló Gong FM, a Tamási Rádió és az Egerszeg Rádió, míg tematikus magazinműsor készítésére a szentgotthárdi Radio Monošter kapott támogatást.
A legtöbb termékmegjelenítés szállodákat, üdítőket és koncerteket hirdet
A tanács elfogadta az országos kereskedelmi televíziók 2018 második félévében sugárzott, saját gyártásban készített műsoraiban feltűnő termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmányt. A fél év alatt összesen 18 638 – azaz naponta több mint száz – termékmegjelenítés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami némileg meghaladta a 2017 azonos időszakában regisztráltat (18 341). A legtöbb ilyen, műsoron belüli hirdetés az RTL Klub Reggeli (3054) című műsorához kapcsolódott, amelyet a Fókusz (1572), Az év hotele (1152) és a Story Extra (847) követett – ezután jött csak a TV2 Mokka (736) című műsora. A termékmegjelenítésekben 2579-féle márkát hirdettek, közülük a Spar/Interspar szerepelt a legtöbbet – 1058 alkalommal, és ez a márka áll az élen az RTL Klubnál is. A TV2-nél a Fiskars volt az időszak vezető hirdetője 95 megjelenéssel, amely az összesített listában azonban nem érte el a top 10-et.
A gazdasági szektorok közül a szolgáltatás jelent meg leginkább, amit az élelmiszer- és a szabadidős ágazat követett. A szolgáltatásokon belül a szállodák és panziók, az élelmiszerek között a szénsavas üdítők, míg a szabadidőszektornál a zenei fesztiválok szerepeltek a legtöbbet. A teljes tanulmány az NMHH honlapján olvasható.
Eljárás indul a TV2-n megjelent Bezár a bazár-előzetesek miatt
Állampolgári bejelentések nyomán vizsgálja a Médiatanács a TV2 Bezár a bazár! című műsorának előzetesét.
A testület nem indít eljárást a TV2-n április 18. és 20. között sugárzott rövid időtartamú Origo-reklámokat kifogásoló bejelentések nyomán, mivel a szóban forgó hirdetések az érzékelhetőség határértékén belül voltak, így a nézők az üzenetet dekódolhatták és tudatosulhatott bennük: reklámüzenetet látnak.
Rádiós frekvenciákkal kapcsolatos döntések
A Tihany 105,7 MHz helyi kereskedelmi rádiós frekvencia pályázati eljárásában az alaki vizsgálat után a Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Rádió Helló Kft.-t, a Gyöngyös 102,2 MHz és a Sátoraljaújhely 90,6 MHz helyi közösségi rádiós frekvenciáknál pedig a mindkét pályázati eljárásban egyedüliként pályázó Magyar Katolikus Rádió Alapítványt. A testület a Győr 96,4 MHz körzeti kereskedelmi rádiós frekvencia eljárásában a tartalmi vizsgálat keretében felvilágosítást kért a Fehérvár Rádió Kft.-től.
Véglegesítette a grémium a Baja 94,3 MHz és a Paks 107,5 MHz helyi rádiós frekvenciák kereskedelmi jellegű használatát célzó pályázati felhívások szövegét, és azokat május 16-án teszi közzé honlapján. A pályázati ajánlatokat június közepén lehet majd benyújtani.
Engedélyezte a testület a szolgáltató kérelmére, hogy a Debrecen 104,6 MHz-en jelenleg Best FM Rádió néven működő helyi kereskedelmi rádió június 1-jétől a 104,6 – Best FM megnevezést használja.
Kapcsolódó cikkek
- Hírközlési labort adományozott az NMHH a győri egyetemnek
- Csökkennek az unión belüli nemzetközi hívások és sms-ek díjai
- Csökkennek az unión belüli nemzetközi hívások és sms-ek díjai
- Az Antenna Hungária jelentkezett egyedül az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró jogosultságért
- Három országos rádiónak van napi milliós hallgatótábora
- Médiatanács: közel 125 millió forint támogatás a közösségi televíziók és rádiók rezsiköltségeire
- A Médiatanács eredményt hirdetett három rádiós pályázaton
- Négy sávban fog idén új, széles sávú frekvenciahasználati lehetőségeket értékesíteni az NMHH
- NMHH Médiatanács: Továbbra is kevesen használják a tévés és internetes gyerekzárakat
- NMHH Médiatanács: Több mint 246 millió forint támogatás animációs sorozatok folytatására