IAB Europe: Május 25-ig bárki véleményt fűzhet a TCF 2.0-hoz
2019. május 14.
Az IAB Europe bejelentette a Transparency & Consent Framework (TCF) új, 2.0-s változatát, melynek használatával a weboldalak automatizáltan menedzselhetik felhasználóik adatkezelési preferenciáit, miközben a General Data Protection Regulation (GDPR) és az ePrivacy Directive (ePD) előírásainak is megfelelnek. Az IAB Europe a friss változat bevezetését megelőzően, május 25-ig várja minden érintettől a szakmai észrevételeket, javaslatokat az új verzióval kapcsolatban.
Az IAB Europe 2018 tavaszán publikálta a Transparency & Consent Framework (TCF) első változatát, kifejezetten azzal a céllal, hogy egy egységesen használható rendszerrel megkönnyítse a GDPR és az ePD gyakorlati alkalmazását a digitális hirdetési lánc minden szereplője számára. A TCF lényege, hogy a személyi adatok kezelésének, felhasználásának teljes folyamata az összes érintettnek egyértelmű és átlátható legyen. A megoldáshoz azóta már több százan csatlakoztak: kiadók, hirdetők, ügynökségek, technológiai cégek és Consent Management Platformok (CMP).
A TCF 2.0-t az elmúlt egy év tapasztalatai és a beérkezett visszajelzések alapján fejlesztették ki, beleértve az EU tagállamok adatvédelmi hatóságaitól kapott észrevételeket. Az új verzió még nagyobb kontrollt nyújt: például a felhasználók az eddiginél pontosabban meghatározhatják, mire és hogyan használhatják adataikat, továbbá probléma esetén közvetlenül a platformon keresztül jelezhetik, ha kifogásolják valamelyik adatkezelő gyakorlatát. A kiadók pedig ezentúl akár technológiai partnerenként egyedi beállításokat határozhatnak meg.
A GDPR egyik legfőbb alapelve, hogy egy weboldal látogatójának aktívan beleegyezést (consent) kell adnia adatai kezeléséhez. Ez a beleegyezés csak akkor érvényes, ha önként adták, specifikus, és előtte az adott személy megkapta a megfelelő, egyértelmű tájékoztatást. Ami a specifikusságot illeti, a TCF 2.0-ban 5-ről 10-re növelték az alapvető adatfeldolgozási célok számát, és ezen kívül még több különleges eset is bekerült a megoldásba. Pontosították és könnyebben kezelhetővé tették a „jogos érdekből” történő adatkezelést, és az ezzel kapcsolatos vétó benyújtását is.
„A TCF 2.0 jelentős átalakítást követően született meg, különösen a prémium médiatulajdonosok és a technológiai szakértők tanácsai alapján. Az új megoldás szorosan illeszkedik a piac szabályozóinak egyre alaposabb elvárásaihoz – hiszen az ő bevonásukkal készült. Éppen ezért nem bánjuk, hogy ilyen sok időt szántunk rá, mert a célunk az volt, hogy a lehető legtöbb visszajelzést tudjuk beépíteni. Érdeklődve várjuk minden szakterület véleményét a következő hetekben” - jelentette ki Townsend Feehan, az IAB Europe ügyvezetője.
A szakmai észrevételek benyújtásával kapcsolatos minden gyakorlati tudnivaló az IAB Europe honlapján érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- A kiberkockázatok nagyobb veszélyt jelentenek, mint a katasztrófák
- Mi köze a GDPR-nak (és a munkaadómnak) a mobilomhoz?
- A kiberbiztonsági kérdéseket nem lehet szőnyeg alá söpörni
- Új Commvault HyperScale célgépeivel a Fujitsu még több lehetőséget kínál a biztonsági mentés terén
- Jelentős változások jönnek a biztonsági kamerákra vonatkozó szabályokban
- Megjelent az in nuce DPO készlet
- A GDPR csak a kezdet volt – folytatódik a digitális világ akadálymentesítése
- Magabiztosak az európai cégek a GDPR betartásával kapcsolatban
- GDPR tapasztalatok a régióban
- Néhány lépés a GDPR-nak megfelelő blokklánc megtervezéséhez